Announcement

Collapse
No announcement yet.

Top Flight Cessna 310

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Top Flight Cessna 310

    Ja da har jeg kjøpt meg en cessna 310 fra usa++++ sparte 50% på kjøp dette er en modell som er ARF har da begynt med cockpit grunnen meget simpelt det som fulgte med,her er bilde av den nye ikke ferdig.

    spek på modell

    vingene er 81 inc 205cm
    kroppen er 170cm
    mottor to 46tt til 70 4t jeg har kjøpt os55ax skal bruke 3blader 10/7 eller 11/7
    robart air Retraks scala til cessna meget fine
    servoer 8 med fixed gear 9 med retraks


    Dette er en nydelig modell som er bra laget følger med lys som koster bare det 100 dollar ferdig satt i med ledninger,modellen er stor og veier ferdig et sted mellom 9til 10kg er litt tungt synes jeg.


    Ps denne cessna er billig på loppe markede
    Attached Files
    Olav Rygg

  • #2
    En i klubben har bygd det samme flyet. Virker tungt, ja, men du verden så fint Har noen bilder her:

    http://www.geirsrcsider.com/prosjekt.html
    Geir


    3D plane - 1D brain

    Comment


    • #3
      Ja ja snart ferdig med cockpiten da dette tar tid men mye penere her er bilde av den nye ikke ferdig må ha flere instrumenter og brytere+trottel
      Attached Files
      Last edited by orygg; 21-07-08, 19:14.
      Olav Rygg

      Comment


      • #4
        Ja endelig har mottorer retraks og tanker+++kommet rene julaften.

        Valget kom på to os 55ax hadde lyst på 70 4t menn da ville pottene synes og modellen er tung nok fra før blir ikke akkurat samme lyd menn uff,fikk også skala retraks fra robart nam nam meget bra laget,husk tanker og ventiler må bestilles i tillegg,fikk også hedsett til piloten min, meget bra laget og billig,denne piloten skall bli noe for seg selv når den blir ferdig +++pax

        her er bilder+ modellen ikke begynt på
        Attached Files
        Last edited by orygg; 20-08-08, 14:19.
        Olav Rygg

        Comment


        • #5
          Bare husk å få ut bilder etterhvert som monteringen skrider frem Har sett litt på dette flyet jeg også, men først må jeg få ferdig det jeg holder på med, og en del andre prosjekter.. Pen twinmodell dette
          Hvor har du fått flyet fra?
          Mvh Steffen Sund.

          Flyr bare rolige turer med en .40 size CUB fra Greatplanes

          Comment


          • #6
            Han ha fått det fra usa...hehe

            Comment


            • #7
              Hehe.. ja det skjønte jeg, men prisene varierer vel litt der også slik som hemme?
              Mvh Steffen Sund.

              Flyr bare rolige turer med en .40 size CUB fra Greatplanes

              Comment


              • #8
                Hei Olav.

                Får du dette flyet i lufta i år?
                Det flyver jæv.... fint.
                Kom med noen bilder når du bygger.

                Mvh. Johnny.

                Comment


                • #9
                  Hei jeg håper det er klar til notoden,er ikke sikker da jeg er så ille til og holde på med cockpiten og detaljer(for meg da) så langt det lar seg gjøre.Venter på servoer og pits potter++div kvikk koblinger til retraks,skal vere her denne uka hvis ikke tollen blir vanskelig,kommer fort til norge lenge oss tolleren,har tatt kroppen frem for og tilpasse cockpit,bilder kommer hilsen meg
                  Olav Rygg

                  Comment


                  • #10
                    Ja er nå ferdig med cockpiten,har også montert flaps balror ene nacelle i høyre ving begyner nå med venstre,her er bilde av ferdig produkt mere bilder kommer snart.

                    ps dette er en tøff modell
                    Attached Files
                    Olav Rygg

                    Comment


                    • #11
                      Ja skulle bestille en cessna 421c fra nitroplanes fin modell 180cm,men er for stor til og shippes til norge prøvde med ups air nei,rart tower hobby sender hele verden på to dager så vet noen om hvordan man kan få sendt til norge er jeg lykkelig glad her er bilder av modellen

                      kan si jeg er hekta på twinn har 5 modeller nå
                      her er spec på modellen


                      Wing Span: 71in / 1800mm Fuselage Length: 62.6in / 1590mm
                      Wing Area: 763 sq.in / 49.5 sq.dm
                      Flying Weight: 11.0 lbs /5000g
                      Engine Required: 2c :0.40-0.46 x2
                      Radio Required: 6 channels ; 10-11 servos
                      Attached Files
                      Olav Rygg

                      Comment


                      • #12
                        Nam nam da kom siste varene fra usa 15 stk servoer dør hengsler slanger +++++++
                        nå er ene vingen ferdig 3 stk servoer sitter i ballror flaps trottel og slanger masse ledninger som er loddet+lys og ene hoved leggen,må legge en 1/8 finerplate inn der understelle skal sitte det er for lavt,bilder kommer dem er tatt må legge dem inn,er på notoden søndag med en aero comander ikke ferdig,skal s... og harmony som jeg skal fly den er ikke skala men er en rask twinn modell
                        Olav Rygg

                        Comment


                        • #13
                          Hei Olav.

                          Skulle ikke du til Notodden i helga.
                          Ventet på deg der.
                          Skal du ikke ha en større 421 da. Har tegningene på en 140" liggende. 27%.
                          Sende disse til Thailand senere, det blir en med winglets.
                          Heng deg på.

                          Mvh. Johnny.

                          Comment


                          • #14
                            Hei johnny det var du som hadde cessna 182 på notoden jeg var der i dag kom for sent,fly er ikke ferdig kun ene vingen er kmp nå,cessna 421 c ja det frister det
                            wendel hostel planes nydelig modell mye skal du ha for tegninger eller blir det sett fra tailand mvh olav
                            Olav Rygg

                            Comment


                            • #15
                              Hei.

                              Fikk prisen i dag fra Thailand.
                              3000 usd får ferdig fly med intreiør og ferdig lakkert etter eget ønske.
                              Retract er ikke inkludert. Koster ca. 650 usd. robart.
                              Ca. 1000 usd får frakt.
                              Da kommer flyet med winglets.
                              Ja det var jeg med Cessna 182.

                              Johnny.

                              Comment

                              Working...
                              X