Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fargeskjema til Norsk D.H Vampire

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Fargeskjema til Norsk D.H Vampire

    Trenger litt hjelp for å finne det Norske fargeskjema som har grønn camo stil på Vampire. Skal male om HK sin Vampire slik at den får de Norske fargene som et lite kvelds prosjekt. Har noen noe tegninger på dette, kanskje med noe fargekoder osv?
    Lars Norberg

  • #2
    Fant dette bilde

    Click image for larger version

Name:	1304085F.jpg
Views:	1
Size:	250.5 KB
ID:	592877

    Jeg vil tippe at såkalt RAF grønn og grå vil funke bra.

    Comment


    • #3
      Originally posted by Kyrre View Post
      Fant dette bilde

      [ATTACH=CONFIG]58924[/ATTACH]

      Jeg vil tippe at såkalt RAF grønn og grå vil funke bra.
      Takker for bilde!

      Noen som vet om en lignende grønnfarge på sprayboks? Er også interesrt i å få tak i noen norske merker, mente å ha sett dette på hobbybutikker før men ikke på en stund nå.
      Lars Norberg

      Comment


      • #4
        Grønn Tamiya Lakk Spray Aircraft AS-9 Dark Green (Raf) - Norwegian Modellers

        Grå Tamiya Lakk Spray Aircraft AS-11 Med.Sea Grey(Raf) - Norwegian Modellers

        Du bør nok ha to bokser av hver farge, de er ganske små og går fort tomme. Og fire bokser med spray er egentlig ikke så mye billigere enn en airbrush med kompressor fra Hobbyking. Og det er MYE lettere å male med airbrush enn boks da man har mye bedre kontroll med lufttrykk, samt at man kan blande farge og få de nyanser man vil.

        Comment


        • #5
          Originally posted by Kyrre View Post
          Grønn Tamiya Lakk Spray Aircraft AS-9 Dark Green (Raf) - Norwegian Modellers

          Grå Tamiya Lakk Spray Aircraft AS-11 Med.Sea Grey(Raf) - Norwegian Modellers

          Du bør nok ha to bokser av hver farge, de er ganske små og går fort tomme. Og fire bokser med spray er egentlig ikke så mye billigere enn en airbrush med kompressor fra Hobbyking. Og det er MYE lettere å male med airbrush enn boks da man har mye bedre kontroll med lufttrykk, samt at man kan blande farge og få de nyanser man vil.
          Takker for linker, hadde helt glemt Tamiya sine lakkfarger Sprayboks er i dette tilfellet meget lettvint så får se. Har brukt humbrol lakk på airbursh tidligere men disse boksene er jo meget små også. Hva slags lakk bruker du til airbrush?
          Lars Norberg

          Comment


          • #6
            Jeg bruker acryl, stort sett fra Tamiya, da den kan tynnes med rødsprit i motsetning til andre merker som trenger dyr, egenprodusert tynner. Har hatt stor suksess med Tamiya på epo og eps, da riktig nok blanke farger, har ikke prøvd matt ennå.

            Comment


            • #7
              Originally posted by Kyrre View Post
              Jeg bruker acryl, stort sett fra Tamiya, da den kan tynnes med rødsprit i motsetning til andre merker som trenger dyr, egenprodusert tynner. Har hatt stor suksess med Tamiya på epo og eps, da riktig nok blanke farger, har ikke prøvd matt ennå.
              Trodde den egentlig skulel tynnes med vann, men hvis rødspit fungerer bra er jo det en god løsning. Hvor mye tynenr du den ut?
              Lars Norberg

              Comment


              • #8
                Man kan vel bruke vann, men for å få den tynn nok for sprøyting så er min erfaring at rødsprit er bedre. Eneste er når man skal ha den virkelig tynn til feks skyggelegging så må man ty til Tamiyas egen tynner. Når det gjelder blandingsforhold så må jeg ærlig innrømme at det tar jeg ikke så nøye. Blander først og tester litt og ser om det har blitt for tykt eller for tynt, og legger til enten litt mer tynner eller maling. Jeg pleier å sprøyte ganske tynt med lavt trykk, da er det lettere å få det jevnt, selvom det tar lenger tid.

                Comment


                • #9
                  Norkse roundeller

                  Er det noen som selger norske roundeller i forskjellige størrelser som klistremerke? Tror ikke foliemerket er tingen siden lakk ikke fester allverdens på EPO, tror overføringsteipen vil dra av malingen.


                  Click image for larger version

Name:	600px-Royal_Norwegian_Air_Force_Roundel_svg.jpg
Views:	1
Size:	114.4 KB
ID:	592952
                  Lars Norberg

                  Comment


                  • #10
                    her kanskjeNor-Trading AS
                    se under dekaler også andre.tror ikke jeg fikk til linken

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by arvid View Post
                      her kanskjeNor-Trading AS
                      se under dekaler også andre.tror ikke jeg fikk til linken
                      Det var de jeg tenkte på ja, mente å ha sett slike for mange år siden i den lokale sjappa. Men ser ikek ut som de er på lager. Får ta en telefon i morgen
                      Lars Norberg

                      Comment


                      • #12
                        Du kan jo høre med ham som startet denne tråden (MFN) ModellflyNytt.no om han kanskje kan hjelpe deg.

                        Comment


                        • #13
                          Da begynner Vampiren å våkne til live igjen etter noen runder med epoxy og sparkel tar den for igjen...

                          Click image for larger version

Name:	2013-09-16 20.08.10.jpg
Views:	1
Size:	64.5 KB
ID:	604377
                          Click image for larger version

Name:	2013-09-26 19.02.09.jpg
Views:	1
Size:	66.9 KB
ID:	604378
                          Click image for larger version

Name:	2013-09-26 20.10.48.jpg
Views:	1
Size:	61.5 KB
ID:	604379
                          Lars Norberg

                          Comment


                          • #14
                            Da er modellen ferdig lakkert og begynner å bli ferdig. Tar ganske lang tid siden den blir tatt ned fra hyllen en gang i blant bare. Nå er det bare å få tak i noen norske merker så et lite lag med klarlakk.

                            Prøvde å lage mine egne dekaler med et dekalark fra blekkskriveren.no. Dyrt ark og fungerte svært dårlig, dekalarket taklet ihvertfall ikke en stor laserprinter slik vi har på jobben og alt ble bare dratt utover siden det ikke tørket fort nok. Kunne bruke totalt to av dekalene og disse skulle legges i vann før påføring. Slike dekaler hadde nok fungert fint på en 1/72 plast modell tror jeg men ikke her.

                            Noen som vet om gode og billige løsninger for å få laget noen slike dekaler?
                            Lars Norberg

                            Comment


                            • #15
                              Til info så fungerer slike vann dekaler også til større modeller. Jeg har en GWS FW-190 som kom med slike og det fungerte veldig bra. Selv de hvite partiene forble hvite over mørkegrønn bakgrunn. Så var det det å få laget dem selv da.

                              Comment

                              Working...
                              X