Unconfigured Ad

Collapse

Norsk skala seier i USA

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • chewbaca
    • Jul 2006
    • 758

Kommer vel en vinge og et fly til Norge den 16 denne måneden..
    Det er vel det siste fra turen som de hadde til Houston.
    __________________________________________________ ___
    Jørn Kaasbøll
    Scale Warbirds of Norway

Comment

• Thor Arne Solberg
      • Nov 2005
      • 60

Originally posted by oistein
      Siden selveste NM vinneren er her inne å gratulerer må jeg nevnet at dette er ikke et stevne a la F4C, scale nationals eller top gun.

Det er et skala stevne og plassene bestemmes slik det gjør på Joe Nall, Florida Jets, warbirds over the rockies etc. Dvs at dommerne bare følger hele showet så bestemmer de hvem som skal ha prisenes (1., 2. og 3. plass).

Man flyr også aldri alene etter et program, det er alltid 5 fly lufta samtidig, og alle sammen bråker en del mer enn det vi er vant med. (Det var tross alt i Texas !)
      Hei.

Prestasjonen er veldig stor med tanke på hvor dette stevnet gikk av stabelen,er litt logistikk som skal stemme og her og ikke minst kostnaden, så dette tar jeg av meg hatten for......
      Mvh
      Thor Arne Solberg
      Team F4C Norway
      www.skalamodeller.com

"Ekte fly hovrer ikke"

Comment

• spitfire
        Moderator
        • Apr 2006
        • 467

texsas med omvei..

Originally posted by Eureka
        Vel så imponerende er vel nesten gjennomføringen av det hele.

5(?) mann reiser i ens ærend fra Trondheim til et orkanherjet Texas.
        Der har de kjøpt fly og radio på forhånd, levert flyklart.

Så flyr de på treffet, haler i land en førsteplass, og til slutt drar de med seg modellene (noen av de i hvertfall) hjem igjen til Trrondheim.

Kjell
        For å utdype Kjell her,så kan jeg komme med et kort resyme; -Fredagdags morgen kl.0450 12 sept, møtte opp på Værnes V/Trondheim for å ta KLM til Amsterdam, ble sendt hjem igjen pga.George Bush Internasjonal var stengt ref."IKE the hurrycane".-Fikk booket om til mandags morgen.- Det samme skjedde. George Bush var framdeles stengt... Nå begynte vi å få dårlig med tid. -etter et lite krigsråd bestemte vi oss for å komme oss av gårde, med det resultat at vi ente opp i New Orleans (-ikke dumt det, jeg for min del har aldri hvert på Bourbon Street på jazzklubb og tatt en øl før, helt ok, kan faktisk anbefales!!
        -Leide bil ,-kjørte bort til Houston passerte Mississippi (ble det nok s`er ? )ca.70mil var turen... -Kom til Houston Texas som til forveksling kunne ligne Beirut først på 70 tallet. -1,5 mill. uten elektrisitet og 150000 husløse og de hotellene som var åpne var fulle av enten trengende eller av troopers, -det var unntakstilstand og portforbud etter kl 21.00.
        Hadde heldigvis "backing" ved at Mr.Barry Raborn (en av de bedre modellflypiloter "over there") stilte huset til disposisjon.
        -Kom oss opp til hobbysjappa, -fikk henta div. fly og utstyr og dro rett til den lokale flyplassen og fikk akklimatisert oss litt før vi dro opp til "Bombers", jomfruturer og slikt....
        Oppe på "Bombers Field" fikk vi en hjertelig velkomst og det var bare å gi "jernet"!
        -Alle hadde litt problemer under veis, men vi var veldig fornøyde, ALLE kom seg i lufta til slutt og fikk gjort en rimelig god figur.....
        En tur jeg aldri ville hvert foruten!
        Last edited by spitfire; 09-11-08, 10:58.
        John Arne Sagøy
        Scale Warbirds of Norway
        Trønderbataljonen
        www.scalewarbird.org
        No guts, no glory

Comment

• spitfire
          Moderator
          • Apr 2006
          • 467

Bilder..........

Et knippe bilder ifra Texas.....! http://scalewarbird.org/photo/BF2008/
          John Arne Sagøy
          Scale Warbirds of Norway
          Trønderbataljonen
          www.scalewarbird.org
          No guts, no glory

Comment

• chewbaca
            • Jul 2006
            • 758

Og flotte snapshots av premieflyet

Håper vi får se den på Udduvold..
            __________________________________________________ ___
            Jørn Kaasbøll
            Scale Warbirds of Norway

Comment

• spewster
              MFN Skribent
              • Aug 2007
              • 1134

Originally posted by spitfire
              Et knippe bilder ifra Texas.....! http://scalewarbird.org/photo/BF2008/
              Flotte bilder! Dette så gøy ut!
              Stian Håvak (82)
              Fly low or crash trying!

MFN @ Facebook - Like!

Comment

• Soarer
                • Mar 2005
                • 1856

Steika bra! Gratulerer så mye
                Tenker det satte en ekstra spiss på turen også

Det burde rive ned mange forestillinger om at eplet henger uoppnåelig høyt.
                Mvh
                Gudmund

Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
                Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

Comment

Working...