Resette passord? Klikk HER
Har du en gammel konto, men ny mail? Send en melding, så fikser vi det. Bare oppgi brukernavn og gammel + ny mailadresse
Vi kan også smelte sammen 2 brukere til 1, hvis du har registrert deg på nytt.
Vi setter pris på at alle logger seg inn, selv om du ikke skriver noe, dette for å se aktivitet.
Planlegger høsten/vinterens skalaprosjekt, og vurderer TopFlites P51 Mustang 1:5 (2140mm). http://www.top-flite.com/airplanes/topa0400.html
Lurer på om noen her på forumet kjenner byggesettet og/eller kan anbefale motor til dette flyet? Flere anbefaler OS BGX 3500, men har også hørt at den blir i slappeste laget...
Settet fra Top Flite ser greit ut, har selv en 1/4 skala sett fra Pica som en eller annen gang i verden skal bli ferdig.
Skal jeg anbefale noe som helst så ville jeg prøvd å putte inn en passende bensinmotor. Greiere å jobbe med samt billig å fly. Dessuten ganske enkel å lage eksosanlegg til.
____________________________
Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no
Helt klart bensinmotor.
Jeg handla en gang i tiden en OS BGX som jeg skulle ha i min TUG (BigLift på 2,4 meter VS) men heldigvis sitter det en Moki 30ccm der og den drar drøyt 7 kilo motorfly med 4 meter seilfly så det kviner, med en helt annen driftskostnad enn det hadde blitt med BGX... 15 kroner i bensin i stedet for fuel for 200 en aktiv dag på stripa.
Fikk solgt BGX`n.
Selv om Moki ikke er så kjent og berømt (som 3W, DA og ZDZ) må jeg bare innrømme at den har gjort en flott jobb. Vurderer en 45ccm til neste skalafly, disse leveres i en masse konfigurasjoner mht innsug og eksos-plassering fra RC-Flight: http://www.rc-flight.com/catalog/pro...d279a859006404 Jeg trenger bakutblås til den skalafuglen jeg skal bygge i vinter...
Ja, jeg har veldig lyst til å prøve en bensinmotor. Har hørt mye positivt om disse, og har til gode å prøve det selv. TopFlite anbefaler 41-70 ccm bensin. Siden jeg er ukjent med bensinmotorer er jeg mest redd for å ende opp med en rugg som stikker ut både her og der... Regner med at norske leverandører av bensinmotorer kan komme med en anbefaling av passende motor til TF's P-51. Skal sjekke litt rundt.
Bra valg.
Ring gjerne både Geir Flesche og gutta på RC-Flight. Begge pusher gode saker, har god service og vet attpåtil hva dem snakker om.
Bare ikke fall for fristelsen å bruke en liten muffler hvis der er kort vei til naboene der du flyr, da er det cannister som gjelder. Og du må gjerne krype til korset og kjøpe skikkelig propell (karbon) med en gang. Dem gir mindre støy og merkbart bedre effekt enn APC etc.
Husker forresten at jeg så en flynmaskin for en del år siden med BGX i, den grisa noe forferdelig. Tror der både var trøbbel med pakninger og forgasser.
Hvis du ikke skrur tomgangen og fullgass-skruen bort i natta (brukerfeil) vil du sannsynligvis bli overrasket over hvor driftssikkert det er med bensinmotor, bare du lærer deg start-teknikken. Og det er fort gjort
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment