Idag var det endelig dags for maiden på modellen som har vært under bygging siden februar i fjor. Allltid spennende å få svar på hvordan ting funker.
Modellen er bygget med utgangspunkt i et byggesett fra Unionville Hobby i skala 1:6. Det gir et vingespenn på 2,4 meter. Egentlig er jeg ingen ihuga elektromann, men for første gang har jeg valgt elektro-oppsett i et eget byggeprosjekt.
Tok en råsjangs og bestilte PowerPro 4120/ 620 KV samt 80A Esc og APC 14x7E propell fra Throttlestore uten å vite særlig om hvordan dette ville fungere. Utrolig nok balanserte modellen perfekt uten noe form for planlegging rundt CG, og vekten med 6S 3000Mah batteri endte på gledelige 4,8 kg.
Power var det mer enn nok av, tok av på 10-12 meter uten flaps, og gled rundt i skalafart på kvart til halv throttle. Modellen flyr helt fantastisk, og etter å ha tastet div. flaps-settinger i god høyde var det klart at snillere fly skal man lete lenge etter.
Landinger med denne er en ren fryd, dønn stabil på finalen og svært lav landingshastighet.
Det ble 3 turer idag, kan nesten ikke vente til i morgen med å bli bedre kjent med flyet.
Modellen er bygget med utgangspunkt i et byggesett fra Unionville Hobby i skala 1:6. Det gir et vingespenn på 2,4 meter. Egentlig er jeg ingen ihuga elektromann, men for første gang har jeg valgt elektro-oppsett i et eget byggeprosjekt.
Tok en råsjangs og bestilte PowerPro 4120/ 620 KV samt 80A Esc og APC 14x7E propell fra Throttlestore uten å vite særlig om hvordan dette ville fungere. Utrolig nok balanserte modellen perfekt uten noe form for planlegging rundt CG, og vekten med 6S 3000Mah batteri endte på gledelige 4,8 kg.
Power var det mer enn nok av, tok av på 10-12 meter uten flaps, og gled rundt i skalafart på kvart til halv throttle. Modellen flyr helt fantastisk, og etter å ha tastet div. flaps-settinger i god høyde var det klart at snillere fly skal man lete lenge etter.
Landinger med denne er en ren fryd, dønn stabil på finalen og svært lav landingshastighet.
Det ble 3 turer idag, kan nesten ikke vente til i morgen med å bli bedre kjent med flyet.
Comment