Announcement

Collapse
No announcement yet.

Aerotech P-51D Mustang erfaringer noen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Aerotech P-51D Mustang erfaringer noen?

    Lurer på om det er noen som har eller har hatt denne maskina i sin hangar og har brukererfaringer å dele. Har tenkt lenge på å få tak i en maskin så om det er noen som vet om en så er det bare å si ifra. Ser unektelig ut som et bra fly. Bare så synd de har sluttet å produsere det.

    www.aerotechmodels.com
    Stig-Arne Isaksen

    Skymaster 1/6 F-16 m/Behotec JB220
    Phoenix model 1/5 P-51D Mustang m/DLE 61
    Freewing A-10 Thunderbolt II 80mm edf

  • #2
    Har kanskje fått tak i en maskin i USA. Har funnet ut at det bugner ikke akkurat av disse flya. Er det noen som vet noe om hvordan denne mustangen flyr? Er den tung? Den er i 100% karbonfiber med vingebjelke i aluminium så den er hvertfall hardfør! Noen som vet om det er noen sånne i norge? Har vært på leting i flere år så jeg tipper jeg ikke lar dette flyet glippe! Hehe!
    Stig-Arne Isaksen

    Skymaster 1/6 F-16 m/Behotec JB220
    Phoenix model 1/5 P-51D Mustang m/DLE 61
    Freewing A-10 Thunderbolt II 80mm edf

    Comment


    • #3
      Jeg tror jeg ville gått for en C-Arf Mustang i stedet. Stod og så på jomfruturen til Tor Willy nå på Lørdag.

      Den kan landes så sakte at det nesten ser magisk ut. Filmet landingen, men med mobil.
      Kan ikke zoome, og når himmelen er lys, blir allt mørkt.

      Men du kan kanskje ane hva som skjer alikevel;



      Tor Willy's Mustang har en ZDZ-80.

      Ulempen med en Mustang, akkurat som med en Focke-Wulf, er at dersom man skal kunne ha flyet stående
      på hjula (i bilen) , slik at man kan "slide" på ytre vingepaneler på stripa, ja da må det gjøres helt ute ved balanseroret.
      Ellers må flaps'en deles på et uskala sted.....

      Så dersom jeg skulle hatt et så stort fly, ville det blitt et fly der vingen deles i 3, der det står på hjulene i bilen.

      For det blir litt mye montering når du kommer på stripa.

      Men du verden for et flott fly. Dersom du er Mustang-fan, så er dette "The ultimate Warbird".

      På den annen side; Dersom man plasserer lufttank for hoved-hjul, og servo-ventil i vingen, og en stor plugg for alle servoer mellom ving og kropp, så blir det ikke så ille..... Lufttanker veier ikke mye. Og vingen er 12 cm tykk inne ved vinge-roten.....

      For meg hadde det nok blitt en C-Arf Corsair. Eller en stor Bf-109. Begge kan stå på hjula i bilen....
      Last edited by kwik; 30-10-11, 08:44.
      Dont expect, inspect.
      Fun Police everywhere!

      Comment

      Working...
      X