Announcement

Collapse
No announcement yet.

Liten Decathlon. Hvem kjøper jeg?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Ja jeg vet 50cc er på vei til Norge.
    Men sjekk nyheter på pilot-rc: coming soon 30cc decathlon

    Men nå kom ups-mannen, så jeg får ta inn den nye fuglen

    Comment


    • #17
      Tror det er en viss forhandler som begynner å bli litt lei av meg nå, men har i alle fall
      fått vite at Phoenix Decathlonen er ferdig modifisert og satt i produksjon nå
      Nye modellene blir gjort om slik at man kan velge elektro eller glow.
      Velger man el bytter man ut tanken med batteri. Så det blir jo fint det.
      Er også gjort noen endringer i firewall for trekking av ledninger.
      Men jeg skal ha glow uansett jeg da. Men da blir det i alle fall 2011-modell.


      Så er det bare å vente på at produsenten får sendt ut da…

      Lover på tro og ære at jeg skal lage en review på denne i alle fall.
      Last edited by xilian; 02-02-11, 09:22.
      Tom I. Arntsen

      Comment


      • #18
        Ingen tidsperspektiv på levering? da.



        mvh
        vidar
        Vidar

        Div.

        Comment


        • #19
          Nei. Leveringstid er "ukjent", så det blir bare å vente.
          Men dem har jo ikke kunnet levere på en god stund,
          så jeg vil tippe at dem kjører på det dem kan.

          Antatt leveringstid: 4 måneder ...
          Last edited by xilian; 02-02-11, 10:41.
          Tom I. Arntsen

          Comment


          • #20
            Originally posted by xilian View Post
            Nei. Leveringstid er "ukjent", så det blir bare å vente.
            Men dem har jo ikke kunnet levere på en god stund,
            så jeg vil tippe at dem kjører på det dem kan.

            Tar sikkert fort en måned.. kanskje to?
            Mener å ha sett den modellen ett annet sted i norge og, men husker ikke hvor. Elefun er ikke eneste som har den modellen.

            Fins i utlandet og... http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin...?&I=LXKAG4&P=8 , regner med at dette blir omtrent samme pris og ventingen kortere.
            Last edited by spitmk16; 02-02-11, 09:53.
            Begynte å fly i 2005 år. Eier av Formosa 2, Outrage G5 og Trex 450 Sport og noen billige innefly. Holder på kun med EL, og det vil jeg fortsette med. Fortsatt mye å lære i denne fantastiske hobbyen.

            Comment


            • #21
              Det er gamle modellen. Gidder jo ikke kjøpe gammel modell når ny er rett rundt hjørnet
              Samtidig er jeg ikke så fryktelig glad i utenlandshandel…
              Tom I. Arntsen

              Comment


              • #22
                Jeg har bestillt denne.
                Skal teste med 5 cell elektro oppsett.
                Tenkte først jeg skulle bruke os46 motoren men får prøve elektro.

                HobbyKing Online R/C Hobby Store : Decathlon .46 EP/Glow 62.6inch Balsa/Ply Kit
                I find that a Ducks opinion of me is very much influence`d over whether or not i have bread with me

                Comment


                • #23
                  Hei! Jeg har en Seagull Decathlon .40 med 91 4t den flyr meget bra og gjør nok det meste. Den kan du få prøve. Den selges 300meter rett bortenfor der du jobber til en hyggelig pris( la-rc).
                  Gorm Chr Houmb
                  Sandefjord.
                  LARVIK MFK

                  Comment


                  • #24
                    Jeg får heller SE på din...

                    Ser ut til at det blir litt action i Melsomvik igjen på lørdagen. Du kommer selvfølgelig?
                    Tom I. Arntsen

                    Comment


                    • #25
                      Originally posted by xilian View Post
                      Jeg får heller SE på din...

                      Ser ut til at det blir litt action i Melsomvik igjen på lørdagen. Du kommer selvfølgelig?
                      Mulig det men, det er bare og ta den med og prøve den.
                      Gorm Chr Houmb
                      Sandefjord.
                      LARVIK MFK

                      Comment


                      • #26
                        Da fikk jeg mail fra Elefun om at Phoenix'en er på lager igjen gitt.

