Announcement

Collapse
No announcement yet.

teknikk for hengsling av toppmonterte balanseror?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • teknikk for hengsling av toppmonterte balanseror?

    Hei Jeg er relativt ny når det gjelder bygging av skalamodeller men har nettopp avsluttet et prosjekt med en auster aiglet av Ivan Pettigrew. Flyet har toppmonterte hengsler for balanserorene, det var veldig vanskelig å hengsle disse jeg måtte gjøre det 2 ganger før det ble sånn passe bra resultat. Er det noen av dere som har en fin metode for å montere slike hengsler? se illustrasjon under.
    MVH
    Eystein
    Attached Files

  • #2
    Hei, har du funnet en løsning?

    Comment


    • #3
      Hmm det er vel ikke så veldig mange måter å gjøre det på, har selv et fly med sånn løsning på roret, bruker vanlige flate hengsler som blir presset litt på inn på hvert element ovenifra. Omtrent som det på bildet. Åssen hengsler bruker du?

      Sent from my Galaxy S using Tapatalk
      All you need is love

      Comment


      • #4
        Originally posted by farmann View Post
        Hei, har du funnet en løsning?
        Ja, det er ikke så enkelt en må kutte et hakk der den flate hengselen skal stå. Hengslepunktet må være 100% i nivå med linja der fremkanten på balanseroret møter bakkanten til vingen, dvs en skjærer inn ca 1mm hakk i hengselens bredde både på vingens bakkant og balanserorets fremkant, deretter markerer en ca 1/2 mm nedfor linja der fremkanten til balanseroret møter bakkanten til vingen slik at pinnen som hengselen roterer rundt kommer helt i linje med bakkant/fremkant på vinge/balanseror. i denne lina som en markerer horisontalt på vingen borrer en 2 hull både i vinge og balanseror , 1mm hull på hver ende av linja disse peker 45 grader i forhold til vingens balanserorets øvre overflate som vist på tegninga, deretter setter en bor ned i hullene og vinkler kniven etter stillingen til borene og skjærer opp en 45 grader spalte for hengselen. Jeg har brukt Kavan flate hengsler.
        Last edited by roffe_ek; 13-03-11, 10:51.

        Comment

        Working...
        X