Ny Focke Wulf fra Kyosho
Unconfigured Ad
Collapse
Focke Wulf 190D
Collapse
X
-
#2 UnapprovedNy FW fra Kyosho
Den Fw 152H er det en liten tråd på i RCGroups http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1158737 -
#5 UnapprovedFw 152h
Det påstås at konstruktøren selv Kurt Tank testfløy denne da han ble oppdaget av et par P51 D Mustanger, siden han ikke ville inn i noen dogfight med dette flyet gav han bånn gass og koblet inn boosten og fløy fra de. Historien er ikke bekreftet fra allierte, så om pilotene i Mustangene noensinne så han eller om historien er oppspinn vites ikke.
En annen tysk pilot kom inn i en dogfight med en tempest og klarte å skyte den ned.
Flyet var utstyrt med en 12 sylindret Jumo 213E motor på 2050 Hk med MV-50 som gav flyet en hastighet på 755 km/t eller mere. MV-50 var en 50/50 mix av metanol og vann som ble sprøytet inn i kompressoren for å øke effekten i motoren samt bidra til mer effektiv kjøling.
Det ble laget en versjon med noe kortere vinger og den fikk betegnelsen 152C og skulle brukes i lavere høyder. 152 H var ment å skyte ned B29 bombefly og kunne operere i 15.000 m høyde. Flyet hadde en kropp på 10,82 m og et vingespenn på 14,44 m.Comment
-
#7 UnapprovedTa 152 h
Hei Roy. Å, det er et fly jeg liker og har lest litt om, tenkte lenge på å bygge David Andersens scalamodell scala 1/6 - men det var det med tid og antall modeller i heimen daDen Kyoshovarianten er ikke dum og vil være fin i elektroversjon
Tar jeg ikke feil har David Andersen en i scala 1/5 også. Det er fine modeller - engang skal jeg få tidComment
Forum Bottome ADS
Collapse
Comment