If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above.
You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.
Lurer på om det er noen som har eller har hatt denne maskina i sin hangar og har brukererfaringer å dele. Har tenkt lenge på å få tak i en maskin så om det er noen som vet om en så er det bare å si ifra. Ser unektelig ut som et bra fly. Bare så synd de har sluttet å produsere det.
Har kanskje fått tak i en maskin i USA. Har funnet ut at det bugner ikke akkurat av disse flya. Er det noen som vet noe om hvordan denne mustangen flyr? Er den tung? Den er i 100% karbonfiber med vingebjelke i aluminium så den er hvertfall hardfør! Noen som vet om det er noen sånne i norge? Har vært på leting i flere år så jeg tipper jeg ikke lar dette flyet glippe! Hehe!
Stig-Arne Isaksen
Skymaster 1/6 F-16 m/Behotec JB220
Phoenix model 1/5 P-51D Mustang m/DLE 61
Freewing A-10 Thunderbolt II 80mm edf
Jeg tror jeg ville gått for en C-Arf Mustang i stedet. Stod og så på jomfruturen til Tor Willy nå på Lørdag.
Den kan landes så sakte at det nesten ser magisk ut. Filmet landingen, men med mobil.
Kan ikke zoome, og når himmelen er lys, blir allt mørkt.
Men du kan kanskje ane hva som skjer alikevel;
Tor Willy's Mustang har en ZDZ-80.
Ulempen med en Mustang, akkurat som med en Focke-Wulf, er at dersom man skal kunne ha flyet stående
på hjula (i bilen) , slik at man kan "slide" på ytre vingepaneler på stripa, ja da må det gjøres helt ute ved balanseroret.
Ellers må flaps'en deles på et uskala sted.....
Så dersom jeg skulle hatt et så stort fly, ville det blitt et fly der vingen deles i 3, der det står på hjulene i bilen.
For det blir litt mye montering når du kommer på stripa.
Men du verden for et flott fly. Dersom du er Mustang-fan, så er dette "The ultimate Warbird".
På den annen side; Dersom man plasserer lufttank for hoved-hjul, og servo-ventil i vingen, og en stor plugg for alle servoer mellom ving og kropp, så blir det ikke så ille..... Lufttanker veier ikke mye. Og vingen er 12 cm tykk inne ved vinge-roten.....
For meg hadde det nok blitt en C-Arf Corsair. Eller en stor Bf-109. Begge kan stå på hjula i bilen....
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment