Resette passord? Klikk HER
Har du en gammel konto, men ny mail? Send en melding, så fikser vi det. Bare oppgi brukernavn og gammel + ny mailadresse
Vi kan også smelte sammen 2 brukere til 1, hvis du har registrert deg på nytt.
Vi setter pris på at alle logger seg inn, selv om du ikke skriver noe, dette for å se aktivitet.
Har faktisk sett på Vulcan som et prosjekt, fasinerende fly med en fantastisk historie Men jeg har lyst til å lage noe til 3W 150ccm inline'n som jeg har liggende, det er sørgelig å se på den som hjemløs. Har søkt etter store byggesett men finner ikke stort, har kontakta kitkutters, men de kunne ikke lage noe i den str. tenkte da på en P-40. Noen som veit om noe?
Takker Bjørn, har en forespørsel hos Belair men ikke fått svar enda. Det er Jerry Bates P-40'n det dreier seg om. P-47'n er rå med Razorback å greier! Men den fortjener en stjerne i snuta Det går jo an og size opp de orginale Bates tegningene om så er, får sjå hva som skjer.
Siden jeg laget en overlapp under kroppen måtte jeg først fjerne den duken som ikke fikk epoxy på seg i går. Måten jeg gjør det på er å først brette duken tilbake over der den kom i fra slik at det blir en skarp "knekk" i duken der hvor fuktingen slutter.
Så bruker jeg sandpapir (ca 180 korning) og drar over "knekken" og kutter duken pent av
Litt forsiktig pussing og skjøten er usynlig
Blandet opp epoxy , 15 ml av resin, 15ml herder og 15ml etanol. Brukte rull som i går og det var mer enn nok til hele kroppen
Mere epoxy enn dette skal ikke på kroppen. 40ml i går og 30ml i dag (etanolen fordamper) er ikke fryktelig mye og utgjør ikke mye på vekta, så kan man også trekke fra litt i rullen også
Har faktisk sett på Vulcan som et prosjekt, fasinerende fly med en fantastisk historie Men jeg har lyst til å lage noe til 3W 150ccm inline'n som jeg har liggende, det er sørgelig å se på den som hjemløs. Har søkt etter store byggesett men finner ikke stort, har kontakta kitkutters, men de kunne ikke lage noe i den str. tenkte da på en P-40. Noen som veit om noe?
denne går nok motoren inni, selv om det blir litt overkill med power. et meget velflyvende fly
Litt fremgang i kveld, fikk pusset ferdig pluggen og støpt det som skal bli dørene.
Dro først gladpack rundt halen med pluggen på plass.
La så 56g/m² duk dobbelt oppå plugg og gladpack. Mettet så duken i godt monn med epoxy og dro mere gladpack rundt det hele slik at duken lå tett nedpå pluggen.
Etter at epoxyen herdet var det bare å surre plasten av og vips så har man et perfekt utgangspunkt for dører. Grovskar det hele til og det ser bra ut Deles i to og hengsles også har man dører
Halen på
Neste blir å forlenge dorsal fin og lage fairingen som fyller rommet mellom høyderorene og vertical fin. Her skal også pull pull wirene til sideroret gå, pluss ledninger til nav lampene bak.
Last edited by Bomberguy; 14-12-11, 21:37.
Reason: tyrkleif
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment