Announcement

Collapse
No announcement yet.

Super Chipmunk jomfrutur !

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by Isak
    ø.. ikke akkurat fjernet balanserorene, men i skrivende stund så er de av flyet i allefall. Planen var å sette de på før neste flyvetur igjen ja , men da med en slarkfri overføring.
    Det er nok lurt, for med så lite dihedral (hvis noe) vil du garantert gå i bakken uten balanseror... :P

    Comment


    • #17
      Originally posted by anda
      Fint fly Isak. Det er jo identisk med mitt nesten ferdige fly fra produsenten AMD. Hvilket merke er ditt?
      Takk for det. Mitt fly er det rc-flight som har levert. Postlegg noen bilde av din modell når den er ferdig da.
      Runar Isaksen
      risaksen@bluezone.no

      Comment


      • #18
        Originally posted by Isak
        Originally posted by anda
        Fint fly Isak. Det er jo identisk med mitt nesten ferdige fly fra produsenten AMD. Hvilket merke er ditt?
        Takk for det. Mitt fly er det rc-flight som har levert. Postlegg noen bilde av din modell når den er ferdig da.
        Skal poste bilder. Har bare å feste canopyen igjen. Hvordan festet du din??
        Mvh Andreas L.

        Comment


        • #19
          Den er skrudd fast med 4 små skruer. Holder bra nok det. Forborr først.
          Runar Isaksen
          risaksen@bluezone.no

          Comment


          • #20
            Her er min super chipmuk.. så vidt jeg kan se er kun canopyen forskjellig
            Attached Files
            Mvh Andreas L.

            Comment


            • #21
              Ja, det var et bra likt fly det der. Pene fly altså!!

              Ser at min har "sota" canopy i forhold til din ja. Ellers ser det ut som at du har noe lysere blåfarge på vingene en hva jeg har, kanskje det bare er sola som gjør det.

              Hva slags motor har du montert?? Ser ut som 2 takt ...

              Har du flydd den enda ?
              Runar Isaksen
              risaksen@bluezone.no

              Comment


              • #22
                .. åsså har du montert klistremerkene på hjulkåpene "rett" vei i forhold til orginalen
                Runar Isaksen
                risaksen@bluezone.no

                Comment


                • #23
                  Originally posted by Isak
                  Ja, det var et bra likt fly det der. Pene fly altså!!

                  Ser at min har "sota" canopy i forhold til din ja. Ellers ser det ut som at du har noe lysere blåfarge på vingene en hva jeg har, kanskje det bare er sola som gjør det.

                  Hva slags motor har du montert?? Ser ut som 2 takt ...

                  Har du flydd den enda ?
                  Får nok ikke flydd før til helgen Blåfargen er nok den samme som på ditt. Kjøpte meg flyet for å bruke opp en OS 40FX jeg hadde liggende. Har aldri prøvd lavvinget fly før, men tror dette skal være en ganske stabil modell å starte på. Enig?!

                  Anyway må jeg si at bruksanvisningen omtrent bare kunne kastes, noe så ufullstendig og feilbeskrivende skal man lete lenge etter... Men det var heldigvis ikke mitt første fly så det gikk bra. Som sagt bygde jeg dette flyet for å øve meg på lavvinget. Har en 60 size Mustang med Zenoah motor jeg ikke har turt å ta opp enda. Må øve meg på chipmuken først
                  Mvh Andreas L.

                  Comment


                  • #24
                    Jeg ser du satt de kryssfiner bitene som holder cowling-skruene på utsiden av kroppen. Satte mine på innsiden for at de sorte stripene skulle matche perfekt.
                    Mvh Andreas L.

                    Comment


                    • #25
                      Originally posted by anda
                      Får nok ikke flydd før til helgen Blåfargen er nok den samme som på ditt. Kjøpte meg flyet for å bruke opp en OS 40FX jeg hadde liggende. Har aldri prøvd lavvinget fly før, men tror dette skal være en ganske stabil modell å starte på. Enig?!
                      Jepp, enig. Chipmunken er utrolig snill og grei å fly, har aldri sett flikktendenser eller noen annen form for dårlig flyveevne.. Faktisk det snilleste flyet jeg noengang har prøvd, inkludert trainere!!! Jeg har det lille problemet at flyet mitt går for fort, som nevnt i testen så kan en nesten parkere flyet i lufta, men dette går ikke til meg da motoren drar for godt. Der har du sikkert et motorvalg som passer modellen bedre. Skal teste litt forksjellige propeller for å få ned farten på min.

