Announcement

Collapse
No announcement yet.

BT Spitfire MK1 1/5.33

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Gratulerer med en meget fin Spitfire. Ting tar tid, det er sikkert. Har du planer om å ta turen til noen treff i høst? Warbirdweekend neste helg vil vært midt i blinken for Spit'en

    Sent from my LG-P990 using Tapatalk 2
    Olav Moe

    -- Uttrykket "flyinteressert ungdom" forteller ingenting om din fysiske alder. --

    Innholdet i min hangar, sånn ca

    Comment


    • Takktakk
      Jeg skulle gjerne vært på noen treff, men det er så laaangt å kjøre...

      Stian

      Comment


      • utrolig, jeg gleder meg til fortsettelsen, video med lyd
        Mvh Andreas
        Stevensaero, glede i noen balsaflak.
        PCM.at mye glede i litt carbon
        Mine fly sees under Sundtair sine Hangar ALBUM

        Comment


        • Jeg har allerede laget manus!
          Satser på å forbedre det første forsøket mitt!



          Håper på bedre kamera og bedre fotograf.

          Noen der ute som har noe input ang. radiovalg...?

          Jeg stoler ikke helt på XPS systemet mitt... og lurer på å kjøpe Graupner HoTT...

          Stian

          Comment


          • Spektrum med DSMX er jo ett alternativ....
            har en DX10t selv...
            Har i dag:
            Kvist... frest metall, plast, tegninger, elektroniske komponenter, lim og en del annet verktøy.
            Parkzone Spitfire IX
            EFlight Hawker Hurricane 25e
            Påbegynt:
            Vailly Aviations Hawker Tempest V ca 96"

            Comment


            • finnes kun et merke..........
              Rune Gjelsnes
              Vikersund
              92624841

              Comment


              • Originally posted by RGJ View Post
                finnes kun et merke..........
                Futaba.........
                Terje syvertsen
                www.ModumModellSportklubb.com
                3dhs edge mintor 38
                C-arf edge dle 111 v3.
                C-ARF extra 330l da 100.

                Comment


                • Hehe..dere må jo si noe om HVORFOR Futaba er så fantastisk...eller spektrum... Er det tilgjengelig sensorer? GPS... Strømmåler... ? KAn radioen programmere sekvenser så jeg kan lage en Corsair en dag..? Kan den få telemetri på øret?

                  Batterier er inne! De er festet med borrelås under og balsasaken holder de på plass.. De små pakkene til lydkortet holdes fast til balsaen med strikk..

                  Click image for larger version

Name:	IMG_8109.jpg
Views:	1
Size:	75.9 KB
ID:	591538

                  Lydkort neste!
                  Last edited by Stian; 22-08-12, 22:32.

                  Comment


                  • BT Spitfire MK1 1/5.33

                    Til spektrum får du integrert telemetri . Ekstra ja. Men for det. Batteri og Rx strøm og varme følger vel med telemetrienheten. Ellers er det vel høyde rpm hastighet 8 eller 40g. Du kan lese ut dataene på skjermen på sendern. Og en dimp du plugger i iphone eller iPad og kan få lest opp alle datane. . Du kan preprogramere modeller binde og fly.Det er vel predifinerte programmer for fly heli og seilfly og extremt mange muligheter å programere under der igjen... tror jeg har satt opp Tempesten alt faktisk.. for 3 forskjellige flightmodus.. takeoff, flight, landing, kan legge inn forskjellige utslag, mixe osv.. det eneste jeg savner på den er vel ett ferdig program for 4 flaps servoer.. men det har jeg løst med 2 Y kabler, og må snu servoretning og noen småting når jeg er ferdig.
                    På DX18 og DX10t er det 50modeller i sendern, og du kan lagre så mange modeller du vil på minnekort som følger med. Så lenge du bruker samme model slipper du annet en å rebinde. Integrert failsafe. Slår senderen seg av går modellen tilbake til bind innstillinger. Hmm. Dx18 ligger vel på CA 6500 med 9 kanals mottaker så opp til 18 kanaler. Sikkert flere detaljer jeg har glemt alt....

