Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tips til warbird kit?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Tips til warbird kit?

    Hei.

    Er helt ny her på forumet. Holder til på Dagali, og har derfor norges største modelflyplass til fri bruk. Ikke feil det.

    Har til nå vært igjennom høyvinget trainer i elektro og glow, Redbull Edge 540 i elektro, en Funjet ultra elektro, og har nå en Calmato lavvinget 60 size med en 4takt OS .72 glow. Føler meg helt trygg på flyging, selv om det selvfølgelig er mye igjen.

    Jeg tunne tenke meg ett vinterprosjekt, og har alltid likt warbirds, spesielt Spitfire og Focke-Wulf. Eleganse mot rå effektivitet... En annen modell jeg virkelig liker er Hawker Tempest, men denne finner jeg veldig få kit av. F-W eller Tempest er vel de som frister aller mest, da det ikke virker som om det er så mange av de.

    Har lest mange tråder her inne, men mange av de er gamle og sikkert litt utdaterte. Håper derfor at noen har kan guide meg til ett bra kit, med god og holdbar finish til en fornuftig pris. Jeg er ikke veldig opphengt i skala og detaljer, men de må jo ligne orginalen.
    At modellen er relativt lettflydd er viktigst. Litt usikker på størrelsen, men ca 140-160cm virker ok. Glow motor er vel det enkleste? Leveringstid er ikke få viktig, blir et vinterbygg uansett.

    Ser at Hangar 9, Top Flite og Cmpro får mye skryt...andre som bør sjekkes?

    Takk for alle tips

  • #2
    Ikke helt mitt felt men jeg har da fått med meg at ESM har noen fine modeller, bla FOCKE WOLF FW-190-A ARF - TREVINGE - ESM | RCPro.no

    Comment


    • #3
      En kompis av meg har en P-40 på 1,80meter, hvis jeg ikke husker feil, som han Aldri kommer til å få ferdig. Han er nemlig blitt bitt av Seilflybasillen.
      Den står og støver ned i kjellern hans. Jeg kan sette deg i kontakt om det finnes interesse..
      Ikke kast den! jeg tar`n, kan sikkert brukes til noe!

      Steinar B Johansen
      Lillehammer mfk

      Comment


      • #4
        Her er mitt forslag Skyshark Hobbies Home
        Mvh Andreas
        Stevensaero, glede i noen balsaflak.
        PCM.at mye glede i litt carbon
        Mine fly sees under Sundtair sine Hangar ALBUM

        Comment


        • #5
          Har kikket litt på den der, ser meget bra ut.

          Originally posted by Kyrre View Post
          Ikke helt mitt felt men jeg har da fått med meg at ESM har noen fine modeller, bla FOCKE WOLF FW-190-A ARF - TREVINGE - ESM | RCPro.no

          Comment


          • #6
            Broren min har en P40 på den størrelsen, så jeg kunne tenke meg noe annet. Men det er ett lekkert fly.
            Det skader jo ikke å høre hva som står igjen og hvilken pris...?

            Originally posted by bad scientist View Post
            En kompis av meg har en P-40 på 1,80meter, hvis jeg ikke husker feil, som han Aldri kommer til å få ferdig. Han er nemlig blitt bitt av Seilflybasillen.
            Den står og støver ned i kjellern hans. Jeg kan sette deg i kontakt om det finnes interesse..

            Comment


            • #7
              Ser der ja, masse snacks!
              Jeg tror jeg vil ha mer fly-erfaring før jeg bygger noe fra grunnen. Har bygget noen trainere o.l for mange år siden, men har ikke helt tolmodigheten dette krever. ARF fly er greie slik, man får ikke helt samme forholdet til de.

              Originally posted by Sundtair View Post
              Her er mitt forslag Skyshark Hobbies Home

              Comment


              • #8
                ESM modellen er rålekker, men koster dobbelt så mye som cmpro...er den verdt det? Om noen har montert eller sett en av modellene live blir jeg glad for tilbakemeldinger. Motoralternativer vurderes også. Kanskje en OS FS 155?

                Comment


                • #9
                  Du kan jo se på ARFene til Nortrading, og kanskje spesielt flyene fra VQ. De finnes og i de størrelsene du snakket om
                  Olav Moe

                  -- Uttrykket "flyinteressert ungdom" forteller ingenting om din fysiske alder. --

                  Innholdet i min hangar, sånn ca

                  Comment


                  • #10
                    Kyosho har 2 Focke Wulf som kanskje er interesante.
                    Har selv hatt 190 utgaven og den er bra.
                    http://www.kyoshotrondheim.no/index....d=89&TreeId=48
                    Magnar Schou Olsen

                    Comment


                    • #11
                      Dette ble lagt litt på hylla, men nå kunne jeg definitivt tenke meg en Focke Wulf. Jeg har kuttet alle glow motorer, og kunne derfor tenke meg en utgave på ca 2 meter vingespenn og 50cc bensin.
                      Som nevnt tidligere er ikke skala det viktigste. Styrke og fly egenskaper, samt en pen finish er viktigere. Ikke scrath-byggesett, det har jeg ikke tålmodighet til.

                      Setter stor pris på tips. da det er mye å velge i mellom.
                      F.eks ESM 190 D9 ser rålekker ut! Account Suspended
                      Last edited by Caasberg; 14-05-12, 20:18.

                      Comment


                      • #12
                        Skal du ha en 50cc warbirdmodell så er Top FLite sin P 47 Thunderbolt genial. En av de som flyr veldig bra og passform i kit etc er over hva man ofte får.

                        ESM er greit, men all hardware kan mer eller mindre kastes, ihvertfall pull-pull wire og ALLE skruer...
                        ____________________________
                        Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                        Comment


                        • #13
                          Det er notert, takk for tips.

                          Men vil ha en FW190

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by Caasberg View Post
                            Det er notert, takk for tips.

                            Men vil ha en FW190
                            Det skjønner jeg godt. ESM sin FW190 D9 får skamros i amerikanske forum pga. flyegenskapene. Synd de ikke har malt den i mer basic farger, så man kunne modda utseende endel.
                            En på dette forumet har gjort det.

                            RE: ESM FW D-9

                            Attached Files
                            Balsa

                            Comment


                            • #15
                              Må bare innrømme det nok en gang, jeg er i overkant svak når det gjelder impulshandling

                              Ny ESM 190 D9 "Butcherbird" er på vei, det blir stor stas! Leveres av Hobbymann i Drammen.

                              Sitter og myser litt på retracts nå, vil helst ha elektrisk. Noen som vet om ESM's løsning fungerer bra? Regner med at det er versjon 2 som er å få nå, og at halehjulet også følger med. Ser på sidene til RCPro.no at de kun har bilde av halehjulet, mens f.eks linken under viser kun hovedleggene...
                              ESM FW-190 D9 Focke-Wulf 50cc 82.5" Wingspan Optional Electric Retracts (ESMFW190D9-83ER) - troybuiltmodels.com
                              Attached Files

                              Comment

                              Working...
                              X