Announcement

Collapse
No announcement yet.

Drive Unit og skalapropell

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Drive Unit og skalapropell

    Holder på å bygge en P-51 Mustang fra Pica (1:5 skala) med fokus på detaljer.

    Har forbannet meg på at motoren skal holde seg innenfor cowlingen, eksosen skal ut riktig vei med tilhørende skalapropell i nesa.

    For å få til dette trenger jeg en "drive unit".
    Har funnet kun 2 på nettet som har konstruert en slik, men ingen respons pr. mail eller telefon. De er mest sansynlig out of business.

    Link og bilde til hva jeg er ute etter finner dere her:
    http://www.warbirdpropdrives.com/18422.html

    http://www.composite-arf.co.uk/P51Equipment.htm

    Noen som tips til andre jeg kan henvende meg til i denne forbindelse ?

    God Jul på Dere alle : )
    Last edited by Ringo; 24-12-10, 12:16.

  • #2
    Eneste gearopplegget som er i salg er vel til sagmotorer. Tyskerne lager mange gear selv, men vet ikke om de er til salgs.
    Har alltid drømt om å fly med skalapropell selv, men har ikke funnet egnet oppsett.
    Mick Reeves har en meget kompakt unit, men er beregnet på Zenoah Sag.
    Jet accessories
    Balsa

    Comment


    • #3
      Sikkert bom men; "tahustvedt" her på forumet har gearet elektromotorer i warbirds (ikke planetgir). Hvis elektro er uaktuelt er det ikke verdt å lete etter. Hvis det er aktuelt kan du finne noe med å søke. Husker ikke om det var Spit eller Mustang eller begge deler som ble testet med gir...?

      Velkommen som bruker her inne

      Hmm, har en sånn sagsak på ca. 60ccm liggende i vegen, kastes eller kjøpe de sakene fra Mick Reeves?
      Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

      Comment


      • #4
        Er ikke Geir Flesche Comp-Arf leverandør i Norge? Kanskje en telefon til han?
        -------------------
        Lars S. Siggerud

        Comment


        • #5
          Alternativt ta en telefon til Kjell Aanvik - Eureka-rc.no / fly@eureka-rc.no
          Phone +47 952 44 819.

          Han hadde en Tiger Moth, med en gearet Zenoah motor. Hør hvor det gearet kom fra. ( Regner med det var Toni Clark, men du kan høre me'n)
          __________________________________________________ ___
          Jørn Kaasbøll
          Scale Warbirds of Norway

          Comment

          Working...
          X