Announcement

Collapse
No announcement yet.

Byron Harvard/Z62, noen som har prøvd?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Byron Harvard/Z62, noen som har prøvd?

    Har stående en uflydd Byron Harvard i kjelleren som skal restaureres og glasses litt. Lurer på om noen har erfaringer med modellen og noen gode tips?

    Har en Zenoah 62 som jeg hadde tenkt til å konvertere til elektronisk tenning og bruke. Nok power?
    ____________________________
    Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

  • #2
    Kombinasjonen 100" AT 6 og standard Zenoah ZG62 er definert som egen klasse i airracing for modellfly:

    AT-6/SNJ Class Specifications

    Mener å huske at det tidligere var angitt Byron AT6, men ettersom den er vanskelig å få tak er det vel blitt litt løsere definert.

    Standardmotoren holder til den bruken, det tyder vel på at det er nok power.
    Men jeg ville muligens satset på et bedre eksosanlegg enn det Byron hadde.


    Kjell Aanvik
    www.rc-flight.com
    Last edited by Eureka; 28-08-06, 21:29.

    Comment


    • #3
      Hvordan vil det være å lage en eksospotte som passer inn og ser skalariktig ut?
      Er det evt deler dere har Kjell?


      Har egentlig lyst på en Z62 der med elektronisk tenning. Kanskje jeg må oppgradere min gamle med el anlegg?
      ____________________________
      Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

      Comment


      • #4
        Originally posted by affa
        Hvordan vil det være å lage en eksospotte som passer inn og ser skalariktig ut?
        Er det evt deler dere har Kjell?

        Har egentlig lyst på en Z62 der med elektronisk tenning. Kanskje jeg må oppgradere min gamle med el anlegg?
        Du kan godt oppgradere ZG62 til elektronisk tenning, det er en relativt enkel ombygging.

        Standardmotoren veier 2040 gram, med elektronisk tenning veier den 1900 gram, med tenningsanlegg, men uten batteri, så der er det ikke så mye å hente.



        Vedr. eksos, så kommer du vel ikke utenom disse:
        http://www.keleo-creations.com/ hvis du skal ha ordentlig skala.

        Canisteropplegg, derimot, det kan du snakke med oss om.

        Kjell Aanvik
        www.rc-flight.com

        Comment

        Working...
        X