Unconfigured Ad

Collapse

Er det noen som kjenner til SU31 "U" - med opptrekkbart understell!

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tom Erik
    • Feb 2004
    • 1601

Er det noen som kjenner til SU31 "U" - med opptrekkbart understell!

Denne forespørselen er spesielt rettet mot dere som har peiling på skalafly, og da spesielt innen acrofly:

Jeg regner med at de fleste her vet hvordan Sukhoi 31 ser ut. Den er så knalltøff i mine øyne at jeg får frysninger langt ned på ryggen. SU 31 finnes i flere utgaver, der varianten er beskrevet med en bokstav etter 31-tallet. Feks er SU 31M en utgave med "ejection seat", altså samme type utskytningssete som man finner i jagerfly. Leter man videre på nettet finner man også en variant for eksport, og en for long-range flyvning. Så kommer det herlige: leter man nøye på google så finner man en beskivelse av SU31 U, altså en Sukhoi 31 med opptrekkbart understell! Fyttikatta så tøft dette hadde vært! Jeg gir gratis is til vedkommende som først finner et bilde av denne rålekre og eksotiske flymaskinen!

Bildet viser en standard Su31M, tilhørende "galningen" Jurgis Kairys:

Click image for larger version

Name:	5977673bfc904e0.jpg
Views:	1
Size:	26.1 KB
ID:	626882Click image for larger version

Name:	6f6cec9aa5f40f9.jpg
Views:	1
Size:	53.2 KB
ID:	626883
    Tom Erik Smedal
    www.artistic3D.net
    www.photopia.no
  • shonny
    • Apr 2007
    • 20

Har sett bilde av den ett eller annet sted.
    Det er et militært treningsfly, og har såvidt jeg husker ikke helt de samme aerobatiske egenskapene som det 'vanlige' Su-31.
    Tror det var en russisk student og flyentusiast i Moskva som hadde det på sidene sine, men sidene er ikke der lenger, dessverre, for han hadde en masse veldig interessant om russisk aero, og veldig gode, detaljerte tegninger av russiske fly av alle typer.
    shonny

Comment

• Raptor
      • Sep 2003
      • 837

Originally posted by Tom Erik
      Denne forespørselen er spesielt rettet mot dere som har peiling på skalafly, og da spesielt innen acrofly:

Jeg regner med at de fleste her vet hvordan Sukhoi 31 ser ut. Den er så knalltøff i mine øyne at jeg får frysninger langt ned på ryggen. SU 31 finnes i flere utgaver, der varianten er beskrevet med en bokstav etter 31-tallet. Feks er SU 31M en utgave med "ejection seat", altså samme type utskytningssete som man finner i jagerfly. Leter man videre på nettet finner man også en variant for eksport, og en for long-range flyvning. Så kommer det herlige: leter man nøye på google så finner man en beskivelse av SU31 U, altså en Sukhoi 31 med opptrekkbart understell! Fyttikatta så tøft dette hadde vært! Jeg gir gratis is til vedkommende som først finner et bilde av denne rålekre og eksotiske flymaskinen!

Bildet viser en standard Su31M, tilhørende "galningen" Jurgis Kairys:

[ATTACH]30164[/ATTACH][ATTACH]30165[/ATTACH]
      Noe sånt? som jeg fant et eller annet sted..
      Attached Files
      Mvh.
      Rolv Leirro

Comment

• Tom Erik
        • Feb 2004
        • 1601

Originally posted by Raptor
        Noe sånt? som jeg fant et eller annet sted..
        Nei, det er en Polikarpov I-16 fra mellomkrigsårene.

Den jeg spør etter ser ut som en SU31, men har opptrekkbart understell. Jeg har sett en skisse der det var antydet tradisjonelt 3-punkts understell med nesehjul.
        Tom Erik Smedal
        www.artistic3D.net
        www.photopia.no

Comment

• xilian
          Chief Executive Officer
          • Feb 2009
          • 6522

Tenkte Yak-18 jeg, men det er vel ikke helt det samme.
          Den har i alle fall opptrekkbart og er acro...

Sent from my iPhone using Tapatalk
          Tom I. Arntsen

Comment

• lsigge
            • Aug 2006
            • 172

Nå har jeg googlet i en evighet, og vært på sider jeg ikke aner hvilket språk som ble snakket... Dessverre fant jeg ikke noe. Hadde vært mildt sagt artig å finne bilder av denne...
            -------------------
            Lars S. Siggerud

Comment

Working...