Announcement

Collapse
No announcement yet.

The World Models Super Cub 1/3

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    sånn flyr man skala
    kjøp deg en skikkelig cub nå espen.

    Attached Files

    Comment


    • #17
      Originally posted by anders e View Post
      sånn flyr man skala
      kjøp deg en skikkelig cub nå espen.

      Artig at Bill brukte Cub'en sin til å fly freestyle med under TAS 08. Tøft å se en stor cub hovre DOD
      William Jul Ringkjøb
      Bodø MFK

      If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

      Comment


      • #18
        Gi dere nå da hehe
        Her skal det flys rolig og pent
        Har så mange tanker rundt ulike skaladetaljer jeg vil ha på plass at jeg snart blir gal....
        Bortimot 100 bilder av ulike cuber er lastet ned og historien bak Cub'n er selvfølgelig memorert hehe Ser på den delen av dette prosjektet som litt langtidsoppgaver

        Håper flyet dukker opp ila. uka.
        Motor, brytere, et knippe servoer, noen meter med servoledninger mm. er på tur i posten. Skal montere motor + gummi-/og støydemping før jeg monterer noe annet. Da får jeg plassert resten riktig i forhold til CG. Skal også prøve å montere elektronikken slik at jeg får innredet flyet med seter, stikke, pedaler, skikkelig instrumentpanel osv. (så langt det lar seg gjøre mtp. plass og CG).

        Av elektronikk blir det Futaba 3305 rundt om. Burde holde til den flyginga denne modellen er tiltenkt. Et par HD brytere fra Futaba. Kommer til å bruke NiMH 7.2V 3300 og 3800mah(pakkene jeg bruker på bilen min) som strømforsyning til mottakeren. Duralite 6V / 7.5amp regulator for å få ned spenninga. Killswitch skal monteres.

        Ut over å få det flyklart før jul skal jeg prøve å få tak i noen 10" hjul av den myke typen. Goped-hjul eller lignende er visst brukt på 1/3 bush-fly prosjekter tidligere.
        I tillegg lager jeg ski så jeg kan fly i tilfelle det skulle være litt dårlig brøytet

        Skal også kikke litt på flyet når jeg får det i forhold til å lage et enkelt system for montering/demontering på stripa.
        Espen Melby

        :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

        Comment

        Working...
        X