Announcement

Collapse
No announcement yet.

BT Spitfire MK1 1/5.33

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Takk takk, ja jeg er helt i skyene når jeg kikker på hu Hu er så fiiin LOL
    Jeg skal prøve å få tatt et bilde fra avstand og bruke zoom, kanskje det ser mer ekte ut...mtp. gresset og omgivelsene..

    Jau...luke...Jeg kan lage luke under der, men den vil gå over flere spant inni der og jeg tviler på at det blir så lett å få det fra hverandre... Jeg må gruble litt og kikke på tegningene..

    Jeg ser for meg at jeg kan lage en sak i kryssfinèr også som kan være en kjrne i balsaen som er bygget rundt pianotråden og la den gå videre opp over hengslepunktet også, men spørs om jeg kommer til og om det er plass.. må kikke litt..

    Jeg har ikke lyst å lage luke, så jeg skal prøve "alt" annet først.. Viss jeg må lage luke, blir det med skalpell slik at jeg bruke delen jeg kapper ut som luke..Det er et panel under der som kan passe til dèt...

    Comment


    • BT Spitfire MK1 1/5.33

      Skulle til å si at du får hull med slegge og. Men nå var det ikke ekte alu så da er vel skalpell bedre . Slegge er standardvektøy på kjøretøyet mitt.
      Har i dag:
      Kvist... frest metall, plast, tegninger, elektroniske komponenter, lim og en del annet verktøy.
      Parkzone Spitfire IX
      EFlight Hawker Hurricane 25e
      Påbegynt:
      Vailly Aviations Hawker Tempest V ca 96"

      Comment


      • Nå har dama virkelig blitt flott! Når skal du fly henne? Husk å få det på video!
        Stig-Arne Isaksen

        Skymaster 1/6 F-16 m/Behotec JB220
        Phoenix model 1/5 P-51D Mustang m/DLE 61
        Freewing A-10 Thunderbolt II 80mm edf

        Comment


        • Takk takk, ja jeg sitter her og sikler...dra opp bilder av hu ute på stripa...Sitter og humrer og ler..-"numm numm numm!" -"åååååå...seee på deeee kurvene!" -"ååådu er så fiiin lille jenta mi...!"

          Hahahaha!!

          ..men utenom dèt har jeg det bra

          Vet ikke når det blir... Må kjøpe nyradio og kontoen skriker og jeg må få meg litt flytimer først.. blikke lett det utover høsten..

          Ja det skal filmes og grotofaferes

          Og hu her slippe å møte slegge

          Comment


          • BT Spitfire MK1 1/5.33

            Hvor mange kanaler trenger du?
            Har i dag:
            Kvist... frest metall, plast, tegninger, elektroniske komponenter, lim og en del annet verktøy.
            Parkzone Spitfire IX
            EFlight Hawker Hurricane 25e
            Påbegynt:
            Vailly Aviations Hawker Tempest V ca 96"

            Comment


            • På denne trenger jeg 7..Åtte om jeg skal spille lyder fra lydkortet. Men jeg har seilfly også som må ha 12..

              Blir nok Graupner HoTT mx20...må bare få ut fingeren..

              Comment


              • Er superfonøyd med min Jeti Dc 16 !!
                Jan Eric Klausen
                Forus RC Klubb

                Comment


                • Husk at Graupner IFS bruker sender og mottaker hardware fra XPS.

                  Se her; Kjenner du igjen mottakeren? ; Det gjør jeg!!

                  Graupner IFS XPS - Hobbydirekt Modellbau

                  Håper ikke det er det samme med disse HOTT greiene. XPS hadde jo store planer med telemetri, men kom aldri i mål. Så tok Graupner over.

                  Husker også godt at prisen på XPS mottakere ble multiplisert med 3 da Graupner tok over salget i europa.

                  Etter at jeg byttet fra XPS til Futaba, sluttet jeg plutselig å miste kontakten med flyene mine. Med samme batterier og brytere. Ja, er det ikke merkelig....

                  Og nå skal du gå over fra XPS til et annet merke, og så velger du ....Graupner ? Da håper jeg det ikke finnes spor av XPS der.
                  Last edited by kwik; 25-09-12, 10:46.
                  Dont expect, inspect.
                  Fun Police everywhere!

                  Comment


                  • Hvor kjøper man DC16 og hvor mye koster den... Såg jo knall ut at den var frest ut i ett stykke! Passer seg ved siden av mac`en min ...selv om den ser litt rar ut....

                    Nei tror ikke det har noe med XPS å gjøre i det hele tatt, tror det er Graupner selv som har utviklet alt helt fra bunnen av...
                    Ja jeg kjenner de godt igjen, det er jo bare en annen logo

                    Men nei, jeg har ikke bestemt meg for noe som helst enda...

                    Comment


                    • Beundringsverdig det flyet ditt Stian.
                      Jeti Transmitter DC-16 DUPLEX EX 2.4 Ghz mode 2 - Head RC
                      Jeti Duplex DC-16 EX Sender - elefun.no - Radiostyrt hobby
                      Jeg har også lyst på ny radio, selv om jeg liker min Multiplex royal. Ev for du ringe/ maile Ja9 . Om han ikke har gjordt det ende kunne Ja9 skrive litt om Radioen sin på en egen link?
                      Mvh Andreas
                      Stevensaero, glede i noen balsaflak.
                      PCM.at mye glede i litt carbon
                      Mine fly sees under Sundtair sine Hangar ALBUM

                      Comment


                      • Takktakkk

                        Aj...den blir litt dyr den...hadde ikke tenkt å bruke så mye penger...
                        Ja jeg tenkte kanskje jeg skulle høre om det var mulig å ta seg en tur til Tjelta men til den prisen blir det ikke den senderen uansett..

                        Da er Mx20 tilbake øverst på listen igjen ser det ut til..

                        Comment


                        • Kikker på Spektrum DX18 òg...liker at de har satelitt antenne så jeg kan ha to antenner på to forskjellige plasser..
                          Men den ser ikke ut til å ha taletilbakemelding og jeg finner ikke hverken strømmåler eller GPS..

                          Comment


                          • Du er selvsagt velkommen til Tjelta om det skulle være aktuelt.
                            Ja, radioen er nok litt dyr. Men absolutt verdt pengene.
                            Kan f.eks nevne at det her er gått bort fra potmeter på stikkene, det brukes istedenfor hall-sensorer. ( det sammen gjør den nye Weatronic senderen.)
                            Jan Eric Klausen
                            Forus RC Klubb

                            Comment


                            • Originally posted by Ja9 View Post
                              Kan f.eks nevne at det her er gått bort fra potmeter på stikkene, det brukes istedenfor hall-sensorer. ( det sammen gjør den nye Weatronic senderen.)
                              Hall sensorer? Jøss, det er jo magnetisk. Er du sikker på at de ikke bruker optisk dekoder-skive da?
                              Dont expect, inspect.
                              Fun Police everywhere!

                              Comment


                              • Originally posted by kwik View Post
                                Hall sensorer? Jøss, det er jo magnetisk. Er du sikker på at de ikke bruker optisk dekoder-skive da?
                                Jepp, Jeti reklamerer nå hvertfall med at det er Hall-sensor på stikkene.
                                Det samme gjør Weatronic på deres nye sender som kommer.
                                Pultsender | weatronic GmbH, professionelle RC-Komponenten
                                Jan Eric Klausen
                                Forus RC Klubb

                                Comment

                                Working...
                                X