Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bellancaen ikke helt utsprunget.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Bellancaen ikke helt utsprunget.

    For noen år siden sendte Rolv Leirro meg sin egenbygde Pilot Bellanca, en diiiiger sak. Postdama sa til meg: "Jeg tror det har kommet en svær flatskjerm til deg".
    Det var vingene! Så kom kroppen og en mengde deler og dokumentasjon, dog treferdig og trukket. Når jeg ser folk som skal selge småfly på 2,5m vsp og skriver at den må hentes, er det bare å flire. Posten klarer brasene. Om de pakker som RolvL.
    Vi flyttet for et år siden og alt ble stuet i kjelleren. Etter div omorganisering kom også Bellancaen frem og bare for å nyte synet måtte jeg sette på vingene. Motor OS FS 160 twin.
    Hilsen RolvB
    Får ikke fikset overskriften. Det heter Bellanca, ikke Bellenca.
    fikset nå
    Attached Files
    Last edited by GTI20; 08-09-12, 22:23.
    Flisespikkeri er gøy!
    Aldri for sent å gjenopplive en lykkelig barndom!
    Dyrøy MFK
    ps., det er ikke størrelsen det kommer an på; hastigheten derimot...........
    http://rolv.info

  • #2
    Var innom hobbyhulen hans her om dagen, og det henger en (pilot?) Bellanca oppunder taket der nå og - trukket og stram, men ennå ikke ferdigstilt. Flotte modeller når de blir bygget slik, og sikkert langt mer artig å fly. Ellers så det ut til å være Pilot RC- Yak på bordet.

    Når det gjelder sending så har jeg sendt fly fra Grenland til Finnmark og det har vært no problem. Men jeg har insistert på å lage en kasse av lekter og tynn ply som er stiftet sammen med krampepistol. Så lenge kjøper har betalt frakt så ordner posten resten
    Geir


    3D plane - 1D brain

    Comment


    • #3
      Click image for larger version

Name:	Bellanca.jpg
Views:	1
Size:	59.2 KB
ID:	592835
      Originally posted by Sniper View Post
      Var innom hobbyhulen hans her om dagen, og det henger en (pilot?) Bellanca oppunder taket der nå og - trukket og stram, men ennå ikke ferdigstilt. Flotte modeller når de blir bygget slik, og sikkert langt mer artig å fly. Ellers så det ut til å være Pilot RC- Yak på bordet.

      Når det gjelder sending så har jeg sendt fly fra Grenland til Finnmark og det har vært no problem. Men jeg har insistert på å lage en kasse av lekter og tynn ply som er stiftet sammen med krampepistol. Så lenge kjøper har betalt frakt så ordner posten resten
      Det er ikke en gammel trad. Pilot Bellanca men en fra: E M H W Den er ferdigtrukket og dopet 2 lag men skal dopes flere ggr. - minst 2-3 til. Modellen er på 2,55 cm i vsp.. Den skal heller ikke ha de trad. Bellanca stjerner men etter flere runder så kom jeg til dette skjema som en ser godt og som er litt spesiellt.
      Mvh.
      Rolv Leirro

      Comment

      Working...
      X