Announcement

Collapse
No announcement yet.

Great Planes Dynaflite Super Decathlon

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Great Planes Dynaflite Super Decathlon

    Denne er på vei over dammen TowerHobbies.com | Great Planes Dynaflite Super Decathlon Giant Kit 89"

    Click image for larger version

Name:	gpma0510.jpg
Views:	1
Size:	37.5 KB
ID:	633378

    Gleder meg stort til dette, men har noen spørsmål, da det er første gangen jeg bygger så stor motor modell

    1. Holder det med standard servoer, eller trenger jeg noe med mer futt i?
    2. Har veldig lyst til og putte inn en elektro motor, men er veldig usikker på om det er nok kraft i en el motor, eller om det rett og slett blir for tungt med batterier osv. Noen som har noen tanker rundt dette?

    Jeg er ikke 100% på el. motor, men leker litt med tanken. Uansett skal det bli morro og bygge
    __________________________________________________ _______________________________________
    Frode Andersen
    www.haldenmodellflyklubb.no
    www.rcwings.no
    Sarpsborg Modellflyklubb
    _____________________________________________

  • #2
    Bruker du bra merke 6-8kg servoer med metalldrev er du sikker. Elefun har bra pris på savox mener jeg.
    El er ikke noe problem på store modeller. Du får så kraftige oppsett du trenger i alle størrelser. Men el er ikke min sterke side, men det finnes noen dyktige el-guruer som helt sikkert hjelper deg her

    Fin modell ........Jeg hadde en på 3.81 meter som fløy helt rått

    Comment


    • #3
      Gratulerer med flott modell. I følge manualen skal du bruke litkraftige servoer jeg ville brukt disse :Digital metal gear servo 49g/7.2kg/.14sec
      Elmotor eller motorsagmotor i et så fint fly blir etter min mening helt feil jeg ville helst montert en slik:
      OS MAX FT-160 TWIN 4-STROKE | RCPro.no
      Eller økonomiutgaven en slik.
      ASP FT160AR Twin Cylinder Glow Engine
      Om en ikke vil ha orntlig fuelmotor hadde kansje denne vært et alternativ:
      NGH GF 38 FS 38cc bensinmotor - ThrottleStore.Com

      Comment


      • #4
        Takker,

        hvordan er økonomi utg til Hobby King?
        Hadde regnet med ca 5-6 lapper for en 2 sylindret, men med de prisene blir det jo litt anerledes.
        __________________________________________________ _______________________________________
        Frode Andersen
        www.haldenmodellflyklubb.no
        www.rcwings.no
        Sarpsborg Modellflyklubb
        _____________________________________________

        Comment


        • #5
          Vel jeg har hatt både den og O.S sin 160 motor og sån helt erlig gikk vel begge like bra. Hadde aldrig noen som helst slaks problemer med noen av dem. Flotte motorer til en slik skalamodell. Men det er kansje noe mer stas med en O.S en en ASP for meg betyr det ikke så mye hva motoren heter bare den virker bra.

          Comment

          Working...
          X