Announcement

Collapse
No announcement yet.

Show off your warbirds

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #91
    Mer video fra Warbird Weekend. Ser det gøy ut? Stikk innom 26 til 30 august

    Comment


    • #92
      Her er noen bilder av min gamle scratch bygde p51d Mustang i skala 1:12 med os 15 La. Flyr veldig bra=) Legger også ved noen bilder av den nye ESM F7F Tigerkatta mi=)
      Attached Files
      Last edited by ole.foll; 11-08-11, 20:21.
      Ole Kr Follstad

      BVM T33 Thunderbird, Jetcat 80se med kerostart
      PilotRc Sbach 342 40%, DA170, Proflow canistere
      EF Extra 300 60"
      EF Extra 300 104" Eme120
      GB Yak 55 2,2m, Dle55RA
      ESM Bearcat, NGH 38cc
      Phoenix p51D Mustang, Dle55
      Phoenix K8b, 1:2,5 6m
      Hangar 9 Piper cub 1\4
      Ask 21 1:3 5,7m helkompositt

      Comment


      • #93
        "Har brukt et par år på å bygge dette flyet, og 2-3 år på å modifisere det, prøvefly det, latt det ligge en stund etter diverse skader osv, men det ser ut for å fungere nå. Det har en Zenoah GT-80 og et par kilo bly i nesa. Veier 17 kilo (!!) men er alikevel en fin maskin i lufta."

        Hvilket fint modellfly du har og god motor. Har sjøl en GeeBee med Zenoha 62 og kan ikke få fullrost den motoren i et skalafly. Ønsker meg en warbird med Z. GT 80 uten tvil. Pålitelig og særdeles godt egnet for radialcowlinger. Du beskriver så godt hva dette drier seg om. Testinger..prøvinger og utbedringer. De fleste av oss flyr sikkert Extrar og annet acro med 50cc og større til daglig, men når vi virkelig skal fly noe som flyr som et fly da blir det skala og helst warbirds!

        Comment


        • #94
          Hei toelarse;
          Takk for godord om Vaillyen. Ja, den er liksom gull-ungen i samlingen. Men med en lang og hard vei bak seg.

          Jeg ser du holder til på Flaterudhagan ? Da snakket vi kanskje med hverandre da Tor Willy og undertegnede var der i fjor?
          Det var jeg som hadde ESM Typhoon og ESM Ju-87 B. Var en trivelig tur det derre. Men synd for Tor Willy med den Top Flite Corsairen, da. Uff.

          Typhoonen er historie nå. Jeg begynte å venne meg til den nå i vinter og hadde flere flotte turer med den på Fiskum-vannet. Alle rare historier om hvor vanskelig den var ble gjort til skamme. Fikk man CG plassert rett var den kjempeflott å lande. Husker du at potta datt ut av Typhoon'en?

          Men selvfølgelig, når jeg begynte å bli komfortabel med den, så mistet jeg kontakten med den, og den klasket i isen fra stor høyde.

          Jeg byttet ut sender og alle mottakere etter dette, og kjøpte nytt til alle flyene. En dyr affære. Men man kan ikke ha noe man ikke stoler på lengre. Har ikke hatt radiotrøbbel etter dette. Gikk over til Futaba FASST.

          Så, ja, dette med warbirds er morsomt og utfordrende.Det er vel det som gjør at man ikke går lei. ARF'ene har gjort at jeg har fått mere flytrening de siste årene, i stedet for masse bygging og reparasjoner, og så en nervøs flytur i ny og ne. Hurra for ARF, sier nå jeg. Særlig 50cc Corsair !

          Driver og brenner inn nagler på undersiden av vingen på Vaillyen nå. Hadde en milepæl nå i sommer da jeg klarte å lande denpå Skoger, og brukte bare halve stripa. Det var en fantastisk opplevelse. Har bare turt å fly den på Fiskum-vannet intill da.Det er vel ARF trening med Typhoon, Stuka og Corsair som har hjulpet på selvtilliten.

          Ja, og det å få justert GT-80'en (i Vailly'en) riktig har vel ikke skadet heller. Den kan gå på full gass i 30 minutter med en en-liters tank nå. Samme med Corsair'en; 30 min på full gass, 1 liters tank.
          Last edited by kwik; 14-08-11, 14:18.
          Dont expect, inspect.
          Fun Police everywhere!

