Announcement

Collapse
No announcement yet.

RC-Flight Spitfire XIV

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • kommer du til sandbakken i morgen?
    Svein-Tore Gundersen

    Graupner MC32 Hott V2
    Yak 55 SP 3m Comp-ARF(Blue Flagg)m/3W 170 CS
    Sbach 342 DA 50
    3dhs Slick 89 Elektro
    Skymaster F-18C ( ATJ 170Ti )
    Jet Legend F-15 (simjet 3000)
    Retrojet 75 (Simjet 1910)
    Pilot-Rc Dolphin 86 (Jet-Cat 120)
    Byron Corsair

    Comment


    • Får se på været i morra. Kanskje jeg klarer å overbevise en kompis om å kjøre.

      Comment


      • Lakka spinneren og bladene i dag. Bildet taler for seg selv.
        Attached Files

        Comment


        • jøsss virkelig nydelig
          Tom Nohr
          Tennisveien 9
          2450 Rena

          Frsky taranis 9+
          Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
          Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
          + diverse små ting

          Comment


          • Er ganske fornøyd. Skal teste firebladeren når jeg får sjansen. Har kjøpt hus i dag så det blir flytting også fremover og det har jo en tendens til å stjele fritid.
            Attached Files

            Comment


            • Har testkjørt fem-bladeren med en ny motor jeg viklet om. Jeg viklet den om med 30 turn 0,9 mm tråd og terminerte stjerne. Med fem-bladeren trekker den 1090 W og litt over 40 A, og snurrer på 3600 rpm. Tror jeg skal ta av en turn i første omgang så jeg får 29 turn og litt mer turtall, men det er nok power til å fly fint sånn den er nå.

              Comment


              • hvor mye statisk trekk tror du at du har på 3600 omdreininger, sånn ca?
                stilig propell i hvertfall!
                William Jul Ringkjøb
                Bodø MFK

                If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

                Comment


                • 5-5,5 kg kanskje. Vet ikke sikkert. Flyet veier rundt 6,3 kg.

                  Comment


                  • Enda en ny Spitfire på vei......

                    Hei!

                    Jeg har studert innleggene i forumet på jakt etter all info ifm. med byggingen og flyving med denne nydelige ARF Spitfiren. Nå har jeg hentet min hos RC-flight, og jeg gleder meg til å komme igang med byggingen.

                    Hilsen Martin T.Hansen
                    Last edited by lowpas; 28-07-06, 22:07.

                    Comment


                    • Har du kommet langt med din?

                      Jeg har prøveflydd med fem-bladeren på Velox'en min og det gikk fint. Neste tur blir med Spitfire. En video av oppstart og bakkekjøring: http://www.enrarot.net/videos/spitfire/spitfire12.wmv

                      Comment


                      • har bare en ting å si tahustvedt dæven for en tøff lyd og den propellen hehe
                        Tom Nohr
                        Tennisveien 9
                        2450 Rena

                        Frsky taranis 9+
                        Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                        Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                        + diverse små ting

                        Comment


                        • Er gøy med skikkelig propeller. Jeg tror toppfarten vil være en smule lavere enn tidligere, men det går fort nok. Dette flyet liker best å fly i skalafart og kan gå overraskende sakte uten å steile.

                          Comment


                          • Jubileumsstevne på Duxford 2-3.sept'06 SPIT 70 år!

                            Hei Tor Arne!
                            Spitfire byggingen blir vinterprosjektet mitt. Jeg har tatt ut alle delene og studert dem men jeg har ikke startet byggingen ennå. Har et par fly jeg må gjøre helt ferdig før jeg begynner på enda ett. Men i mellom bleieskiftene og familieting blir det ikke akkurat så mye bygging disse dager. 1.sept reiser jeg til Duxford for å studere Spitfire'ne på nært hold. Spitfire 70 års jubileumsstevne! http://duxford.iwm.org.uk/server/show/conEvent.885

                            Comment


                            • Tror det var bra du ikke baserte å lage propell på Master Airscrew-propellere. Forrige helg ble en 1/4-skala Cub testet med Cyclon 160 i nesa på 10S LiPo og ymse propellere. En ting er sikkert: Master duger ikke, det ble bare rare lyder og ikkeno guffe...
                              Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

                              Comment


                              • Ok, har hørt lignende om MA før. Disse elektropropellerene jeg bruker fingerer fint på lavt turtall.

                                Har flydd i dag og det fungerte supert på Spitfire'n. Både hastighet og climb virket like bra som før. Dreiemomentet fra dette oppsettet merkes veldig. Første venstresvingen så dro propelleren flyet kraftig rundt i yaw og det er synlig i videoen, men jeg ble straks bedre på å kompensere og senere svinger er penere. Det svinger fint både til høyre og venstre til tross for dreiemomentet bare man jobber litt med sideroret. Jeg fjerna over 170 g med nesevekt før jeg fløy i dag, for fem-bladeren veier 225 g mot den gamle to-bladeren som veide 52 g. Jeg tror jeg skal fjerne enda litt nesevekt senerefor å gjøre den lettere å kontrollere på bakken. Det skal ikke mye til for å vippe den på nesa nå.

                                Etter to flyturer rett etter hverandre på ca 9 minutter tilsammen så var ikke batteriene særlig varme. Med andre ord så er gjennomsnitts-strømtrekket lavt. Jeg mistenker at jeg kan få veldig lang flytid om jeg flyr pent, over 20 minutter muligens.

                                En kort video av litt flyging i dag: http://www.enrarot.net/videos/spitfire/spitfire14.wmv
                                Last edited by tahustvedt; 09-08-06, 22:05.

                                Comment

                                Working...
                                X