Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tragisk kræsj med stor Lancaster - Video

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Tragisk kræsj med stor Lancaster - Video

    Blir helt dårlig når jeg ser denne videoen. For de som ikke kjenner modellen så er det en Lancaster i 1:6 skala, dvs 5 m vingespenn. Den er veldig fin og detaljert med nagler og det hele. Fire stykk Axi 4130/20 motorer driver flyet. Tony Nijhuis er kjent for å bygge raskt så han har nok en til oppe og går i løpet av noen måneder.

    http://media.putfile.com/The-demise-...ered-Lancaster

    En lengre video med flere fly fra samme stevnet:
    http://media.putfile.com/Bickley-Ele...n-7th-May-2006

  • #2
    Page not found - Large Model Association

    Page not found - Large Model Association

    Comment


    • #3
      Kræsjet visstnok fordi han hadde valgt feil Lancaster modell i minnet på radioen, og dermed gikk balanserorene feil vei. Kjip sak...
      Arngeir Blakseth

      Comment


      • #4
        Sier bare én ting: Pre-flight sjekk.

        Comment


        • #5
          Kipt å komme i balanserorsklubben med en sånn maskin.

          Det er en billig forsikring å sjekke at rorene går riktig vei før hver tur. Det begynte jeg med etter å ha gjort samme tabben (men med et meget billigere fly)

          Comment


          • #6
            Ja, jeg unngikk å fortelle årsaken siden jeg ikke ville starte en sikkerhetskrangel her også.

            Understellet, halen og bakdelen av kroppen var uskadd, motoren klarte seg. Vingen og fremparten av kroppen er most, og de fleste batteriene er ødelagt.

            Comment


            • #7
              Vil du ikke ha enda en sånn krangel altså? kan jeg ikke skjønne :P

              Det sto på en av de sidene at dette var verdens største elektriske multi-motor modellfly (eller noe sånt), men hva med den spruce goose modellen de brukte i the aviator? hvor stor var den?

              Comment


              • #8
                “The Spruce Goose that we built, it had a 25-foot wingspan, weighed 375 pounds and it flew with electric motors,” said Bock, who is CEO of Aero Telemetry. “It took off, flew and landed under its own power right out of Long Beach Harbor — the exact location where the real one flew,” he added.

                Er nok større den i the Aviator da...
                Morten Smøraas

                Comment


                • #9
                  Var det jeg hadde mistanke om

                  Comment


                  • #10
                    Den siden er eldre enn Aviator.

                    Comment


                    • #11
                      As of July 2005 står det....

                      Aviator kom i 2004

                      http://www.imdb.com/title/tt0338751/releaseinfo

                      Comment


                      • #12
                        Oops. Husket feil.

                        Digger Lancaster, skulle gjerne sett den i virkeligheten.

                        Comment

                        Working...
                        X