Announcement

Collapse
No announcement yet.

Jone"s nye Carf P-47 Razorback 1:4.5 ARF med Moki 250

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Kjøling kan gjøres på flere måter, men mulig bensinmotorer er mer kritiske. Jeg er opptatt av å få en konsentrert strømdirekte på topplokket og det funker fint Hvertfall på lasermotorer

    Click image for larger version

Name:	Gustav takeoff.jpg
Views:	1
Size:	218.0 KB
ID:	611022
    Balsa

    Comment


    • Originally posted by affa View Post
      Har mal av både Moki baffle og innsiden av cowlingen så kan sende deg det på print?
      print på baffel mottas med takk- jone@spanneblikk.no
      et par store med moki og en liten jett

      Comment


      • Borte i helgen men hjemme mandag så skal prøve å lete den opp da 😊
        ____________________________
        Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

        Comment


        • Jone: Gjett 4 ganger hvorfor jeg har baffla Harvarden ... Jeg synes den ble for varm...

          Alf: Hvis det er fila mi, så er den ikke 100%...
          Tom I. Arntsen

          Comment


          • Originally posted by xilian View Post
            Jone: Gjett 4 ganger hvorfor jeg har baffla Harvarden ... Jeg synes den ble for varm...

            Alf: Hvis det er fila mi, så er den ikke 100%...
            Tok den Jeg kan bruke baffelen i AT-6en til å tegne av. Den er litt løs- så jeg tar den ut og lager en kopi.
            Skanner den på jobb og har en fil på lur jeg også. Da er alt på stell.

            Så var det spørsmål om jeg skal bruke bensin pumpe eller ikke. Jeg forstår det slik at noen gjør det, og noen gjør det ikke.
            Hva er den store fordelen? Slipper jeg for eksempel å choke ved oppstart hvis det innmontert pumpe?
            Jeg kan høre på en del av You tube filmene av fly med moki at det er en pumpe som " surrer " i bakgrunnen når
            de holder på med flipping/oppstart. Kan noen gi en fyldig forklaring på dette? At-6 min har en liten "snopp" slangebit
            som jeg gir en dæsj fuel før oppstart. Der slipper jeg choke, og den starter lett. Xilian!! den pumpen som var med
            løs i esken vettu- skulle den i AT"n?

            Click image for larger version

Name:	IMAG0355.jpg
Views:	1
Size:	102.7 KB
ID:	611026Click image for larger version

Name:	IMAG0356.jpg
Views:	1
Size:	142.5 KB
ID:	611027
            et par store med moki og en liten jett

            Comment


            • Den var ment til bruk der ja, for å få jevn flow. Vogelsang anbefaler dette på alle moki.
              Tom I. Arntsen

              Comment


              • Klassisk varm Moki, tur en var helt fin. Bare nede og landet og tok av igjen med betydelig varmere motor..

                ____________________________
                Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                Comment


                • Haha.. Nå tenker jeg Jone gleder seg til første flytur med AT6, når han har sett det der
                  Tom I. Arntsen

                  Comment


                  • Er jo greit med en heads up? Kunne jo lett gått rundt etter balooningen men ikke uten motor...
                    ____________________________
                    Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                    Comment


                    • Går jo an å lage en ganske fin baffling hvis man orker

                      Click image for larger version

Name:	2014-07-17_084045_2.jpg
Views:	1
Size:	68.7 KB
ID:	611028
                      Balsa

                      Comment


                      • Det har kommet mange fine tips om baffling her og jeg mener også at det er lurt med baffling og har det på mine mokier! Jeg har også brukt el fuelpumpe med godt resultat men bruker choke som vanlig.etter min mening er det konstante fueltrykket samme hvilket turtall du har og dette med pulsslange som må sjekkes/byttes pga fett som tetter grunnen for at jeg bruker fuel pumpe.var på Fagernes for noen år siden vitne til en moki som fikk motor kutt med lav rpm med høy nese og den datt som en murstein!

                        Comment


                        • Originally posted by Salte View Post
                          Det har kommet mange fine tips om baffling her og jeg mener også at det er lurt med baffling og har det på mine mokier! Jeg har også brukt el fuelpumpe med godt resultat men bruker choke som vanlig.etter min mening er det konstante fueltrykket samme hvilket turtall du har og dette med pulsslange som må sjekkes/byttes pga fett som tetter grunnen for at jeg bruker fuel pumpe.var på Fagernes for noen år siden vitne til en moki som fikk motor kutt med lav rpm med høy nese og den datt som en murstein!
                          Hva er det du mener? Var det fuel slangen som ble tett av skitt pga lavt trykk når en ikke bruker fuel pumpe?
                          Da vil jeg tro at det hjelper med pumpe ja.
                          et par store med moki og en liten jett

                          Comment


                          • Er trykkslangen fra kassa foran til forgasseren som er kjent for å tette seg. Da stopper den raskt.

                            Denne plugges igjen ved bruk av pumpe og case closed
                            ____________________________
                            Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                            Comment


                            • Motor er på plass- choke/skjenke slange er på plass- tenningsanlegg er på plass- neste ut er eksos tillpassing

                              Click image for larger version

Name:	IMAG0357.jpg
Views:	1
Size:	153.8 KB
ID:	611037Click image for larger version

Name:	IMAG0358.jpg
Views:	1
Size:	170.0 KB
ID:	611038Click image for larger version

Name:	IMAG0359.jpg
Views:	1
Size:	134.9 KB
ID:	611039Click image for larger version

Name:	IMAG0360.jpg
Views:	1
Size:	159.6 KB
ID:	611040Click image for larger version

Name:	IMAG0361.jpg
Views:	1
Size:	172.7 KB
ID:	611041Click image for larger version

Name:	IMAG0362.jpg
Views:	1
Size:	182.8 KB
ID:	611042Click image for larger version

Name:	IMAG0363.jpg
Views:	1
Size:	204.2 KB
ID:	611043
                              et par store med moki og en liten jett

                              Comment


                              • Originally posted by affa View Post
                                Er trykkslangen fra kassa foran til forgasseren som er kjent for å tette seg. Da stopper den raskt.

                                Denne plugges igjen ved bruk av pumpe og case closed
                                Ja og når motor går mot tomgang vil den originale pumpa også få mindre ytelse!

                                jeg har aldri sett behovet for å montere på et messingrør til å dramme motoren med når choken fungerer så bra som den gjør!

                                Geir

                                Comment

                                Working...
                                X