En liten film fra jomfruturen (veldig nervøs dag):
Unconfigured Ad
Collapse
Hangar 9 Cessna 182 Skylane
Collapse
X
-
Vakker flymaskin! Hvilken motor har du? synes det så litt marginalt ut på takeoff men det var kanskje litt små hjul og litt nerver inni bildet..?
Fint bilde på hjemmesiden men det var vel noe magert innhold
JarleIt's just like on the SIM exept your VISA is the spacebar. -
Originally posted by jarleVakker flymaskin! Hvilken motor har du? synes det så litt marginalt ut på takeoff men det var kanskje litt små hjul og litt nerver inni bildet..?
Fint bilde på hjemmesiden men det var vel noe magert innhold
Jarle
skal prøve i morgen med en 18x8 håper det forbedrer akselerasjone på stripa.Thomas
"DET ER IKKE HVA DET KOSTER,MEN DET ER HVA DET ER VERDT"Comment
-
Snasent!
Jeg har en Rascal110 med samme motor.. (Omtrent samme dimensjon som ditt.. Vsp. 279cm, 7.5kg..)
Det drar bra vertikalt med ZG26 og 3W 18x8-propell iallefall...
Så hvis ikke du ligger mye høyere i vekt så bør dette være rimelig blinkskudd for dette flyet..
Hva slags potte bruker du?
Jeg bruker en Pitts Slimlinemuffler med røykcoil, og denne hjelper med å få ut ca. 3hk av motoren.. Det er merkbar forskjell fra standard muffler..
Hvor kjøpte du kjerra? Quanta costa?Comment
-
Hei
Flyet er 243 vsp. og 8,4 kg tørt.
Jeg fikk Jtec Radiowave https://www.jtecrc.com/ til å sveise ei "Wrap Around Style Pitts potte" som passet i crowl`en, dette er ikke tuned pipe (har ikke testet i forhold til standard potte om det er noen forskjell).
Flyet kjøpte jeg hos http://hobbyoutlets.com/, og nese hjulet med demper hos https://www.wholesaletrains.com/Deta...p?ID=200403522.Thomas
"DET ER IKKE HVA DET KOSTER,MEN DET ER HVA DET ER VERDT"Comment
-
Da ligger du litt i overkant vektmessig, men det skulle ikke være veldig kritisk.. Den blir bare ikke så veldig acro...
Nå er det jo ikke noe 3D-jern heller, og i lufta så det ut som om den hadde nok ooomph..
Husk at motoren går bedre og bedre etterhvert... Har snart kjørt 10 liter igjennom min, og den både går lettere og starter lettere for hver gang..
Knallfornøyd med den!
Veldig høy sikle/slagg-faktor på dette flyet.. Håper du slapp billigere unna enn de 6890,- rc-flight tar?
Muligheter for nav-lys/strober?Comment
-
RC-flight hadde ikke dette flyet da jeg kjøpte det, men jeg endte vel opp i 560 fly + 200 frakt USD = ca. 5500 nok + 25% mva. = Ca. 6700 totalt
Har ikke lagt opp til noe lys men det er fult mulig å gjøre det. Grunnen for flyet mitt er tyngre en spekk er pga dobble batterisystem på 3000mA, + potta veier litt ekstra + alu spinner + nese leggen. (måtte legge i 80 gram i haletuppen for å kompensere).
ZG26`en er jeg veldig fornøyd med, starter lett, driftsikker på lave turtall, støyer ikke på RF, billig i drift +++
Har kjørt ca 2 liter igjennom motoren til nå.
Har et ordtak: "DET ER IKKE HVA DET KOSTER,MEN DET ER HVA DET ER VERDT", mye sant i det.
ThomasThomas
"DET ER IKKE HVA DET KOSTER,MEN DET ER HVA DET ER VERDT"Comment
-
Originally posted by AlfalfaSnasent!
