Resette passord? Klikk HER
Har du en gammel konto, men ny mail? Send en melding, så fikser vi det. Bare si brukernavn og gammel + ny mailadresse
Vi kan også smelte sammen 2 brukere til 1, hvis du har registrert deg på nytt.
Vi setter pris på at alle logger seg inn, selv om du ikke skriver noe, dette for å se aktivitet.
Her ligger det noen bilder fra helgens flotte arrangement. Bare se på den himmelen vi hadde begge dagene
En stor takk til arrangør og alle som tok seg tiden til å komme med nesten 40 fly på Lørdagen. Alt fra små elektro og dogfight modeller til 3 1/4 Skala fly.(2 spitt og en mustang)
Mvh.
Ole Chr. Espedal
__________________
Scale Warbirds of Norway www.scalewarbird.org
__________________
Kyosho Piper Cub
Hangar 9 P-51 Mustang
Great Planes Super Decathlon
Hirobo Shuttle Plus
Top-Flite P-40E Gold Edition
Kyosho Jet Illusion
Caimbrian Funfighter P-51 Mustang (Under Konstruksjon)
Mini Mag (Trainer for min far)
E-Flight AT-6 Harvard
Lekkert, man fikk jo ikke noe mindre lyst på en Mustang etter de bildene.
Håper den som var litt i biter på et av de siste bildene ikke ble sånn i løpet av treffet...
Den Hangar 9 mustangen som ligger i biter ved siden av den andre er ett resultat av at pilot ikke hadde tatt til seg klype mandag for en uke siden. Tirsdag morgen reiste han i butikken å kjøpte seg ny med jumfrutur på lørdag morgen. Kjekt med ARF.
Mvh.
Ole Chr. Espedal
__________________
Scale Warbirds of Norway www.scalewarbird.org
__________________
Kyosho Piper Cub
Hangar 9 P-51 Mustang
Great Planes Super Decathlon
Hirobo Shuttle Plus
Top-Flite P-40E Gold Edition
Kyosho Jet Illusion
Caimbrian Funfighter P-51 Mustang (Under Konstruksjon)
Mini Mag (Trainer for min far)
E-Flight AT-6 Harvard
nydelige bilder Ole. Vet hva han het han med de 1/4 skala flyene. hørte at han tok vist 10 lapper for å støpe ett slik fly. og må si det fristet med spitfire etter at jeg så disse. Fikk til og med lyst på mustang
Tom Nohr
Tennisveien 9
2450 Rena
Frsky taranis 9+
Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
+ diverse små ting
Det er som torgust sier, de fleste tåler det. Det er som regel en enkel noseover pga at piloten ikke får ned halen tidlig nok eller om modellen er litt tung forran i nesa. Noe en warbird har en tendens til. Men man venner seg til det etter hvert å når man da kommer inn for landing så er man klar til å holde halen litt lavt.
Mvh.
Ole Chr. Espedal
__________________
Scale Warbirds of Norway www.scalewarbird.org
__________________
Kyosho Piper Cub
Hangar 9 P-51 Mustang
Great Planes Super Decathlon
Hirobo Shuttle Plus
Top-Flite P-40E Gold Edition
Kyosho Jet Illusion
Caimbrian Funfighter P-51 Mustang (Under Konstruksjon)
Mini Mag (Trainer for min far)
E-Flight AT-6 Harvard
Kanskje greit det. Begynte med en ugly stick, gikk videre til Cub så ble det Mustang. Cuben er enkel på bakken, selvom det er hale hjul, i forhold til Mustangen. Det virker som om hjulene er litt bak CG, derfor de tipper over så lett. Men det kan elimineres med å legge under noen skiver i bakant av understellet så det blir vippet litt lenger frem. Jeg har lagt under fire skiver på hver retract. Funker fint det.
Mvh.
Ole Chr. Espedal
__________________
Scale Warbirds of Norway www.scalewarbird.org
__________________
Kyosho Piper Cub
Hangar 9 P-51 Mustang
Great Planes Super Decathlon
Hirobo Shuttle Plus
Top-Flite P-40E Gold Edition
Kyosho Jet Illusion
Caimbrian Funfighter P-51 Mustang (Under Konstruksjon)
Mini Mag (Trainer for min far)
E-Flight AT-6 Harvard
En grei regel for plassering av understell på warbirds, er at du bør kunne se halve hjulet framom forkantlista på vingen når du står rett over og kikker ned på vingen. Da tipper de sjelden fremover. Dette er selfølgelig lettest å få til om man har fast understell, men det går vel an å få det til med retracts også.
En grei regel for plassering av understell på warbirds, er at du bør kunne se halve hjulet framom forkantlista på vingen når du står rett over og kikker ned på vingen. Da tipper de sjelden fremover. Dette er selfølgelig lettest å få til om man har fast understell, men det går vel an å få det til med retracts også.
men så er det at understellet helst skal sitte skalariktig plassert også da. men en grei løsning kan være å legge under noen skiver i bakkant på festet yil understellet. for da vil det vinkles fremover når det er utslått og likevell gå fint inn i hjulbrønnene
Tom Nohr
Tennisveien 9
2450 Rena
Frsky taranis 9+
Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
+ diverse små ting
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment