Announcement

Collapse
No announcement yet.

BT Spitfire MK1 1/5.33

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #91
    Det gjør jeg òg

    Tror ikke det..Jeg kjøpte rett fra flitemetal.com.. Funker fint som fy det.

    Stian

    Comment


    • #92
      Kutter ut luke og dør. Lært en lekse: kutt ut hull FØR flite metal

      Og jeg har plukket fram cockpitdelene fra Chad Veich, dette blir en prøvelse å få satt sammen!
      Foreløpig kun kikking..
      Attached Files

      Comment


      • #93
        Jeg har skjønt det sån at du skal male over den fine metalfolien?. De ligger nå på favorit linken min. Kan du regne ut vingeareal og vekt forholdet på flyet når du er ferdig. Jeg synes det er kult når flyet kan fly realistisk sakte. Utrolig fine bilder så man kan se litt hvordan du går fram.
        Du for ha en riktig god byggejul. til inspirasjon for andre
        Byggehilsen fra
        Andreas
        Mvh Andreas
        Stevensaero, glede i noen balsaflak.
        PCM.at mye glede i litt carbon
        Mine fly sees under Sundtair sine Hangar ALBUM

        Comment


        • #94
          Jaaaaaa.. er det ikke tragisk....? Jeg skal male over ja, men jeg får mønsteret fra panelet og jeg skal pusse med fint papir slik at alu`en kommer opp i dagen igjen, akkurat som det gjorde på en slitt original... blir knallbra!

          Spørs om jeg orker finne ut vingeareal, den er ikke firkantet heller, men vekten kommer

          Glimrende å være til inspirasjon!

          Stian

          Comment


          • #95
            NYDELIG arbeid Stian , Blir bare såååå nydelig .... Gleder meg å se resten "ferdig"

            Originally posted by Stian View Post
            jeg skal pusse med fint papir slik at alu`en kommer opp i dagen igjen, akkurat som det gjorde på en slitt original... blir knallbra!

            Glimrende å være til inspirasjon!

            Stian
            Du mener vel du skal fly det bort


            inspirasjon og læremester ... lært en haug her og på rcs




            "PS:Sender min til deg når jeg er treferdig ,,, så har du litt til å pusle med Avtale ? HIHI "
            Last edited by RcPilot; 14-12-09, 12:32. Reason: :)
            Alf-Reidar Mortensen

            Mine fly
            33% ExtremeFlight Extra 88"3w55xi
            30% yak 54 dl50
            Edge 540 CRRCpro GF45i (Satt i et hjørne)
            PA Ultimate Amr
            MC-24/Hott
            Under Bygging
            Brian Taylor Supermarine Spitfire MkIX 83"
            Midlertidig stopp

            Comment


            • #96
              Niks problem!
              Jeg har selvsagt ikke sagt noe om du får den tilbake!

              Stian

              Comment


              • #97
                Ingen fremgang idag..

                Beklager!

                8D 8D 8D

                Comment


                • #98
                  Fått fart på noen nagler...
                  Attached Files

                  Comment


                  • #99
                    Bruker du trinse, eller noe annet verktøy for naglene ? (du sitter ikke med knappenål, håper jeg ?)
                    __________________________________________________ ___
                    Jørn Kaasbøll
                    Scale Warbirds of Norway

                    Comment


                    • Knappenål nei...er du galen?? Så mye arbeid da... aj..


                      Nei da måtte jeg laget rundinger med nålen, det er da helt umulig.. Jeg bruker en sprøytespiss selvsagt, da er det bare trykke

                      Hehehe.. Mye arbeid, men åååå så fint det blir!

                      Comment


                      • Ikke så lett å se på bildet, men det er rundinger, med rette diameteren og avstand..

                        De som nagler overlappende paneler står tett, 4mm. De som står midt på panelet har større avstand, ca 6mm, kommer sikkert til å gjøre noen feil..umulig å sjekke alle..

                        Se 404 Not Found ..der ligger det bilder som kan blåses opp..

                        Stian

                        Comment


                        • Ahh der var det litt lettere å se ordentlig på naglene, ja

                          En kompis av meg hadde ei trinse med pigger som vi brukte til å lage "nagler" på flitemetal.. Ble riktignok mer "søm" enn nagler..

                          Har du noen ide om hvor mye du øker vekta på flykroppen når du legger på flite-metallet ?

                          (Har nemlig en 1/6 Ryan STA PT20, og den er jo veeeldig mye mindre, med glassfiberkropp, som er kandidat for en "extreme makeover". flitemetal og pannellinjer på den hadde vært steinbra.. akkurat nå ser den ut som om den har en eller annen mystiks hudsykdom pga skader i gel-coaten..)

                          Fremdeles kjempebra arbeid Stian
                          __________________________________________________ ___
                          Jørn Kaasbøll
                          Scale Warbirds of Norway

                          Comment


                          • Det er klart jeg har peiling på hvor mye det veier Chewie

                            150gr på kroppen, rundt det doble på vingen. verdt sin vekt i gull! Jeg er jo på jakt etter å øke vekten så den flyr finere så det blir bare kos med ekstra vekt..Blir spennende å se hva hu veier tilslutt..

                            Jeg fikk med en "ninjastjerne" med håndtak, men det hadde blitt heeelt feil på denne..Var ikke aktuelt å tenke på det engang...

                            Takktakk, jeg er superfornøyd døgnet rundt!

                            Comment


                            • Flere nagler... Jeg er redd for å lukke øynene...eg ser nagler! Men øynene er så tørre...jeg må lukke dem av og til..
                              Attached Files

                              Comment


                              • Etter en liten julepause er jeg igang med vingen!
                                Attached Files

                                Comment

                                Working...
                                X