Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fieseler storch fra black horse

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • ta en dusj tyor, og ta på deg en g-streng og ett miniskjørt og konverter til elektro med lydanlegg, så blir det litt femi her inne

    Comment


    • Originally posted by bardp View Post
      Nå har glowmotoren atskillig høyere kompresjinsforhold en bensinmotoren så en skulle nå tro at en bensinmotor på samme størrelse skulle være lettere og få over topp.
      Om motoren går så treigt som du sier må det vel være noe som ikke stemmer helt.
      Den går ikke treigt, er bare veldig mye kompresjon. Mye mere en det var i saitoen jeg hadde.

      Fjærne en stempelring ja Kwik,

      Har elektro i omtrent samme størrelse og synes det er helt greit også til sitt bruk. Men Har jo også en stor interesse av motorer gennerelt. Skal nok få til denne bare jeg lærer meg teknikken. som sagt så går den helt utmerket når den først starter.

      Har gått ned på oljeprosenten for den skulle jo ha 4% til innkjøring, Og det kan jo hjelpe litt det og, den går i hvertfall mye reinere og fikk 200rpm mere på topp

      Skal utt å fly i ettermiddag hvis det ikke begynner å regne, så får vi se om den blir noe bedre.
      Tom Nohr
      Tennisveien 9
      2450 Rena

      Frsky taranis 9+
      Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
      Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
      + diverse små ting

      Comment


      • Fikk regning fra tollpost i dag. på 1110kr Så det ble moms på kjøpet, men det hadde jeg jo regnet med. Ble enda ett billig fly synes jeg. 4800kr levert på døra
        Tom Nohr
        Tennisveien 9
        2450 Rena

        Frsky taranis 9+
        Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
        Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
        + diverse små ting

        Comment


        • Tror jeg venter med bensinmotorer inntil de er like brukervennlige som nitromotorer
          Last edited by Wulf; 02-08-13, 09:59.
          Balsa

          Comment


          • og jeg sluttet med nitro fordi jeg var lei av motorstopp i lufta
            Tom Nohr
            Tennisveien 9
            2450 Rena

            Frsky taranis 9+
            Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
            Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
            + diverse små ting

            Comment


            • Originally posted by tyor View Post
              Fikk regning fra tollpost i dag. på 1110kr Så det ble moms på kjøpet, men det hadde jeg jo regnet med. Ble enda ett billig fly synes jeg. 4800kr levert på døra
              Ikke værst allt i allt da.

              Men en bensinmotor bør kunne startes for hånd, da. Klarer du å dramme forgassern "manuellt", eller står åpningen opp-ned?

              Dette er jo en kina-motor, og enkelte produsenter slurver med kvalitetskontrollen.

              Dersom stempelets yttre dia. varierer "random", og sylinder-foringers indre radiuser varierer "random", så vil man få et uendelig antall variasjoner med kompresjon.

              Dette har de prøvd å fikse med en ekstra stempel-ring. Du har kanskje fått en variant med max stempel-dia, og min foring dia.

              Og 3 stempel-ringer.

              Derfor er det ikke så dumt å fjerne en stempel-ring, og gå ned til minst mulig "lovlig" oljeblanding. Og en sånn derre spinner ala Corsair for starter-bruk.
              Dont expect, inspect.
              Fun Police everywhere!

              Comment


              • Kan dramme den ja, og har tenkt på om å lage ett hull i covlingen til det. Men sal lodde igjen hullet i chokespjeldet først. for den choket bedre når jeg tettet det med fingeren.

                Når det gjelder kompresjonen så føler jeg ikke den er så høy att det skulle være noe problem. Men lurer på om tenninga mi fortsatt er litt høy så det er derfor starteren har problemer med den.
                Tom Nohr
                Tennisveien 9
                2450 Rena

                Frsky taranis 9+
                Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                + diverse små ting

                Comment


                • Aha, det kan være! Dersom du løsner litt på de to skruene til sensoren, akkurat sånn at du kan såvidt bevege den, kunne du kanske klart å dytte den en og en millimeter mens den går på tomgang.

                  Selv om du lodder chokespjeldet kan det være bra å kunne dramme den på en vanskelig dag. Jeg prøver i hvertfall å ordne begge deler. Har reddet meg nå med en boxer som først lett lot seg starte med choke, så ville den plutselig ikke lengre. Tror det har med å sette L-nåla riktig.

                  Jeg skrur ut choke-spjeldet med den skruen i midten av spjeldet. Har på Locktite 222 på skruen før jeg skrur den inn igjen. Noter hvilken vei spjeldet stod før du tar det av.