                        Phoenix Model Decathlon .40 ARF PH039 - elefun.no - Radiostyrt hobby

                        Den ser veldig bra ut, og svært god pris! (1195,-)

                        Phoenix Model Decathlon .40 ARF kommer klar til montering og det er brukt original Oracover betrekning i byggingen. Flyet er laget for bruk med enten elektromotor eller fuelmotor og det følger med tilbehør for begge deler. Ønsker man å bruke fuelmotor så er det med motorfeste og det følger med tank og all hardware. For de som ønsker å bruke elektromotor, så følger det også med avstandsstykker for elektromotorinnstallasjon og eget batteribrett. Firewall er laget med hull for gjennomgang av ledninger, frontglasset og helt fram til firewall er en avtagbar luke, slik at man har enkel tilgang til batteribytte og øvrig elektronikk.
                        Modellen er rask å sette sammen og med ett vingespenn på 168cm så kan man bruke alt fra .40 size to-takt til .90 4-takt motorer i denne modellen uten store balanseringsproblemer. Videre trenger man 5 standardservoer, mottakerbatteri, radio og mottaker. Det følger med komplett hardwarepakke med tank, linker, henglser, understell, glassfibercowling osv.

                        The Decathlon is all laser cut and is a great scale airplane. Featuring pre-covered fuselage and wings with great looking color scheme sure to catch the eye of everyone. The plane comes with fiberglass cowl,wheel pant? Simple assembly of pre-finished parts enable the model to be ready for fly in very short time. Just a few simple jobs installing radio gear, installing engine, etc and you will be flying. With a 4-stroke engine installed, the Decathlon will catch plenty of attention on and off the field!
                        • Quality materials and genuine ORACOVER covering
                        • Accurately-etched panel lines and factory-applied paint scheme
                        • Fully detailed, factory-installed cockpit
                        • Extremely lightweight laser-cut all-wood construction
                        • True-to-scale artwork
                        • Scale outline is enhanced by the lightweight fiberglass cowl
                        • 95% factory built, covered and painted
                        • Can be converted for electric flight
                        • Flies with a wide variety of engines



                        Tom I. Arntsen

                        Comment


                        • #27
                          Synes det er merkelig at Decathlon og Citabria plutselig har blitt så populære! Som modellfly er det begrensninger i selve konstruksjonen som gjør dem lite egnet annet enn i skala-konkurranse. Skal innrømme at de ser litt tøffere ut (pga avansert maleskjema?) enn J-3 Cub, selv om begge har vingestag.

                          Jeg har en 400 grams, 94 cm vsp, J-3 Cub-lignende modell Fornying av RC-utstyret i CC Lee Grashopper (J-3 Cub lignende) - Blogs - (MFN) ModellflyNytt.no selv og en en Citabria med 160 cm vsp underveis. Dette er noe jeg flyr når alderen tynger og jeg trenger et fly som jeg føler at jeg kan mestre. Og når andre modeller er "til service".
                          Tom Roy (57), Vingtor RC Klubb, Asker Modell Klubb, Flystua
                          Begynte med R/C i 1973, kun elektro fra 2007, flyr alt fra trainere til innendørs akro og halvskala fra WW I og nyere

                          Comment


                          • #28
                            Skala og skala...............jeg hadde aldri kjøpt min visst jeg ikke hadde kunnet gjort div 3d øvelser med den. Men nå er den stor og designet for å klare dette da. Men jeg syns også decathlonen er fin selv om jeg antagelig aldri blir noe skalamann.
                            Men det er sant som du sier, de har blitt veldig populære .

                            Comment


                            • #29
                              Originally posted by anders e View Post
                              Jeg hadde aldri kjøpt min visst jeg ikke hadde kunnet gjort div 3d øvelser med den.
                              Da er det langt fra skala, ja

                              Den ideelle 3D modellen har vel motor, vinger og høyderor på samme linje sett fra siden og like stor side-areal over og under vingen?

                              Lærte forresten noe nytt på Wiki American Champion Citabria - Wikipedia, the free encyclopedia
                              Jeg har trodd at Decathlon var akro-utgaven av Citabria, men det ble også laget Citabria med halvsymmetrisk vingeprofil og avansert olje-og fuel-system for ryggflyging.
                              American Champion Decathlon - Wikipedia
                              Decathlon i full size utgave klarer +6 g og -5 g.
                              Last edited by Biplan; 26-05-11, 19:33.
                              Tom Roy (57), Vingtor RC Klubb, Asker Modell Klubb, Flystua
                              Begynte med R/C i 1973, kun elektro fra 2007, flyr alt fra trainere til innendørs akro og halvskala fra WW I og nyere

                              Comment


                              • #30
                                Har i mange år likt både cub og dec/cit.. Er jo bare flax at dette har blitt så poppis nå

                                det kaaaaan hende det lander en sånn modell i bunkeren min.. må sjekke kontoen først.
                                Ellers er det jo 50ccm'en jeg aller helst ville hatt da..
                                Tom I. Arntsen

                                Comment

                                Working...
                                X