Da var Laser 160V i hus og den passer perfekt i cowlingen til ESM Storch. Et par hull til dysene og et stort hull nede bak for kjølinga, så skulle det bli bra. Flyet er beregnet for opp til 120-motor, me jeg regner med at det trenger litt ekstra vekt i front, så jeg kjører heller på med litt ekstra motor.
Her er bilde av 160V og den litt større broren 200V som er til 1:5 storch. Den neste må vel bli en 300, hehe. Hvis det er initialene mine de har preget inn på festeplata er jeg rett og slett imponert. Men det tar gjerne noen måneder å få motoren i hus, Laserengines rir ikke samme dagen som de saler.
Hva fuel angår, er jo ikke dette flyet noe man herjer rundt med til daglig og det er vel knapt noe problem å ha en egen kanne med fuel uten nitro til denne motoren. Rcpartner skaffer. Nitro = korrosjon. Så slipper man all etterbehandlinga. Og motoren varer i hundre år.
RolvB
Her er bilde av 160V og den litt større broren 200V som er til 1:5 storch. Den neste må vel bli en 300, hehe. Hvis det er initialene mine de har preget inn på festeplata er jeg rett og slett imponert. Men det tar gjerne noen måneder å få motoren i hus, Laserengines rir ikke samme dagen som de saler.
Hva fuel angår, er jo ikke dette flyet noe man herjer rundt med til daglig og det er vel knapt noe problem å ha en egen kanne med fuel uten nitro til denne motoren. Rcpartner skaffer. Nitro = korrosjon. Så slipper man all etterbehandlinga. Og motoren varer i hundre år.
RolvB
Comment