                  Har alltid klart å lodde hullene, uansett hvor store de er. Tar på loddetinn rundt hullet, og "drar" det over hullet med loddebolten.
                  Dont expect, inspect.
                  Fun Police everywhere!

                  Comment


                  • Har flyttet den så mye som går. Den sto på 50 grader fortenning. og står nå på 40grader. som er det motorprodusenten oppgir att det skal være. så må utvide hullene i sendoren litt for å få flyttet den mere

                    Fant en god beskrivelse på lodding av chokespjeld, så skal gjøre det seinere i dag. har en rcgf26 som jeg skal gjøre det på også.
                    DLE 20: Soldering the choke plate hole

                    Etter hva jeg har hørt/erfart så er det vel sånn att hvis du har leanet ut L nåla på en bensinmotor slik att den går perfekt på tomgang og i mellomregisteret så kan den bli litt mager når du skal starte den.
                    Tom Nohr
                    Tennisveien 9
                    2450 Rena

                    Frsky taranis 9+
                    Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                    Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                    + diverse små ting

                    Comment


                    • Du kan borre to nye hull. Borr med 2.4 mm og gjeng opp med M3. Det har jeg gjort flere ganger.

                      Som sagt; Det er fullt kaos på tennings-boks fronten. De bytter bokser over en lav sko. Små firmaer har ikke avanserte systemer med oppfølging av deler inn til fabrikk. Null kontroll. Så da blir det sånn. De lærer etterhvert, men da blir det dyrere. Til slutt ender de på OS nivå i pris.
                      Last edited by kwik; 02-08-13, 14:29.
                      Dont expect, inspect.
                      Fun Police everywhere!

                      Comment


                      • Prøvde en ny propell på motoren i dag. en xoar 20a 3d. men den ble alt for tung for motoren. fikk bare 5300rpm og målte 4.5kg thrust. Får jo både høyre turtall og mere thrust med en master 20x10

                        Har en 18x8 og en 20x8 carbon på vei i posten. så blir spennende å se hvordan de fungerer.

                        Har fått flydd noen turer i dag. Begynner å få trimmet inn den så den flyr slik jeg vil nå. Har prøvd litt flaps i takeoff og landing også. og det fungerer bra. Var alene på stripa og satte opp kamera for å prøve å få litt på film. men Klarte da å miste ene hjulet rett etter takeoff så det ble noen forsøk på landings innlegg før jeg turte å sette den ned på ett hjul. klarte å holde den på ett hjul nesten til den stoppet, men tenkte ikke på å stoppe motoren så det gikk en propell.
                        Fikk det da video i hvertfal
                        Tom Nohr
                        Tennisveien 9
                        2450 Rena

                        Frsky taranis 9+
                        Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                        Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                        + diverse små ting

                        Comment


                        • Har loddet igjen hullet i chokespjelde i kveld så får se om den starter letter i morgen
                          Tom Nohr
                          Tennisveien 9
                          2450 Rena

                          Frsky taranis 9+
                          Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                          Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                          + diverse små ting

                          Comment


                          • Lastet ned og printet ut et timing wheel fra nettet for å sjekke tenninga nøyaktig. Jeg må hjort noe feil når jeg regnet på det sist. Fikk att den sto på 30grader nå. Og da var den sikkert på 40grader fra fabrikken som de sier den skal være.

                            Prøvde å starte den etter att jeg loddet igjen hullet i choken. men det hjalp ikke noe. like tungstartet. Men den begynner nok å løsne litt nå etter att jeg har fått kjørt den litt for nå klarte jeg å starte den med starter. men når den startet med choken på så fortsatte den å gå til jeg ga over halv gass. Så enten må L-nåla være for mager eller så trekker den falsk luft noen plass. er rart om den skulle trekke falsk luft synes jeg da den går helt upåklagelig når den går. Må nok prøve å skru ut L-nåla litt.

                            Skal prøve å sette tenninga tilbake der den sto fra fabrikken også å se om jeg får litt mere futt. mistet noen hundre omdreininger på topp når jeg flyttet den.
                            Tom Nohr
                            Tennisveien 9
                            2450 Rena

                            Frsky taranis 9+
                            Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                            Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                            + diverse små ting

                            Comment


                            • Prøvd å plugge igjen lufteslangen fra veivhuset når du choker? Burde få bedre pulser til pumpa da kanskje?
                              Stein Johnsen
                              http://www.blåmåsan.com

                              Comment


                              • Nei har ikke prøvd det, men ser att det er anbefalt på andre forum
                                Tom Nohr
                                Tennisveien 9
                                2450 Rena

                                Frsky taranis 9+
                                Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                                Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                                + diverse små ting

                                Comment

                                Working...
                                X