Announcement

Collapse
No announcement yet.

1/4 Skala Mk IX Spitfire. Mick Reeves kit. ( 1944 utgaven )

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Spylevæska bryter overflatespenningen, stor forskjell ved sprøyting av f.eks Lady-vannmaling.
    Flott progresjon, blir morro å se denne i sommer.

    Comment


    • Kan godt være jeg drar den med meg på Warbird Weekend til høsten forutsatt etc etc etc. Skal få prøvd disse fargene med spylevæsketynner etter hvert for å finne ut av tingene.. holder på med teknisk montering fremdeles. ( radiatorer under og festingen av disse )

      Comment


      • Merkingen har startet med å legge på waterslides. På sikt er det meningen å male disse på, men er ikke så sikker lenger for med primer inntil kantene vil det nesten ikke synes. Uansett har jeg nå fin maskering fra "negativene" og ved å rive av disse som sitter på bør det være forholdsvis greit å lakkere, men tidkrevende er det. Vingene får nå paneler og nagler. Det ser ut til at det blir kamuflasje på dem også før maiden i sommer, hvis jeg ikke mister futten da. Identiteten på flyet er nå endelig fastsatt.. he he. Vraket MH 434 da jeg bare måtte få til en norsk utgave selv om det kanskje ikke er så lurt hvis man tenker på skalakonkurranse i F4H, men for meg er det ikke så viktig. Har mere lyst til å male våpenskjoldet som Ulf Wormdal laget i 1942. Det ble bare malt på ett fly og den finnes det et par bilder av og serienummeret skal være dokumentert. Må skifte eksosrørene, men det gjør ingen ting. Snarere tvert i mot. Den glassfiberversjonen som henger i taket på Gardermoen er også kopi av dette flyet. Passer jo fint å få en modell i lufta også da.

        Click image for larger version

Name:	build121.jpg
Views:	1
Size:	75.4 KB
ID:	614490Click image for larger version

Name:	build120.jpg
Views:	1
Size:	64.6 KB
ID:	614489Click image for larger version

Name:	build119.jpg
Views:	1
Size:	56.6 KB
ID:	614488

        Comment


        • Flott valg av Norsk spit, artig med det våpenskjoldet. Hvordan har du tenkt å designe det skjoldet? tegneprogram eller frihånd?
          Du får vel også etterhvert lagt ut en lydfil eller video av Merlin-lyden? spent på å høre den.

          Comment


          • Originally posted by Gjermund View Post
            Flott valg av Norsk spit, artig med det våpenskjoldet. Hvordan har du tenkt å designe det skjoldet? tegneprogram eller frihånd?
            Du får vel også etterhvert lagt ut en lydfil eller video av Merlin-lyden? spent på å høre den.
            Måtte bli en norsk en til slutt. Tok denne for det er artig å male det skjoldet. Gjør det på frihånd. Ikke noe data Rett på skroget som helt sikkert ble gjort i 42 og med tilhørende "naturlige" skavanker. Skal nok få til lydfil av Merlin lyden. Høytalerne blir for små egentlig, men bra styrke i lyden. Venter på videre utvikling 16 trinn deler frekvensene med pådraget oppover. Et stykke opp i området er jeg ikke fornøyd med overgangen, men har et dataprogram som dette kan tweakes med. Kan ikke å bruke det enda så det blir til senere en gang.

            Comment


            • Et par bilder slik kroppen fremstår nå. Pirker nok litt til også for man blir jo fort litt hekta på nagler og skruer. Overflaten på bensintanken er foret ut for det er veldig karakteristisk for Spittene. Kommer vel ikke så bra fram på bildene, men det synes.
              Click image for larger version

Name:	build127.jpg
Views:	1
Size:	74.3 KB
ID:	614631Click image for larger version

Name:	build126.jpg
Views:	1
Size:	90.9 KB
ID:	614630

              Comment


              • Nærmer seg? ser superfin ut.

                Comment


                • Maiden utpå sommeren en gang. Hadde egentlig tenkt å fly den i primer, men så ble det nagler og skruer pluss flere detaljeringer fordi det er veldig artig å holde på med etter mange heller litt kjedelige ting.

                  Comment


                  • Ser superbra ut, artig som du sier å endelig få se flyet i sine farger.

                    Comment


                    • Her er det noen flere malebilder og fra litt detaljering som er gjort. Slutter vel av nå foreløbig med kroppen og går på vingene opp til nogenlunde samme nivå. Synes det blir bra overflater med warbird colors og ikke er det noe særlig vrient heller. Tålmodighet trengs nok, men artig når det går seg til.

                      Click image for larger version

Name:	build132.jpg
Views:	1
Size:	73.9 KB
ID:	614680Click image for larger version

Name:	build131.jpg
Views:	1
Size:	60.6 KB
ID:	614679Click image for larger version

Name:	build130.jpg
Views:	1
Size:	84.4 KB
ID:	614678~
                      Attached Files

                      Comment


                      • Lekkert! Har du laget instrumentpanelet selv, eller er det noe ferdig/halvfabrikat av noe slag?

                        Comment


                        • Blir kjempemessig! Hvilken teknikk bruker du? Først lakksprøyta og så airbrush ved overgangen mellom de to fargene? Ble veldig bra.

                          Comment


                          • Originally posted by Gjermund View Post
                            Blir kjempemessig! Hvilken teknikk bruker du? Først lakksprøyta og så airbrush ved overgangen mellom de to fargene? Ble veldig bra.
                            Akkurat slik som nevnt over. Har blitt slik på grunn av at jeg lakkerer i kjelleren og må unngå lakkstøv og stank over hele huset. Går helt fint. Bruker en litt større airbrush i stedet for sprøyte. Går litt sakte, men gir full kontroll. Tynner mye og legger mange lag. Det går jo fint å maskere slik du gjorde også for den saks skyld. Flere veier fører til Rom.

                            Comment


                            • Originally posted by SmurfAir View Post
                              Lekkert! Har du laget instrumentpanelet selv, eller er det noe ferdig/halvfabrikat av noe slag?
                              Rimelig byggesett fra leverandøren av kittet. Massevis av smådeler. Har gyrosikte og annet smått også, men det får vente.

                              Comment


                              • Originally posted by toelarse View Post
                                Rimelig byggesett fra leverandøren av kittet. Massevis av smådeler. Har gyrosikte og annet smått også, men det får vente.
                                Det så i alle fall bra ut syns jeg, artig pusling det når man ikke har travelt eller er utålmodig.
                                Det er utvilsomt mye finere med en litt forseggjort cockpit og dashboard fremfor bare et klistemerke som ofte er default i ARF-kit

                                Comment

                                Working...
                                X