                      Bruksanvisningen min var også dønn håpløst, enenste jeg brukte derifra var rekkefølgen på byggingen. Var greit at det lå test av flyet på sidene her, slik at en kunne plukke opp noen tips.

                      Jeg la kryssfinerplatene på utsiden ja, på grunn av at jeg syntes det ble penere resultat med litt klaring rundt selve kroppen. I tilegg til at saito`en skulle få mest mulig kjøling. Svart stripen på cowlinen min var såpass "skevt" påsatt slik at det var umulig å få den til å stemme med kroppen uansett hvordan cowling ble montert. Måtte ta den av og dra den så langt ned som mulig og likevel ville det ikke stemme. Dette er vel det eneste jeg har å utsette på min modell, i tillegg til slarkete roroverføringer på balanserorene.

                      Ser at du har hjulkåpene på, et lite tips ( som også var nevnt i testen ) er at du bør (les må) fjerne hjulkåpene hvis du skal fly på gress. Jeg var sta og måtte lære dette den harde metoden!! Ta dem av å legg dem i en skuff slik at du kan montere de på flyet når modellen en gang henger i taket til pynt Hvis ikke så kan jeg kjøpe dem av deg....

                      Hva fikk du til totalvekt på flyet ditt ??

                      Du får huske å fortelle hvordan din jomfrutur blir da... !!
                      Runar Isaksen
                      risaksen@bluezone.no

                      Comment


                      • #26
                        Mitt fly med alt utstyr + fuel veier ca. 2400g (har ikke så veldig nøyaktig vekt). Det er iallefall ekstremt lett!

                        Tar med meg dine tips og kamera til stripa når det skal i lufta
                        Mvh Andreas L.

                        Comment


                        • #27
                          Det går sikkert helt greit, få motoren til å gå rent og greit så vil du få en fin og behagelig jomfrutur. En annen ting, trekket på mitt fly løsnet i kantene nokså fort etter noen turer, det kan lønne seg å bruke strykjernet å varme den en gang før flyet tas ibruk. Vet jo ikke om det er samme produsent, men for sikkerthets skyld kan du jo gjøre det. Når det er gjort så holde trekket mye bedre. Sikkert ikke verdens beste film som er brukt..

                          Venter på tilbakemelding. Lykke til !
                          Runar Isaksen
                          risaksen@bluezone.no

                          Comment


                          • #28
                            Da var Chipmunken kræsja!!!!

                            Var ute å fløy ikveld, det var litt vind men ikke mer en at det gikk bra å flyve i. Etter 6-7 minutters flyving kom jeg til den sjebnesvangre svingen da jeg antagelig svingte for brått i medvinden, kom litt for sakte og mistet da løftet. Flyet ramlet igjennom og startet nedturen mot bakken, selfølgelig var avstanden til bakken for stor til at jeg klarte å hente det igjen. Bang!!! Traff selfølgelig den eneste flekken med betong som finnes blandt 2000 mål med gressåker. Typisk. Kvestet av meg noen forferdelige lange banneordreggler på hardbarka trøndersk og gikk for å se på skadene.

                            Joda, flyet traff med snuten slik at det ene topplokket på saito`en gikk heden, det samme med gjengene til skruene som holder topplokket. Den en gang så fine glassfiberkroppen har sprekker over hele seg og snuten godt inntrykt. Vingen sprakk. Alt i alt -> jævli surt!!! I allefall med tanke på hvordan skaden skjedde. Pilotfeil av rang!!

                            Så nå blir spørsmålet: Hvor skaffer jeg deler til saito`en min ?? Begynner med å reparere den, så vil det vise seg etterhvert om Chipmunken noen gang vil se skyene igjen..

                            Med til historien må det jo nevnes at når jeg kom hjem skulle jeg ta en trøstetur med LieRideren. Trur dere ikke det at servohornet på balanseroret løsnet!! På tryne å ræva i åkeren med den doningen også!! Så alt i alt -> en helt ræva dag!!!
                            Runar Isaksen
                            risaksen@bluezone.no

                            Comment

                            Working...
                            X