Announcement

Collapse
No announcement yet.

Royal Aircraft Factory Be2e

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Grattis Terje. Nydelig fly. Moro og se det såpass ferdig

    Comment


    • #17
      Gratulerer med godt resultat Terje. Ble fint dette.
      Skal si fra når det er flyføre på Rakkestad

      Ellers er det jo åpen isstripe på Bj.lang sjøen, visstnok.
      Terje

      Comment


      • #18
        Fint bygget denne. Regner med at den har vært i lufta nå ?
        Bfight 210
        De Havilland DH 5 skala 1/5 med SC 91
        De Havilland DH 2 skala 1/5,3
        Phoenix RC Club

        Comment


        • #19
          Hmm.

          Neida, den er like uflydd som for 4 måneder siden. Har ikke annet å skylde på enn litt transportproblemer, i lufta skal den før eller siden, det er sikkert.

          Legger inn noen ord når tiden er inne.

          mvh Terje.
          Terje Pedersen

          Indre Østfold Modellflyklubb

          91399490

          Comment


          • #20
            Endelig!

            Ting tar som kjent tid, men etter å ha kjøpt varehenger var det bare å vente på knall forhold. Reiste av gårde på formiddagen idag, ferdig rigget var det bare å fyre opp.

            Lyden av Os 91 med disse skalapottene må bare høres. Litt taksing for å kjenne på modellen, herlig hvit røyk rett til værs fra pipene over toppvingen.

            Da var det bare å åpne throttel, litt forsiktig først for å få den opp på hovedhjula, litt mer throttel og den stiger til værs uten dramatikk.

            Ikke mye trimming nødvendig, men den flyr ulikt det meste jeg har vært vant til. Throttel opp og modellen stiger, vice versa. Heller ingen hemmelighet at den krever mye sideror i svingene.

            Landingene med denne er relativt enkle. Av med throttel til tomgang og den synker flott inn i gangfart. Første landing var perfekt, den andre endte med noseover mest pga. piloten, men dog litt langt og vått gress.

            Blir neppe flydd mer i år, men gleder meg til å bli bedre kjent med modellen til våren!

            ps. En stor takk til Odd Grøndal som ville jeg skulle ferdigstille og fly modellen da hans helse desverre ikke er god nok til å dyrke hobbyen lenger.

            mvh Terje
            Attached Files
            Terje Pedersen

            Indre Østfold Modellflyklubb

            91399490

            Comment


            • #21
              godt og høre terje. jeg ringer odd med en gang. Han har vært nysgjerrig må vite

              Comment


              • #22
                du hadde ringt han alt hørte jeg hehe

                Comment


                • #23
                  Har du hatt den i lufta i år ? Hadde vært morsomt om du la ut en video.
                  Bfight 210
                  De Havilland DH 5 skala 1/5 med SC 91
                  De Havilland DH 2 skala 1/5,3
                  Phoenix RC Club

                  Comment

                  Working...
                  X