                    Å ja. Glemte. På dx18 og 10 er det sequenser.
                    Last edited by robl; 24-08-12, 08:57.
                    Har i dag:
                    Kvist... frest metall, plast, tegninger, elektroniske komponenter, lim og en del annet verktøy.
                    Parkzone Spitfire IX
                    EFlight Hawker Hurricane 25e
                    Påbegynt:
                    Vailly Aviations Hawker Tempest V ca 96"

                    Comment


                    • Hei Stian!
                      Nå begynner kjerra di å se VIRKELIG bra ut! Får jo oss andre til å se ut som amatører! Hehe!
                      Når blir det maiden?
                      Stig-Arne Isaksen

                      Skymaster 1/6 F-16 m/Behotec JB220
                      Phoenix model 1/5 P-51D Mustang m/DLE 61
                      Freewing A-10 Thunderbolt II 80mm edf

                      Comment


                      • Hehe..dere må jo si noe om HVORFOR Futaba er så fantastisk
                        nei hva skal en si, de spørsmålene du stiller er vel noe jeg ikke har satt meg inn i, jeg flyr F3a og inndoor , det er min greie.
                        Jeg flyydd Rc nå i en ca 30 år har hatt maaange Futabaer opp igjennom åra pluss litt annet men med hånda på hjerte er det kun Futaba og en Simprop(som ikke er aktuelt lengre) jeg har vært fornøyd med, har prøvd litt avhvert men nei....vil ikke ha det.
                        Kjøpte ny JR her i fjor ..hadde den i noen mnd. men likte ikke software'n i den ...
                        I løpte av alle de turene jeg har fløyet Futaba har jeg et radio relatert havari syns det ikke er galt på så mange år(motager som gikk i hold, mest sannsynelig pga at jeg hadde mobilen i brystlomma), men har detti ned med Sanwa, Hitech og en Multiplex gjennom åra, værst var vel en gammal Sanwa ....
                        Så det er vel begrunnelsen til mitt svar lengre oppi tråden at for meg er det KUN et merke...Futaba.
                        Rune Gjelsnes
                        Vikersund
                        92624841

                        Comment


                        • Religions diskusjonen har startet igjen, nå er det bare å finne frem

                          Comment


                          • Med tanke på service er vel Øgrey ikke langt i fra Sandnes. Og de nye Graupner ligner noe nå, MC20 og mc32?
                            Futaba sies blant noen av jet gutta at er sikre mot forstyrrelser? De har produsert 2,4 i lange tider på fjernstyring av "løfte"-kraner blant annet i årtider!

                            Så for å ikke ødelegge den fine tråden din spør om det i en egen tråd, Bibelen kan bli lang
                            Mvh Andreas
                            Stevensaero, glede i noen balsaflak.
                            PCM.at mye glede i litt carbon
                            Mine fly sees under Sundtair sine Hangar ALBUM

                            Comment


                            • tja... oppsummering.... 2.4Ghz sendere og mottagere.. bruker litt forskjellig teknologi... så de heter fasst dsxm hott osv osv ..
                              de fleste gjør det samme.. men noen er tilbedere av enkelte.. noen koster skjorta.. andre er rimeligere osv osv..

                              det blir vel egentlig bare smaksak og hva man føler man får for pengene nå... futaba lever litt på navnet som du jo ser. det gjør vel graupner og... spektrum gjør en iherdig jobb på å levere ett godt nok alternativ til en grei nok pris...

                              jeg kjøpte spektrum fordi da kan jeg ta den med i sjappa på hjørnet og slå den i hodet på dem til de fikser det og jeg syns pult sender 18 kanlaler, sequenser og enkel programering integrert telemetri, som man også kan få på øret, aktiv support som hører på brukrene og utvikler enkel oppgradert software i forhold til de problemer man har.. ting man ønsker som er mulig. til halve prisen var greit nok for meg.. 2.4ghz har alle lang nok rekkevidde.. det er sjekker man bør gjøre uansett før man tar av...
                              så får andre stå for det de mener..
                              Har i dag:
                              Kvist... frest metall, plast, tegninger, elektroniske komponenter, lim og en del annet verktøy.
                              Parkzone Spitfire IX
                              EFlight Hawker Hurricane 25e
                              Påbegynt:
                              Vailly Aviations Hawker Tempest V ca 96"

                              Comment


                              • Religions diskusjonen har startet igjen, nå er det bare å finne frem
                                her må jeg vel bare dra på smile båndet ,flire og være velig enig
                                jeg kjøpte spektrum fordi da kan jeg ta den med i sjappa på hjørnet og slå den i hodet på dem til de fikser det
                                dette er vel noe jeg ikke ønsker å måtte gjøre .

                                Har jo også hørt at det har i sverige vært et havari med den nye Graupner radioen av ukjent årsak , i en el F3a modell tilhørende en meget erfarend pilot.

                                Men tror mye er smak og behag, har feks stor tro på JR men softwaren i den jeg prøvde passet ikke meg da jeg syns den var litt vrien å programmere, mulig jeg er treg men solgte den til en jeg håper er fornøyd.
                                men håper herren med den meget flott bygde Spitfiren finner noe han er fornøyd med og at han ikke går på akkord med sikkerhet når han har en så flott modell(for det var den ), jeg hadde om jeg var han brukt mange timer med å laste ned bruker manualer og studere de nøye slik at han får de funksjoner han er ute etter .
                                Rune Gjelsnes
                                Vikersund
                                92624841

                                Comment

                                Working...
                                X