Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fieseler storch fra black horse

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #91
    Ser folk sliter litt med denne motoren på tyske forum og.
    Balsa

    Comment


    • #92
      Er en lang tråd på rcuniverse og er flere der også som har litt problem med att den er tung startet, men når den først går så går den veldig bra. Problemet er å få nok bensin inn i den så den starter. Hadde jeg satt på en spinner så hadde jeg sikkert fått til å brukt starter, men spinner på en storch, det vil se veldig rart ut
      Tom Nohr
      Tennisveien 9
      2450 Rena

      Frsky taranis 9+
      Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
      Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
      + diverse små ting

      Comment


      • #93
        Jeg lodder alltid igjen det hullet etter råd fra andre. Men jeg tror jeg vet hvorfor hullet er der; Når man choker er det faktisk en sjangse for at motoren skal fortsette å gå, dersom man har hullet der. For oss gjør det ikkeno. Vi gir full gass, full choke. Den popper til, av med choke, 1/8 gass, og et par flipp.

        Så dersom du lodder igjen hullet får du mere bensin ved choking.

        Jeg lodder igjen hullet med plate og allting på plass, hehe. Det er snakk om teknikk.
        Dont expect, inspect.
        Fun Police everywhere!

        Comment


        • #94
          Lodder du en skive over eller noe sånt da? for det er veldig stort hull i denne. 6mm eller noe sånt.

          Prøvde med choke og full gass i sta. ikke mulig å få den til tenne. sto vel en drøy halv time tenker jeg. Satte tilslutt på en spinner og brukte drillen. tok litt tid med den og choke også før den tente. Nå står den å rusler ute på tunet her, prøve å få kjørt den litt mere og se om den blir litt enklere da

          Men fy hvordan den ble seende ut med spinner

          Click image for larger version

Name:	DSC01110.jpg
Views:	1
Size:	137.8 KB
ID:	602496
          Tom Nohr
          Tennisveien 9
          2450 Rena

          Frsky taranis 9+
          Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
          Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
          + diverse små ting

          Comment


          • #95
            Snu startergummien så kan du bruke starter uten spinner. Det har jeg gjort med hell. Dog med en mindre motor. Verdt et forsøk.
            Stein Johnsen
            http://www.blåmåsan.com

            Comment


            • #96
              Har prøvd det Blåmås, men da er det ikke mulig å få den til å ta godt nok tak. bare stopper når den kommer til kompresjon. Er vanskelig nok med spinner på denne
              Tom Nohr
              Tennisveien 9
              2450 Rena

              Frsky taranis 9+
              Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
              Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
              + diverse små ting

              Comment


              • #97
                Hva med noe ala dette;

                Miracle RC Aluminum Spinner M8X1 for DLE20 (MRCSPDLE20) - troybuiltmodels.com
                Dont expect, inspect.
                Fun Police everywhere!

                Comment


                • #98
                  Originally posted by tyor View Post
                  Har prøvd det Blåmås, men da er det ikke mulig å få den til å ta godt nok tak. bare stopper når den kommer til kompresjon. Er vanskelig nok med spinner på denne
                  Ante meg egentlig. Bare husket at den affa testet visstnok ikke var veldig tung og dra rundt. Er vel ikke helt like alle.
                  Prøvd å blåse i tankluftingen før start?
                  Stein Johnsen
                  http://www.blåmåsan.com

                  Comment


                  • #99
                    Tror ikke starteren får så mye bedre tak i den lille spinneren Kwik

                    Affa hadde veldig lite kompresjon i sin motor. jeg har den nye typen med 3 stempelringer i, Og den er det veldig bra kompresjon i.

                    Hadde besøk av en som ville høre motoren gå i kveld. og den var litt lettere å få igang nå. 20-30 flipp med choken på så tente den. og 2 flipp med choken av så startet den. Så kan jo virke som den blir bedre bare den får gått litt mere.
                    Tom Nohr
                    Tennisveien 9
                    2450 Rena

                    Frsky taranis 9+
                    Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                    Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                    + diverse små ting

                    Comment


                    • En slik spinnermuter fungerer helt utmerket og ser veldig bra ut. Bruker en slik på min Saito 220 og den er langtifra lett og dra over topp.

                      Comment


                      • Jeg har en sånn spinner-nut på Saito FG-57. Det er altså en 57 cc motor.

                        Men startern er jo da en sånn med silikon-lignende kopp. så den suger seg skikkelig fast i den, og drar rundt.

                        Turnigy Lipoly Belt Drive Starter for 2-stroke 160 & 90 Size Gas Engines

                        En starter med hard plast kopp bare slurer rundt, hvis man da ikke nærmest presser flyet i stykker.
                        Dont expect, inspect.
                        Fun Police everywhere!

                        Comment


                        • Biela har jo egen Storch propell
                          Lars Petter Nesse

                          Votec 322 40% 3W170cs
                          Extra 330 40% 3W212cs

                          Comment


                          • Hadde ikke noe problem med å brkue starteren på saito fg36 som vel er samme som en 220glow, Har heller ikke noe problem med starteren på en zdz80cc, Men denne er mye vanskeligere å få rundt. Den stopper nesten helt opp hver gang den kommer til kompresjon. og det er da med en stor spinner og stor starterkopp på starteren. så det er ikke mulig med en slik liten en.

                            Har ikke prøvd å blåse i tankluftingen. Men det har vel ikke noen hensikt på en walbro forgasser med pumpe. Mener å huske att det ikke går å blåse gjennom en slik forgasser.

                            Må sjekke ut de biela propellene
                            Last edited by tyor; 30-07-13, 02:44.
                            Tom Nohr
                            Tennisveien 9
                            2450 Rena

                            Frsky taranis 9+
                            Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                            Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                            + diverse små ting

                            Comment


                            • Fjern en stempel-ring.....
                              Dont expect, inspect.
                              Fun Police everywhere!

                              Comment


                              • Hadde ikke noe problem med å brkue starteren på saito fg36 som vel er samme som en 220glow
                                Nå har glowmotoren atskillig høyere kompresjinsforhold en bensinmotoren så en skulle nå tro at en bensinmotor på samme størrelse skulle være lettere og få over topp.
                                Om motoren går så treigt som du sier må det vel være noe som ikke stemmer helt.

                                Comment

                                Working...
                                X