Announcement

Collapse
No announcement yet.

RC-Flight Spitfire XIV

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    De i trondheim som har kjøpt dette flyet nå snakket også om at det var trangt til hjulene på den. og vurderte å sette de på en drill og pusse av dem litt for å få litt mere klaring.
    Tom Nohr
    Tennisveien 9
    2450 Rena

    Frsky taranis 9+
    Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
    Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
    + diverse små ting

    Comment


    • #17
      Her er noen filmer som viser forbiflygning og landing med lydanlegg: http://media.putfile.com/HE111---c
      http://media.putfile.com/HE111---d
      http://media.putfile.com/HE111---e

      Det er ikke samme lydene som jeg vil få i mitt anlegg.

      Comment


      • #18
        Har kikket på masse bilder, og det ser ut som full size Spitfire har bittelitt eggformede hjulbrønner. eller kanskje de bare er store. Det er jo logisk siden hjulet går inn samtidig som det går bakover. Da kommer jeg til å slipe litt i forkanten av hullet jeg også. Det syns ikke på noen 3-view som jeg har sett.

        Et bilde som viser hvordan hjulet ligger i ene enden av brønnen.
        Page not found – Aeroflight
        Last edited by tahustvedt; 22-01-06, 00:02.

        Comment


        • #19
          hvordan går det med spit´n Tor Arne. er spent på bilder og jomfrutur med axi i snuta.
          Tom Nohr
          Tennisveien 9
          2450 Rena

          Frsky taranis 9+
          Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
          Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
          + diverse små ting

          Comment


          • #20
            Har akkurat kommet tilbake fra et toukers repetisjons-kurs for Lynx helikopter så det har ikke skjedd noe siden sist. Det var alvorlig mye snø rundt og på bilen min.

            Noen deler ligger og venter på posten mens en del ting er på vei fra diverse butikker. Venter Robart Oleoer fra Tower Hobbies, elektronikk fra Aircraft-World og gummidempere fra Norwegian. Så skal jeg kjøpe Futaba 9 kanals PCM-mottaker fra elefun og 5 V UBEC.

            Comment


            • #21
              Fikk regulator, servoer og Robart Oleoer i posten mens jeg var borte faktisk. Var og hentet posten hos naboen nå.

              Comment


              • #22
                Sånn ser leggene ut. Har skjært bort ca 10 mm av forkanten av hjulbrønnen for at hjulet skal gå lett inn. Jeg måtte også shimme retractene litt for at leggene skulle gå i lås fordi jeg ikke har noen offset med krøll som som pianoleggene har. Samtidig vred jeg retractene bittelitt bakover og shimmet vinkelen bittelitt fremover. Da ligger hjulene flatere i hjulbrønnene og de kommer noen mm lengre frem under landing/take off.
                Attached Files

                Comment


                • #23
                  Hei tahustvedt!!

                  Holder på og bygger en spitt æ også, så jeg lurer på om du bruker hjulbrönnan som fulgte med?
                  Hær bil det en os 120 II.

                  Torstein
                  Torstein Fagerhaug

                  Comment


                  • #24
                    Nei, jeg har ikke tenkt å bruke de. Tenker jeg skal legge tynn balsa eller kryssfiner runt.

                    Comment


                    • #25
                      Ok, det er så jeg hadde tenkt og gjöre også. Må skjære vekk litt i forkantan for at dem skal gå lett ned!!
                      Torstein Fagerhaug

                      Comment


                      • #26
                        Jeg flyttet kanten ca 10 mm fremover og nå går hjulene inn uten problem. Med Robart-oleone så går ikke hele leggen under huden på vingen. Den stikker ca 4-5 mm utenfor. Derfor skal jeg lage nye hjuldører av tynn aluminium på jobben. Full size Spitfire var også sånn.

                        Viderekoblingsmerknad

                        Comment


                        • #27
                          Monterte litt servoer i kveld og skjærte ut og skrudde fast radiatordekselene. Jeg kommer til å montere flapservoene langt bak for å gi god plass til høyttalerene inni radiatordekselene. Håper det funker bra med høytalerne gjemt inni der. Dekselene var veldig skjøre. De burde nok egentlig vært laget av glassfiber og ikke plast. Jeg gidder ikke legge glassfiber på innsiden selv.
                          Attached Files

                          Comment


                          • #28
                            Lagde motorfeste og understellsdører i dag. Jeg festet motoren nøyaltig som det står i instruksjonsboken men da havnet den 10 mm for lavt og 3 mm for langt til høyre. Skal borre nye hull og flytte den senere. Har også modifisert hjulene for at de skal se bedre ut. Syns de så litt mider ut med de felgene så jeg lagde noen tre-eikdede hjulkapsler og freste inn dne ene siden av felgen litt. Nå ligner de mer på skikkelige Spitfire-felger, men bør helst betraktes på litt avstand, hehe.
                            Attached Files

                            Comment


                            • #29
                              Satte delene sammen kjapt for bilder. Motor er montert og spinneren passer perfekt med canopy når jeg brukte 4 mm til venstre og 10 mm opp som senterpunkt på firewall. Originalpunktet på bare 6 mm til venstre var veldig feil.

                              Her vist med en 18x8 prop. Prøver å blande meg frem til riktig farge til canopyen men det er ikke enkelt. Synd at den ike var malt fra fabrikken når kroppen er malt sidne det er umulig å skaffe riktig farge.
                              Attached Files

                              Comment


                              • #30
                                nydelig Tor Arne. har du fått alle delene til lydanlegget også? venter spent på å høre hvordan det låter.
                                Tom Nohr
                                Tennisveien 9
                                2450 Rena

                                Frsky taranis 9+
                                Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                                Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                                + diverse små ting

                                Comment

                                Working...
                                X