          Comment


          • #95
            Verden er nok ikke stor når det gjelder warbirds ) Dere gjorde showet i fjor og jeg håper dere
            tar turen til helga i år også! Jeg hadde bare den pylonraceren operativ i fjor, men i år er ESM Bearcaten operativ med 40cc motor og den går godt også. I fjor hadde jeg skadet understellet. Testet den i forrige uke. Høy puls og full konsentrasjon for slik er det med warbirds da man vet ikke på forhånd. Den adskillig større motoren gjorde ikke tingene værre faktisk og det var artig at det fungerte så greit.
            Du har så rett med ARF modellene. Disse gjør at man får på flytid og det trengs på disse kjerrene. Slik er det bare.
            Så kan man bygge seg et "finfly" om man ønsker. Spitten jeg holder på med er jo også ARF, men den pynter jeg litt på i stedet uten at det tar helt av. Bruker sjøl Futaba Fasst og har gjor det minst 100 turer med forskjellige fly uten problemer av noe slag så det systemet blir du nok fornøyd med.
            Synd med Typoonen din! Den gikk som ei støkt katte over Flaterudhagan husker jeg. Bildet under er derfra og den gjorde seg
            virkelig på bildene vi tok.

            Click image for larger version

Name:	typhoon.jpg
Views:	2
Size:	43.3 KB
ID:	580859

            Comment


            • #96
              Får legge inn noen bilder jeg og da.
              Dornieren er ikke flyklar enda, men det er ikke lenge før. Den første, en Ta152C er gullklumpen som ble på begynt for ca 25 år siden.
              Deretter Bf110C, FW190A8 "Ingeborg", og Dornier 335.
              Attached Files
              Balsa

              Comment


              • #97
                Imponerende detaljer på Pilotene! Til og med ansiktsuttrykk på han ene! Den Dornier Pfeil vekker nok oppsikt når den blir ferdig. Når regner du med at den er fly klar? Hadde virkelig vært artig å se denne i aksjon. Video?
                Vennlig Hilsen
                Arne Husby

                Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

                Comment


                • #98
                  Det kommer nok en video fra meg.
                  Her er en som har tatt maiden på sin i USA. Den flyr supersonisk med to batterimotorer og høres ut som en Webra20 på 25000 omdreineinger hehe.Denne veier visst 17kg.



                  Her er en større modell fra Tyskland

                  Balsa

                  Comment


                  • #99
                    Husk, ikke begynn å leite og ta på deg solbrillene mens du flyr. Da kan dette skje;

                    Dont expect, inspect.
                    Fun Police everywhere!

                    Comment


                    • Hvordan vet du at det skjedde?
                      Den modellen er neimen ikke lett å se opp og ned på etter noen roller...


                      ---
                      - Regards Chris
                      Sent from my iPad using Tapatalk

                      Comment


                      • Hmmm, av og til er det vanskelig å finne tilbake ting man leste på nettet.....men, endelig, her fant jeg det;

                        Se post 66. Den 335'en har kostet byggern veldig mange timer. Det er synd at allt kan gå tapt bare man
                        gjør en pytte liten feil. Men det er jo samtitig det som gir litt spenning;

                        RE: *** Warbirds Over Texas 2011. RCU Onsite Coverage ***
                        Dont expect, inspect.
                        Fun Police everywhere!

                        Comment


                        • Warbirds over Flaterudhagan

                          Click image for larger version

Name:	ImageUploadedByTapatalk1313782513.273371.jpg
Views:	1
Size:	34.4 KB
ID:	580947


                          ---
                          I am here: http://maps.google.com/maps?ll=60.591075,10.685994

                          Comment


                          • Noen som flyr Fms P-51 med Spektrum Dx8?


                            ---
                            - Regards Chris
                            Sent from my iPad using Tapatalk

                            Comment


                            • Originally posted by tahustvedt View Post
                              P-40en min i fjor sommer, og kamelen min på isen.
                              La plutselig merke til at fjellet i bakgrunnen på kamel-bildet er....Istind? På Bardufoss?

                              Bodde på Bardufoss i ungdommen. En kald plass.
                              Dont expect, inspect.
                              Fun Police everywhere!

                              Comment


                              • I vinter blir det noen forskjellige prosjekter.

                                Først skal jeg reparere og skaladetaljere ESM Swordfishen

                                Så blir det nok simultant ferdigstillelse av SisT FW 190 og konvertering av mitt TF P47 giant til Razorback og glassing og lakkering

                                Også reparasjon av min store Harvard senterseksjon så den er vårklar

                                Samt litt mer jobb på Staggerwing med hjulluker, cockpit etc

                                Så antar at våren kommer fortere enn jeg håper...

                                Under er noen bilder av nyankommen FW

                                mvh
                                Alf
                                Attached Files
                                ____________________________
                                Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                                Comment

                                Working...
                                X