Announcement

Collapse
No announcement yet.

Phoenix Mustang P51D 50cc

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Tja, har nå holdt på med det h-- halehjulet i flere uker og testet alternative løsninger for å få lukket lukene. Ramlet tilbake til orginalløsningen men dog med ny kopi av fjæra da min ble ødelagt/klippet under forsøkene. Mulig jeg Dremlet litt av slik at hjulet gikk lengre ned.
    Men er jo spent på om det holder på sikt. Har kjøpt en slik lufttrykk failsafe sak som kjører ut hjula hvis trykket blir for lavt så får man hvertfall satt flyet ned til slutt.
    Må si at ikke alt er topp av hardware, men man får vel det man betaler for. Ikke rart Aeroworks mustangen som dette er en kopi av koster det tredobbelte? Har bruksanvisningen deres oppe samtidig som Phoenix sin og det ser litt mere forseggjort ut her og der.
    I går måtte jeg av sted og kjøpe 4mm unbrako x 16mm for å skru fast høyderorene, de skruene manglet i settet mitt.
    Nå er det kun den siste hjulleggen som skal på plass så kan man begynne og teste systemene, og pakke alt bort for vinteren. Da venter et balsabyggesett fra scratch byggebordet.
    Pilot RC 29% Sbach 342 m DLE-55
    Phoenix Mustang P51D m DLE-55
    Blackhorse Spitfire Mk IX m O.S GF40
    Multiplex Minimag
    Multiplex Razzor
    Multiplex Rockstar
    Multiplex Shark
    Top Flite Piper Arrow O.S GT15 (ikke ferdig)
    Multiplex Profi TX 16
    Byggeblogger:
    http://www.lyngstad.synology.me/blog/index.php?

    Comment


    • Rimelig klassisk feil det der da. Robart pleier å funke fjell. Jeg liker bedre den som ikke er regulerbar, men det er nå meg. Du kan prøve å ta ut stemplet i ventilen, gjøre reint å dytte på store mengder molykote. Det pleier hjelpe, hvis ikke er det vel bare ventil som er produsert med for store toleranser.

      Belly landing av mustang hører vel innunder basic for warbird piloter tror jeg. Rett som det var at deler av dette systemet var skutt i fillebiter så du kan vel kalle det skala ventil. Nå og da kommer ikke hjula ut, det er jo akkurat slik det SKAL være

      Comment


      • Etter min mening er settet av god standard, selvfølgelig ikke som AW Mustangen men det skulle bare mangle da den vel har ligget rundt 16 000 etter hva jeg kan huske. Så 4-gangeren i pris må jo gjøre noe og synes det er mye for en tre/monokote modell

        Alt har vært dropin med unntak av hjulluker og halehjul. Hjullukene er enkle å få til som Ole og gjengen har vist tidligere i tråden. Halehjulet mitt tror jeg må få en runde med Dremel og slipe bort litt gods for at det skal dra langt nok inn i hjulbrønnen. Får se på det i morgen
        ____________________________
        Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

        Comment


        • Det ville jo vært en revolusjon dersom en ARF kom med luft-utstyr man kunne stole på. Nå er jo ikke kvalitets-kontroll av toleranser kinesernes sterkeste side. He he.

          Så for meg er det Robart ventiler og Sierra legger som er tingen. Da eliminerer man unødvendig gruff, og tar seg en kaffe mens man koser seg med utstyr som funker.
          Dont expect, inspect.
          Fun Police everywhere!

          Comment


          • Kwik har du link til den Robart ventilen og de leggene (høres ut som noe annet jeg spør etter)
            Pilot RC 29% Sbach 342 m DLE-55
            Phoenix Mustang P51D m DLE-55
            Blackhorse Spitfire Mk IX m O.S GF40
            Multiplex Minimag
            Multiplex Razzor
            Multiplex Rockstar
            Multiplex Shark
            Top Flite Piper Arrow O.S GT15 (ikke ferdig)
            Multiplex Profi TX 16
            Byggeblogger:
            http://www.lyngstad.synology.me/blog/index.php?

            Comment


            • Originally posted by affa View Post
              Etter min mening er settet av god standard, selvfølgelig ikke som AW Mustangen men det skulle bare mangle da den vel har ligget rundt 16 000 etter hva jeg kan huske. Så 4-gangeren i pris må jo gjøre noe og synes det er mye for en tre/monokote modell

              Alt har vært dropin med unntak av hjulluker og halehjul. Hjullukene er enkle å få til som Ole og gjengen har vist tidligere i tråden. Halehjulet mitt tror jeg må få en runde med Dremel og slipe bort litt gods for at det skal dra langt nok inn i hjulbrønnen. Får se på det i morgen
              12500 siste året+ takk

              Comment


              • Alle lukene må etterjusteres.. ved at den bender litt på fjæra. Se ellers her:
                North American P51 Mustang (Phoenix)
                Mvh.
                Rolv Leirro

                Comment


                • Re: Phoenix Mustang P51D 50cc

                  Godt mulig, jeg hadde lyst på den selv tidligere men prutningsmonnet var så lite at det var uaktuelt for min del.

                  Men når etterspørselen er minimal så skjer det ofte noe med prisen

                  Er fortsatt snaue 3 gangeren.

                  Mvh
                  Alf
                  ____________________________
                  Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                  Comment


                  • Jeg har sammenlignet AW Mustangen mot denne og vice verca. Problemet med AW Mustangen er at den har hel vinge men ser omtrent lik ut ellers så det skulle ikke forundre meg at Vitenameserene har kopiert AW sin. Phoenixfabrikken ligger i Vietnam for de som ikke vet det.
                    Mvh.
                    Rolv Leirro

                    Comment


                    • Originally posted by affa View Post
                      Er det noen som har fått iunn halehjulet og testa lufta? Mitt halehjul trekker ikke langt nok inn til å gå innenfor lukene og trekke de inn. Må sjekke litt mer der....


                      Ellers synes jeg luftventilen lekker som en sil selv om jeg får stanset den i riktig posisjon. Tror det blir en regulerbar Robart der...

                      NB: En som ringte meg hadde litt problemer med å få hovedleggene helt inn. Da brakettene er lavere enn yttebekledning anbefalte jeg å forlenge festeskruene og legge skiver eller en mutter på bare de 2 ytterste festene til braketten for hovedlegger. 2 dager senere kom en email der han sa det funket optimalt. På min måtte jeg ikke det men dremlet litt bort på begge rammesidene til hovedlegg.. Var strengt tatt ikke nødvendig men jeg gjorde det og justerte det. Innerlukene fjernet jeg da de kan forårsake endel plunder og kollisjon med hovedhjul når de går ut/inn. Dette betjenes jo mekanisk. Om vinteren kan det jo ellers komme is/snø imellom som gjør at disse ikke går optimalt. Der navet treffer i hjulbrønn limet jeg på litt møbelfilt for at den skulle treffe smoothere. Jeg oppsøkte et firma som selge pneumatikk der jeg kjøpte luftregulatorer for å justere luften. Jeg liker ikke at luftretracts bare "måker" rett inn som en skygge. Disse luftregulatorene har strupeventil som kan reguleres med en liten krane. Om noen lurer så er dette miniatyr og virker optimalt på et slikt anlegg.
                      Mvh.
                      Rolv Leirro

                      Comment


                      • Originally posted by ole.foll View Post
                        Gått litt trått med mustangen min i det siste, men motivasjonen er på vei tilbake så kommer mer oppdateringer snart. Det hovedsakelig retract som gjennstår. Har prøvemontert motor med custom pittspotte fra jtec. Den passer fint under cowlinga Skal sies jeg ble litt forvirra når jeg spurte en på youtube som fløy den med dle55. Han så han mått inn med 1,2kg bly i nesa. Det kan da umulig stemme. Ifølge reviewen på rcforumet skal den balansere ganske bra med dle55. Jeg har ikke prøvd å balansere min enda. CG i manualen skal iallfall være korrekt etter hva jeg har lest. Hvordan var det på AW mustangen andersE? Måtte du inn med noe bly??
                        1,2 kg bly..Hmmm.... Jeg hadde 2 X 6 volt 3000 mah nimh batterier under tanken helt fremme. Tenningsboks innfelt under motordoom.
                        Mvh.
                        Rolv Leirro

                        Comment


                        • Originally posted by ole.foll View Post
                          Gått litt trått med mustangen min i det siste, men motivasjonen er på vei tilbake så kommer mer oppdateringer snart. Det hovedsakelig retract som gjennstår. Har prøvemontert motor med custom pittspotte fra jtec. Den passer fint under cowlinga Skal sies jeg ble litt forvirra når jeg spurte en på youtube som fløy den med dle55. Han så han mått inn med 1,2kg bly i nesa. Det kan da umulig stemme. Ifølge reviewen på rcforumet skal den balansere ganske bra med dle55. Jeg har ikke prøvd å balansere min enda. CG i manualen skal iallfall være korrekt etter hva jeg har lest. Hvordan var det på AW mustangen andersE? Måtte du inn med noe bly??
                          Beklager at jeg ikke har svart, men så ikke spørsmålet.
                          Nei ikke noe bly hos meg. Den balanserte fint med tenningsbatteri og tenning på motorboksen og mottakerbatteri midt i kroppen som manualen til aw sier.

                          Comment


                          • Originally posted by anders e View Post
                            Beklager at jeg ikke har svart, men så ikke spørsmålet.
                            Nei ikke noe bly hos meg. Den balanserte fint med tenningsbatteri og tenning på motorboksen og mottakerbatteri midt i kroppen som manualen til aw sier.
                            Ok, var det jeg regnet med. Nekter å tro at jeg må inn med over en kilo bly på phoenix'n. Syns den virker nesetung allerede med dle55 uten batterier jeg.

                            Originally posted by Raptor View Post
                            Jeg har sammenlignet AW Mustangen mot denne og vice verca. Problemet med AW Mustangen er at den har hel vinge men ser omtrent lik ut ellers så det skulle ikke forundre meg at Vitenameserene har kopiert AW sin. Phoenixfabrikken ligger i Vietnam for de som ikke vet det.
                            Enig. Er en fordel at phoenix'n har delt vinge kontra aw.. Det er vel det største minuset med AW'n, ellers bedre på de andre områdene. Vet du hvor i Vietnam Phoenix fabrikken ligger? Skal forhåpentligvis til Vietnam utpå våren. Tenkte å prøve å stikke dit å kikke litt.
                            Ole Kr Follstad

                            BVM T33 Thunderbird, Jetcat 80se med kerostart
                            PilotRc Sbach 342 40%, DA170, Proflow canistere
                            EF Extra 300 60"
                            EF Extra 300 104" Eme120
                            GB Yak 55 2,2m, Dle55RA
                            ESM Bearcat, NGH 38cc
                            Phoenix p51D Mustang, Dle55
                            Phoenix K8b, 1:2,5 6m
                            Hangar 9 Piper cub 1\4
                            Ask 21 1:3 5,7m helkompositt

                            Comment


                            • etter hva jeg har hørt av en forhandler her i norge så ligger vel både phoenix, v-mar og seagull i vietnam. Og at det er mor, far og sønn i samme familie som eier hver sin fabrikk
                              Tom Nohr
                              Tennisveien 9
                              2450 Rena

                              Frsky taranis 9+
                              Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                              Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                              + diverse små ting

                              Comment


                              • Litt rart at flaps servo armen ligger 27 cm fra innerst av vingen på venstre side mens den er 23 cm på høyre side. Forsterkningen i selve flapsen er også ulik så det er bare et sted å feste den. Det har vel ikke noe å si, men er det slik på de andre modellene også?
                                Pilot RC 29% Sbach 342 m DLE-55
                                Phoenix Mustang P51D m DLE-55
                                Blackhorse Spitfire Mk IX m O.S GF40
                                Multiplex Minimag
                                Multiplex Razzor
                                Multiplex Rockstar
                                Multiplex Shark
                                Top Flite Piper Arrow O.S GT15 (ikke ferdig)
                                Multiplex Profi TX 16
                                Byggeblogger:
                                http://www.lyngstad.synology.me/blog/index.php?

                                Comment

                                Working...
                                X