Announcement

Collapse
No announcement yet.

BT Spitfire MK1 1/5.33

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Takktakk
    Var oppe idag, men tett tåke....

    Comment


    • Grattis Stian ! Har vært inspirerende å følge prosjektet
      Masse god lesning !!

      Vi får se den på Warbird Weekend i år, regner jeg med ?
      __________________________________________________ ___
      Jørn Kaasbøll
      Scale Warbirds of Norway

      Comment


      • liker capsen

        Comment


        • Takktakk Chewbaca
          Skulle gjerne kommet jeg, men det må da bli en 9 timers reise opp dit...puuh..

          Ja Goblin er helt topp! Etter å ha flydd litt opp ned med Goblin er ikke nervene i så helspenn lenger og jeg er helt sikker på at jeg er en bedre pilot etter å ha flydd Helikopter.

          ..og helikopter er fryktelig gøy også!

          Stian

          Comment


          • Ble filmet på andre turen for to dager siden.. Skulle være smart og prøve å ta av uten høyderor...gikk nesten på nesa.. Satser på å få mer lyd når kortet får 6S fremfor 3.. Skal også programmere inn en liten sneglefart på throttle slik at throttle bygger seg opp sakte..ikke så mye at jeg merker forskjell, men nok til at motor får litt lavere belastning..

            Satte sammen til en film, mitt første møte med iMovie

            Comment


            • Flott fly, noe lyd var det også.. Et imponerende fly.
              Mvh Andreas
              Stevensaero, glede i noen balsaflak.
              PCM.at mye glede i litt carbon
              Mine fly sees under Sundtair sine Hangar ALBUM

              Comment


              • Etter å ha sittet ringside på Duxfords Flying Legends under ca
                10 flyshow kan jeg bare si at dette er det nærmeste jeg har hørt og
                sett et modellfly av denne størrelse simulere en fullsize Spitfire.
                Dette er jo på sett og vis en simulator er det ikke? Slik ser jeg
                det i hvert fall.

                Gratulerer, jeg tror helt sikkert du er blant de første i Norge som
                har fått til noe slikt. Tenker da på lyden også.
                Påenget er overhodet ikke at det skal låte så formidabelt høyt..
                det skal låte mest mulig likt en Merlin på 12 sylindere og her nærmer
                det seg! Ikke merkelig egentlig for lyden er jo autentisk Merlin lyd.
                Hva som henger etter er jo de lave frekvensene, men allikevel..
                dette var veldig bra! Flott flyging var det også.

                Comment


                • Wow, det liker jeg å høre!
                  Fikk mail fra han som lager lydkortet, jeg kan programmere på hvilken throttle avslutningslyden skal trigge så jeg kan heve grensen og spille den og stoppe propellen når det passer

                  Og den spiller høyere med 6S...men ikke bare høyere, den spiller renere òg

                  Får se om ikke jeg får til NM i skala i år..

                  Stian

                  Comment


                  • Si i fra om du dukker opp på noen stevner med flyet, skulle vært moro å sett det live
                    Mvh Andreas
                    Stevensaero, glede i noen balsaflak.
                    PCM.at mye glede i litt carbon
                    Mine fly sees under Sundtair sine Hangar ALBUM

                    Comment


                    • Har klippet litt i iMovie..



                      Den har vært veldig sensitiv på høyderoret så jeg satte ned utsvinget...så jeg gikk tom for høyderor Utsving justeres tilbake snarest.

                      Stian

                      Comment


                      • Fin film, Er ikke Expo fint å bruke 50%?
                        Mvh Andreas
                        Stevensaero, glede i noen balsaflak.
                        PCM.at mye glede i litt carbon
                        Mine fly sees under Sundtair sine Hangar ALBUM

                        Comment


                        • Jo, har lagt inn 30% expo.. Så får jeg prøve det..

                          Comment


                          • Denne tråden ble startet i 2008 temmlig nøyaktig for 7 år siden. Det er mange slike gamle tråder her og mange av dem har det til felles at de mangler liksom en "hvordan gikk det" til slutt. Så igjennom noen bilder tatt i år på Evje og fant noen av Stians Spitfire. Årene har gått og fokusen har kanskje gått noe mot enda større og enda dyrere etc etc modeller. Imidlertid: Denne Spitten står seg godt og den var en av de fineste skala modellene på dette treffet og antagelig en av dem det var lagt ned flest timer i. Stian sjøl mente at den har litt vel mye weathering, men når man ser på gamle bilder fra 1940, så mener i hvert fall jeg at dette ikke er mye feil.

                            Still going strong!

                            Click image for larger version

Name:	stian1.jpg
Views:	1
Size:	173.4 KB
ID:	612421Click image for larger version

Name:	stian2.jpg
Views:	1
Size:	167.6 KB
ID:	612422

                            Comment


                            • Flott med maskiner som varer og varer
                              __________________________________________________ ___
                              Jørn Kaasbøll
                              Scale Warbirds of Norway

                              Comment


                              • Takk for fine ord
                                For min del når det kommer til større og dyrere har jeg funnet ut at jeg har nådd min grense...210cm vingespenn, 1:5 er fint for meg, blir det større så blir det for stort for meg..Jeg kan fremover gjerne tenke meg å gå litt ned på størrelse.. Blir for mye strev og for mye penger med stor størrelse...for min del ( jeg har forsåvidt et seilfly som er ganske mye større, men noen unntak må man ha )

                                Har fikset litt på flaps og understell etter at hjulet spratt av på landing. Må fikse litt til og bestille nytt propellblad og fikse halehjulet så er det klart for lufting igjen

                                Flyging de siste to-tre år har for det meste bestått av helikopter og seilfly...Er så skummelt å ha Spitfire i luften......setter så strenge krav til perfekte forhold og god tid på stripa at det blir lite flyging

                                Stian
                                Last edited by Stian; 28-08-15, 10:08.

                                Comment

                                Working...
                                X