Jeg har en Rascal110 med samme motor.. (Omtrent samme dimensjon som ditt.. Vsp. 279cm, 7.5kg..)
Det drar bra vertikalt med ZG26 og 3W 18x8-propell iallefall...
Så hvis ikke du ligger mye høyere i vekt så bør dette være rimelig blinkskudd for dette flyet..
Hva slags potte bruker du?
Jeg bruker en Pitts Slimlinemuffler med røykcoil, og denne hjelper med å få ut ca. 3hk av motoren.. Det er merkbar forskjell fra standard muffler..
Hvor kjøpte du kjerra? Quanta costa?
Hvor har du fått tak i "Pitts Slimlinemuffler med røykcoil"?? Har du bilde?Thomas
"DET ER IKKE HVA DET KOSTER,MEN DET ER HVA DET ER VERDT"Comment
-
Sjekk denne.. Koster ca. 1000,- lappen..
Gir litt boost i effekt og ganske fin lyd!
"DET ER IKKE HVA DET KOSTER,MEN DET ER HVA DET ER VERDT" - Hehe! Helt sant!
Pokker... Nå fikk jeg veldig lyst på Cessna igjen... :| Skam deg!Comment
-
Blåser liv i en gammel tråd her jeg.
Jeg har samme modellen på gang selv. Jeg har lest en del på rcuniverse og andre forum og det er mange som flyr denne med Twin 160 fuel motorer. Dermed tenker jeg å gå for ett slikt oppsett for å få "den rette lyden"..
Skulle så gjerne sett vidoene dine, men linkene er døde. Kunne du lagt de ut på nytt, evt kan jeg gi deg tilgang til å laste de opp hos meg om du gidder.Anders Hauge
www.hang.no - Norges nye HANG-side!
www.JetsOfBergen.no
rc.andersh.com
Byggeblog 3,6m SkyLink 100ccm (Cessna)
Byggeblog FPV SailCam Easyglider
Byggeblog for Eurosporten
Byggeblog for H9 Cessna med selvstarter og lys
There is nothing left in my right brain, and there is noting right in my left brain....Comment
-
Hei.
Jeg holder på å bygge Cessna nr. 2. Den første ble oppbrukt. Flydde gjennom ca. 20 kanner fuel. 20 gallon.
Bruker en 160 twin i mine cessnaer. 18-8 master airscrew propell.
På min nye skal jeg bruke Biela. 16-10 3-blader.
Lav ett eksosanlegg så går motoren mye stillere.
Bruker robart sitt neselegg men disse har en som passer bedre.
Til lykke med bygget herrer. Den flyver skalariktig. Ikke noe akrokjerre.
Mvh. Johnny.Last edited by arvika; 14-08-07, 21:48.Comment
-
Ahhh... der var den ja. Jeg har sett disse lekre hvite 3-blads propellene på noen av modellene. Hvor kjøper du de? Må jo bare ha en slik. Jeg tror jeg satser på denne Robart leggen. Den koster jo det halve om ikke enda mindre.
Har du sett noen som har puttet flottører på denne modellen? Evt. om det finnes noen sett der ute?
Ellers svært interessert i videoer som viser modellen både på bakken og i luften.
Et smykke....Anders Hauge
www.hang.no - Norges nye HANG-side!
www.JetsOfBergen.no
rc.andersh.com
Byggeblog 3,6m SkyLink 100ccm (Cessna)
Byggeblog FPV SailCam Easyglider
Byggeblog for Eurosporten
Byggeblog for H9 Cessna med selvstarter og lys
There is nothing left in my right brain, and there is noting right in my left brain....Comment
-
Hei.
Propell. www.3wnorge.com Link på første side.
Har dette både på Hangar 9 Cessnaen og den store Cessnaen.
Titte på denne filmen.
Laser 150 twin.
Film på min stora Cessna.
Gå inn på www.rcflyg.se der finnes mye å se på.
Mvh. Johnny.Comment
Forum Bottome ADS
Collapse
Comment