Announcement

Collapse
No announcement yet.

Zero A6M 52 refurbish

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Click image for larger version

Name:	20151205_190402.jpg
Views:	1
Size:	183.5 KB
ID:	613327
    Tja.. hva skal man si ?
    Gjorde 3 overprøytinger med sprutspakkel. Pussa ned til tapen ble synlig, og tok av tapen.
    Vasket med rødsprit, og det var dumt for den løste opp noe av spakkelet. ser ikke ut til at det ødela mye men, men..
    Dette er etter 3 lag med Quick sin sølvfarge.

    synes det ble for mye.. for det første er stripene altfor breie og altfor høye.. bredden på de er ca 2,5 mm.
    Tillegg ble de kjempe-høye..

    Tror kanskje halvparten av bredden på tapen vil være perfekt.. og kanskje 1 oversprøyting med sprutspakkelet er nok.

    Noen meninger ?
    __________________________________________________ ___
    Jørn Kaasbøll
    Scale Warbirds of Norway

    Comment


    • Ok.
      Ny tagning..
      Nytt panel fra vinge.
      Ikke glasset denne gangen, så for å spare litt tid fikk den en enkel spray med sprutspakkel før jeg startet med tapen.
      ..
      Mye smalere tape.. omtrent halve bredden fra tagning1, og så kun lett overspray over hele, litt tyngre over tape-linjene, og framdeles myyye mindre enn tagning 1.
      Click image for larger version

Name:	20151205_195711.jpg
Views:	1
Size:	161.0 KB
ID:	613328Click image for larger version

Name:	20151205_195837.jpg
Views:	1
Size:	131.4 KB
ID:	613329
      __________________________________________________ ___
      Jørn Kaasbøll
      Scale Warbirds of Norway

      Comment


      • Originally posted by chewbaca View Post
        Stilig Tore !
        Hvordan har du laget naglene ?
        Takk for det Jørn. Det skal jo være flush nagler på denne Mustang vingen og naglene kan slipes forsiktig ned også for bedre simulering når de har fått sprøytesparkel over seg. Dette er vinylnagler fra nsmodelers.rs ( Serbia) Har brukt tusenvis av nagler fra ham. Han lager og sender veldig raskt. Legger de på med vanlig blank husholdningstape. Med litt trening går det veldig fort. Litt latmannsnagler kanskje, men jeg kan nok ikke holde ut å manuellt lage til 20.000 nagler eller noe sånt. Noen orker det jo og det er beundringsverdig. Synes det sliter nok på psyken med disse her Det er han som har levert den tynne tapen også. Ørlit bred, men sparkel over fyller litt til. Ser jo av bildene at du er godt på sporet etter paneler og nagler. De du tykker nedi manuellt ser jo mere ut som flushnagler om det var det Zeroen hadde. Har ikke peiling Har prøvd nagler fra andre leverandører men disse liker jeg best fordi det går an å få opp tempoet med å få dem på- Har en del nagler nå fra Mick Reeves, men tviler på at de er like raske å få på som disse fra Miroslav som han heter.

        Comment


        • Jeg brukte samme metode på Pantheren til å lage panel linjer, ble veldig bra Jeg brukte tape som er beregnet til white board tavler. Perfekt bredde og tykkelse

          Comment


          • Får ta en tur på Staples i morgen se om de har tape.. ellers ikke så verst fornøyd med 2. tagning.
            Om de ikke har får jeg sende en mail til Miroslav.. han har laget noen steike bra blogger tidligere.
            Blant annet både en Cmpro Zero og en Master Scale.
            __________________________________________________ ___
            Jørn Kaasbøll
            Scale Warbirds of Norway

            Comment


            • Originally posted by OleR View Post
              Jeg brukte samme metode på Pantheren til å lage panel linjer, ble veldig bra Jeg brukte tape som er beregnet til white board tavler. Perfekt bredde og tykkelse
              Har ikke hørt om den tapen der. Du har vel ingen link eller noe vel? Nå er det ikke så lett å fastslå hva som er riktig ( skala) bredde, men øyemål duger nok bra.

              Comment


              • Har bestillt meg 4X 16 meter med 1/64" chartpac tape.. Tenker det blir bra.
                1/64 tilsvarer litt under 0.8 mm. Tror det blir bra.
                Amazon.com


                Og siden nissen kommer snart har jeg bestill meg bok..
                Click image for larger version

Name:	41ac73ImdFL._SX338_BO1,204,203,200_[1].jpg
Views:	1
Size:	26.8 KB
ID:	613338
                http://www.amazon.co.uk/Mitsubishi-A...bishi+A6M+Zero
                __________________________________________________ ___
                Jørn Kaasbøll
                Scale Warbirds of Norway

                Comment


                • Jeg kjøpte min tape her: 21 resultater for søk etter "tape"
                  Men det er sikkert samme greia du har bestilt

                  Comment


                  • ja, bortimot.. litt smalere og uten dispenser..
                    Hadde jo vært kjekkt det da.tror rullen er noe ustabil siden det er 16 meter på den.

                    Får fikle litt med dører til understellet mens jeg venter.
                    __________________________________________________ ___
                    Jørn Kaasbøll
                    Scale Warbirds of Norway

                    Comment


                    • Takk for mange tips om syltynn tape! Nå blir det fine paneler og nagler på warbirdsa

                      Comment


                      • Glassing må være mye jobb ! Blir fin når den blir ferdig Jørn
                        Mvh
                        Totto Dahle
                        www.tottoshobby.net - interesse "skala" helikoptere / warbirds
                        Medlem Agder Modellflyklubb

                        Comment


                        • ser at noen pusser forsiktig på tapen (som skal lage panellinjer) før de drar av tapen. dette for at ikke sparkelen ikke skal bli skadet. har derimot ikke forsøkt selv - ennå.

                          Comment


                          • Originally posted by stumm View Post
                            ser at noen pusser forsiktig på tapen (som skal lage panellinjer) før de drar av tapen. dette for at ikke sparkelen ikke skal bli skadet. har derimot ikke forsøkt selv - ennå.
                            Jeg synes ikke det er nødvendig å pusse over tapen, men jeg legger tape, sprøyter grunning og drar av tapen samme dag, da slipper jeg limrester av tapen, samt at den er lett å dra av når grunningen ikke er helt utherdet.

                            Comment


                            • Hva slags grunning bruker du da Viggo, og hvor mange strøk før du tar av tapen ?
                              Har lekt med litt forskjellig her den siste tiden uten at jeg blir helt enig med meg selv..
                              __________________________________________________ ___
                              Jørn Kaasbøll
                              Scale Warbirds of Norway

                              Comment


                              • Originally posted by chewbaca View Post
                                Hva slags grunning bruker du da Viggo, og hvor mange strøk før du tar av tapen ?
                                Har lekt med litt forskjellig her den siste tiden uten at jeg blir helt enig med meg selv..
                                Har brukt Biltema sin sprøytesparkel, den trenger bare ett par strøk over tapen, har også brukt lady-maling, men da må man gjerne ha litt flere strøk ( kun 5 min tørk mellom strøka ).

                                Comment

                                Working...
                                X