Resette passord? Klikk HER
Har du en gammel konto, men ny mail? Send en melding, så fikser vi det. Bare oppgi brukernavn og gammel + ny mailadresse
Vi kan også smelte sammen 2 brukere til 1, hvis du har registrert deg på nytt.
Vi setter pris på at alle logger seg inn, selv om du ikke skriver noe, dette for å se aktivitet.
Ja det hadde hvert artig det med formasjon av P-40. I fjord var det jo Mustanger.
Jeg har vurdert ett keleo anlegg også men toppen på cowlingen min lages jo i balsa så jeg bruker bare ett fleks rør til å begynne med så jeg får utblås under så får jeg se om jeg modder etter hvert.
Mvh.
Ole Chr. Espedal
Hangar 9 P-51 Mustang
Great Planes Super Decathlon
Hirobo Shuttle Plus
Top-Flite P-40E Gold Edition
Kyosho Jet Illusion
Caimbrian Funfighter P-51 Mustang (Under Konstruksjon)
Mini Mag (Trainer for min far)
E-Flight AT-6 Harvard
Jeg skal prøve å få til noe i helgen. Ferdig planket under å planker oversiden vinge Lørdag regner jeg med. Så skal jeg tilpasse motor og motorfeste og legge på epoxy på torpedo veggen. Bilder kommer...
Mvh.
Ole Chr. Espedal
Hangar 9 P-51 Mustang
Hirobo Shuttle Plus
Kyosho Jet Illusion
E-Flight AT-6 Harvard
Nå har det endelig skjedd noe her igjen. Fått montert understell og hjul. Justert vinge og kropp. Bygget øvre del av cowling og montert motor. Vet denne spinneren ikke er helt skala men det er ikke lett å få tak i en skala spinner på 4" til tre-bladers propell. Stabb og fin er bare satt på for bilder men de er neste ut.
Attached Files
Mvh.
Ole Chr. Espedal
Hangar 9 P-51 Mustang
Hirobo Shuttle Plus
Kyosho Jet Illusion
E-Flight AT-6 Harvard
Den skal glasses med letteste glassfiberduk, ror blir gjort med noe tex greier. Første gangen jeg prøver det så det blir spennende.
Stall
Den jeg har er fra Tru Turn og jeg fant ikke noe som var nærmere enn den Ultimate spinneren. Den erlitt for spiss og 5 mm for lang men det får duge så lenge.
Mvh.
Ole Chr. Espedal
Hangar 9 P-51 Mustang
Hirobo Shuttle Plus
Kyosho Jet Illusion
E-Flight AT-6 Harvard
Nå står flyet til tørk. Satt på stabb og fin i dag men det er det siste jeg gjør før påske. Fikk brev fra Luftfartstilsynet i dag å jeg har Teori eksamen 27.03 til PPL-A så da må jeg lese litt istede...
Mvh.
Ole Chr. Espedal
Hangar 9 P-51 Mustang
Hirobo Shuttle Plus
Kyosho Jet Illusion
E-Flight AT-6 Harvard
Nå skal du vite at det er 3-4 P-40 som kommer til WW 2007, kansje det blir formasjon med disse også...........?
Ellers så vet du at P-51 må være "ship shape". ----Mustang scamble----
Her oppe har sesongen begynt nå. Har fått mine første turer med Super Shipmunk.
John Arne Sagøy
Scale Warbirds of Norway Trønderbataljonen www.scalewarbird.org
No guts, no glory
Da er jeg igang igjen. Nå er den treferdig og kroppen er nå nesten ferdig glasset, gjør siste rest i morgen og jeg har tatt 1/4 del av vingen. Kroppen tok lang tid siden det er så mange kroker og kriker. Siden dette er første gangen jeg glasser så tar jo dette litt tid. Jeg kviet meg til det men nå måtte jeg bare gjøre det. For å sittere Jan Petter så var jeg lei av å få alle små skadene når jeg vridde og vendte på henne... (Blitt "dama" mi dette nå. Hu andre er litt sjalu om dagen)
Så i morgen er det å gjøre siste rest på kroppen også gjøre mye på vingene.
Til de som kvier seg for dette så er det egentlig ingen grunn til det. Med en artikkel inne på forumet her og litt info fra andre som har gjort det er det ikke så vanskelig. Ta en liten bit å prøv på den først så er det bare en lek etter på.
Mvh.
Ole Chr. Espedal
Hangar 9 P-51 Mustang
Hirobo Shuttle Plus
Kyosho Jet Illusion
E-Flight AT-6 Harvard
Da er jeg ferdig med glassing og fornøyd med resultatet så i dag la jeg på første grunnings lag med Warbird Color. Dette var mye enklere enn jeg trodde men det ble noe sig. Men siden dette er første gangen jeg holder en lakksprøyte i hånda så er jeg fornøyd. Det meste av det skal jo pusses bort alikevel...
Mvh.
Ole Chr. Espedal
Hangar 9 P-51 Mustang
Hirobo Shuttle Plus
Kyosho Jet Illusion
E-Flight AT-6 Harvard
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment