Announcement

Collapse
No announcement yet.

Phoenix Mustang P51D 50cc

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hvor stor propell er det du har på ?
    Tom Nohr
    Tennisveien 9
    2450 Rena

    Frsky taranis 9+
    Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
    Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
    + diverse små ting

    Comment


    • Originally posted by bardp View Post
      Ja det blir ofte ganske stor forskjell med og uten covling. Et lite tips tre en bit fuelslange inn på fulfartsnåla så får du skrujernet til og sitte skikkelig når du justerer den med motoren på full guffe.
      Jepp, det funker bra. Var kaldt og snaut med tid i dag så det får bli en dag til neste uke.

      @Tyor: 18x8
      ____________________________
      Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

      Comment


      • ser bra ut dette Var CG riktig i forhold til manuelen?
        Ole Kr Follstad

        BVM T33 Thunderbird, Jetcat 80se med kerostart
        PilotRc Sbach 342 40%, DA170, Proflow canistere
        EF Extra 300 60"
        EF Extra 300 104" Eme120
        GB Yak 55 2,2m, Dle55RA
        ESM Bearcat, NGH 38cc
        Phoenix p51D Mustang, Dle55
        Phoenix K8b, 1:2,5 6m
        Hangar 9 Piper cub 1\4
        Ask 21 1:3 5,7m helkompositt

        Comment


        • Må sjekke neste runde. grovveide første gang også satt jeg på cowling og eksos og fjerna ca 3-400 gram bly og flyr ihvertfall fint. Får se om jeg hiver av litt til da den er så ukritisk som den er.
          ____________________________
          Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

          Comment


          • Hvorfor har du klippet vekk begynnelsen av filmen da Alf
            Balsa

            Comment


            • Re: Phoenix Mustang P51D 50cc

              Så veldig lovende ut det der. Mest interessert i motoren jeg da...
              Fin lyd til bensiner å være. Tror du den klarer en 18x8 3-blader?
              Geir Dyrdal
              Scale Warbirds of Norway

              Comment


              • Originally posted by gadyrdal View Post
                Så veldig lovende ut det der. Mest interessert i motoren jeg da...
                Fin lyd til bensiner å være. Tror du den klarer en 18x8 3-blader?
                Tror nok det går og kan måle litt etterhvert. Har flydd den med 20x8 på U Can Do It og det fungerte selv om det nok var i tyngste laget sånn ut fra det jeg kunne høre. Det var aldri problemer med varme

                18x3 treblader tilsvarer vel omtrent 20x8 toblader? Skal se hva jeg finner i propell lageret og sjekke. Er nok greit å la den få gått noen liter også sånn at den slipper litt og ringene får satt seg.
                ____________________________
                Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                Comment


                • Originally posted by Wulf View Post
                  Hvorfor har du klippet vekk begynnelsen av filmen da Alf
                  Fordi NOEN ikke trykket på REC....
                  ____________________________
                  Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                  Comment


                  • Originally posted by affa View Post
                    Fordi NOEN ikke trykket på REC....
                    Da sier vi det
                    Balsa

                    Comment


                    • .... kommet igang igjen med mustangen. Hadde en økt i kveld hvor jeg fikk dremlet ut hull i canopy til custompotta og fikk satt på litt merker på kroppen. Syns den ble finere nå. Vingene er stort ett klare. Dropper de indre hjullukene inntil videre da det er vanskelig å få de til å lukke seg ordentlig. Men custom potta fra jtec slapp jeg å dremle ut på siden av cowlingen. Den orginale blå plasspinneren bytta jeg ut pga begynte å flasse av malinga. Ser bra ut med alu spinner også. Mangler bare en 4bladers prop nå så blir det bra
                      Attached Files
                      Ole Kr Follstad

                      BVM T33 Thunderbird, Jetcat 80se med kerostart
                      PilotRc Sbach 342 40%, DA170, Proflow canistere
                      EF Extra 300 60"
                      EF Extra 300 104" Eme120
                      GB Yak 55 2,2m, Dle55RA
                      ESM Bearcat, NGH 38cc
                      Phoenix p51D Mustang, Dle55
                      Phoenix K8b, 1:2,5 6m
                      Hangar 9 Piper cub 1\4
                      Ask 21 1:3 5,7m helkompositt

                      Comment


                      • Ser jo knall ut, hva mener du med hull i canopyen, du mener vel cowlingen. Tror du har samme Jtec potte som min nemlig. Min spinner flasset også, så jeg skrapte av all maling, pusset og grunnet før det ble lakkert med RC CAR SPRAY ALPINE BLUE. Eller går det smått, men har revet ut alle luftslanger og koplinger. Det ble bare spagetti og så gikk hjulene ut og inn alt etter som. Hva som ville skje oppi lufta med mye luftstrøm i tillegg vet jeg ikke. Men har bestilt nye aktuator motorer til alle hjul, skrudd ut luftsylinderen og venter på tre slike elektriske Eureka-RC.no. Hvis dette funker slik som det sies er det jo en drøm å få rydda opp innvendig og kun sitte igjen med tre vanlige servo kabler. Og så kan du programmere hvem som skal komme først ut osv. Må bare gjenge opp selve den runde hylsa som skyver understellet opp og ned til det som aktuatorarmen har av tykkelse, UNC 6/32.
                        Ellers har jeg fått tak i en brukt Multiplex EVO 9 PRO sender så det ble straks mere romslig med kanaler enn den gamle 7 kanaleren, slipper 3 kanaler med Y kabler og masse att og fram med mekanisk justering for å få høyde, balanseror til å gå likt.

                        Ser du har kuttet ut deler av plasten på luftintaket under eller er det bare malt svart?
                        Last edited by Leeds; 25-02-13, 08:14.
                        Pilot RC 29% Sbach 342 m DLE-55
                        Phoenix Mustang P51D m DLE-55
                        Blackhorse Spitfire Mk IX m O.S GF40
                        Multiplex Minimag
                        Multiplex Razzor
                        Multiplex Rockstar
                        Multiplex Shark
                        Top Flite Piper Arrow O.S GT15 (ikke ferdig)
                        Multiplex Profi TX 16
                        Byggeblogger:
                        http://www.lyngstad.synology.me/blog/index.php?

                        Comment


                        • ... Var cowling jeg mente seff, ble nok litt mange kaffe og baylies igår Men han skriveleif kjenner vi vel alle. Funka det bedre når du pussa spinnern og lakkerte den med "skikkelig" spray, eller flasser det fortsatt? Jeg liker ikke spagetti jeg heller så vært enklere med elektriske retract, men vi får prøve det luftopererte først. Har bestilt en robart ventil som er på vei. Bytter ut den som fulgte med. Luftinntaket er bare malt svart ja...


                          Originally posted by Leeds View Post
                          Ser jo knall ut, hva mener du med hull i canopyen, du mener vel cowlingen. Tror du har samme Jtec potte som min nemlig. Min spinner flasset også, så jeg skrapte av all maling, pusset og grunnet før det ble lakkert med RC CAR SPRAY ALPINE BLUE. Eller går det smått, men har revet ut alle luftslanger og koplinger. Det ble bare spagetti og så gikk hjulene ut og inn alt etter som. Hva som ville skje oppi lufta med mye luftstrøm i tillegg vet jeg ikke. Men har bestilt nye aktuator motorer til alle hjul, skrudd ut luftsylinderen og venter på tre slike elektriske Eureka-RC.no. Hvis dette funker slik som det sies er det jo en drøm å få rydda opp innvendig og kun sitte igjen med tre vanlige servo kabler. Og så kan du programmere hvem som skal komme først ut osv. Må bare gjenge opp selve den runde hylsa som skyver understellet opp og ned til det som aktuatorarmen har av tykkelse, UNC 6/32.
                          Ellers har jeg fått tak i en brukt Multiplex EVO 9 PRO sender så det ble straks mere romslig med kanaler enn den gamle 7 kanaleren, slipper 3 kanaler med Y kabler og masse att og fram med mekanisk justering for å få høyde, balanseror til å gå likt.

                          Ser du har kuttet ut deler av plasten på luftintaket under eller er det bare malt svart?
                          Ole Kr Follstad

                          BVM T33 Thunderbird, Jetcat 80se med kerostart
                          PilotRc Sbach 342 40%, DA170, Proflow canistere
                          EF Extra 300 60"
                          EF Extra 300 104" Eme120
                          GB Yak 55 2,2m, Dle55RA
                          ESM Bearcat, NGH 38cc
                          Phoenix p51D Mustang, Dle55
                          Phoenix K8b, 1:2,5 6m
                          Hangar 9 Piper cub 1\4
                          Ask 21 1:3 5,7m helkompositt

                          Comment


                          • Vi får nå se, brukte grunning fra samme merke først så det virker som det sitter fast, i motsetning til det som var klint på først. Det var jo pent og blankt men flasset som bare det. Den Robart ventilen måtte jeg lime og bruke låsetråd på siden niplene var antagelig for 2 eller 3 mm slange. De som følger med Mustangen er jo 4mm, var plaget med lekkasje med kun låsetråd hvertfall.
                            Pilot RC 29% Sbach 342 m DLE-55
                            Phoenix Mustang P51D m DLE-55
                            Blackhorse Spitfire Mk IX m O.S GF40
                            Multiplex Minimag
                            Multiplex Razzor
                            Multiplex Rockstar
                            Multiplex Shark
                            Top Flite Piper Arrow O.S GT15 (ikke ferdig)
                            Multiplex Profi TX 16
                            Byggeblogger:
                            http://www.lyngstad.synology.me/blog/index.php?

                            Comment


                            • Ok, skjønner. Satser på malinga sitter på. Jeg har kjøpt alu spinner. Fint det også, men er jo mer skala med den blå Skal prøve å få pusset og lakkert min og evt bruke den til 4bladers prob. Må nesten kjøpe meg en slik Biela 19x8 4-Blade Carbon Fiber Scale P51 Mustang Propeller, Black with Yellow Tips (BP198-4) - troybuiltmodels.com


                              Originally posted by Leeds View Post
                              Vi får nå se, brukte grunning fra samme merke først så det virker som det sitter fast, i motsetning til det som var klint på først. Det var jo pent og blankt men flasset som bare det. Den Robart ventilen måtte jeg lime og bruke låsetråd på siden niplene var antagelig for 2 eller 3 mm slange. De som følger med Mustangen er jo 4mm, var plaget med lekkasje med kun låsetråd hvertfall.
                              Ole Kr Follstad

                              BVM T33 Thunderbird, Jetcat 80se med kerostart
                              PilotRc Sbach 342 40%, DA170, Proflow canistere
                              EF Extra 300 60"
                              EF Extra 300 104" Eme120
                              GB Yak 55 2,2m, Dle55RA
                              ESM Bearcat, NGH 38cc
                              Phoenix p51D Mustang, Dle55
                              Phoenix K8b, 1:2,5 6m
                              Hangar 9 Piper cub 1\4
                              Ask 21 1:3 5,7m helkompositt

                              Comment


                              • Det var jo en nydelig propell, må man utenlands for å skaffe den eller har noen dette på lager i Norge Har len rød Robart ventil, failsafe med programmerbar trykkføler for gear servo som nytt, endel Festo skjøteledd, går billig.
                                Pilot RC 29% Sbach 342 m DLE-55
                                Phoenix Mustang P51D m DLE-55
                                Blackhorse Spitfire Mk IX m O.S GF40
                                Multiplex Minimag
                                Multiplex Razzor
                                Multiplex Rockstar
                                Multiplex Shark
                                Top Flite Piper Arrow O.S GT15 (ikke ferdig)
                                Multiplex Profi TX 16
                                Byggeblogger:
                                http://www.lyngstad.synology.me/blog/index.php?

                                Comment

                                Working...
                                X