Unconfigured Ad

Collapse

Logo 400se - monteringstråd

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • arhennie
    • Mar 2008
    • 4316

Jeg vet ikke hva som sitter på de bildene jeg har sett av dette. Men det er an av den typen med krympeplast rundt. Mlig det hadde gått med min CC Ice også, men jeg syntes det ble så ballete foran der så jeg prøvde ikke en gang. I bladet du linket til her inne for kort tid siden hadde de laget en slags brakett over batteriet for ESC.

Originally posted by kristianwest
    Da tar vi maiden på jordet ditt på lørdag da, Arne?
    Vi kan ta det på lørdag. Men må nesten bli før kl. 15. For da blir det jo straks mørkt
    arhennie

MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
    http://hadelandmfk.no/
    www.henniehobby.no/arne

Comment

• jonny
      • Sep 2010
      • 710

Regner med du lager byggetråd på det nye du venter i posten også. Moro å følge med på det her.

Sent from my HTC Desire using Tapatalk
      ---------------------------------------------
      Spektrum DX8 UTEN PROBLEMER
      Align T-Rex 450 pro BeastX + RJX - 6S
      Align T-Rex 600Efl Pro Vbar
      Mikado logo 600 3D Vbar
      Align T-Rex 700N DFC Vbar - Nitro rules

Comment

• arhennie
        • Mar 2008
        • 4316

Originally posted by jonny
        Regner med du lager byggetråd på det nye du venter i posten også. Moro å følge med på det her.
        Ja, nå kom den ikke i dag allikevel. Er vel litt kaos i postgangen akkurat nå tenker jeg. Krysser fingrene og satser på i morgen da. Har ventet ganske nøyaktig 4 måneder nå. Men i opptil flere anfall av dårlig tålmodighet er byggetråden på denne allerde etablert. Håper å kunne fortsette på den i jula.....
        http://www.modellflynytt.no/thread30319.html
        arhennie

www.henniehobby.no/arne

Comment

• arhennie
          • Mar 2008
          • 4316

Da er jeg ferdig med de siste innstillingene. Da linkene fra de to aileron servoene står veldig skrått på swash i forhold til elevator så måtte jeg ha ca tre gjenger lengre linker på disse. Manualen sier de alle skal være like. Men de ble perfekt. Bare ett lite knepp på max og min pitch for level swash på hele vandringen.

Click image for larger version

Name:	Hobby_20111219_043.JPG
Views:	2
Size:	83.7 KB
ID:	583863 Click image for larger version

Name:	Hobby_20111219_048.JPG
Size:	82.1 KB
ID:	583864

For å sette 0 grader pitch trengte jeg én runde inn på linkene til bladgriperne så var jeg i mål.

Name:	Hobby_20111222_066.JPG
Views:	1
Size:	111.2 KB
ID:	583865 Click image for larger version

Name:	Hobby_20111222_065.JPG
Size:	96.2 KB
ID:	583866

100% på v-bar ga 13 grader pitch. Jeg reduserte til 90% for å få 12 grader. Starter der og ser hvordan det funker.

Name:	Hobby_20111222_067.JPG
Size:	134.6 KB
ID:	583867

8 grader cyclic fikk jeg på 89% så det burde være godt innenfor. For de som ikke kjenner v-bar så betyr ikke dette at jeg begrenser cyclic til 8 grader. Det er bare et fast utslag som v-bar'en gjør i oppsettet og da skal en befinne seg mellom 80-100% for å sjekke at geometrien blir riktig i forhold til reguleringen.

Name:	Hobby_20111222_068.JPG
Size:	131.1 KB
ID:	583869

Maks turtall jeg fikk før CC gov'en klaget på "too high rpm" var 2349 rpm. Jeg aner ikke om dette blir mye eller ikke. Men jeg tror det skal holde. Min gamle T-rex 500 ble nesten i overkant på 2700, og den var mye tyngre og med langt mindre disk. Har lagt opp 2200 på idle 1 så får jeg se hvordan det blir. Spool rate og gain er likt som på T-rex 550. Den 550'en kunne nok behøve litt mer gain, men greit å starte på medium. Timing og PWM er i henhold til Scorpion motor data.

Name:	Hobby_20111222_069.JPG
Size:	137.6 KB
ID:	583868 Click image for larger version

Name:	Hobby_20111222_070.JPG
Size:	123.5 KB
ID:	583870

Så er det bare å håpe på flyvær i nærmeste framtid godt det er juleferie nå...
          arhennie

www.henniehobby.no/arne

Comment

• arhennie
            • Mar 2008
            • 4316

Det var tåke og dårlig sikt, men ellers fine forhold i dag. Kjente litt forsiktig på den utenfor garasjen. Stabil og fin, men den hadde en del skjelvinger på lave turtall. På 1800 var det ganske mye. På 2200 noe bedre, men på 2350 var det borte. Jeg synes heller ikke 2350 virket som veldig mye da jeg hoovret den. Måtte liksom ha såpass følte jeg.

Name:	Hobby_20111223_072.JPG
Size:	89.3 KB
ID:	583901 Click image for larger version

Name:	Hobby_20111223_077.jpg
Size:	99.2 KB
ID:	583902

Name:	Hobby_20111223_080.JPG
Size:	79.6 KB
ID:	583903 Click image for larger version

Name:	Hobby_20111223_081.JPG
Size:	95.5 KB
ID:	583904

Name:	Hobby_20111223_083.JPG
Size:	84.1 KB
ID:	583905 Click image for larger version

Name:	Hobby_20111223_085.JPG
Size:	81.8 KB
ID:	583906

Name:	Hobby_20111223_086.JPG
Size:	111.8 KB
ID:	583907 Click image for larger version

Name:	Hobby_20111223_087.JPG
Size:	79.9 KB
ID:	583908

Name:	Hobby_20111223_090.JPG
Size:	99.3 KB
ID:	583900
            arhennie

www.henniehobby.no/arne

Comment

• arhennie
              • Mar 2008
              • 4316

Etter prøvehoovringen måtte jeg og teste en flight. Fløy på 2350 rpm og synes egentlig den fløy veldig rolig og fint. Føler liksom jeg kjente igjen mye av den større 600'en i den. Er veldig fornøyd. Jeg vil forsøke å sette opp pitch til 13 grader og se hvordan det blir. Jeg vil og kjøpe en 23T pinjong til den. Da vil jeg få 2450 rpm på CC governor. Må prøve hvordan det blir

Jeg kjøpte denne for å kunne trene litt utenfor huset. Har savnet litt et heli i denne størrelsen å fly hjemme med etter jeg solgte T-rex 500'en min i våres. 500'en føltes veldig tung i forhold til størrelsen på disken. Slik føles ikke denne, og jeg gleder meg til å fortsette å trene med denne tassen her utover vinteren.

Fikk en til å filme maiden for meg også. Han har ikke filmet slike ting før så han slet med å holde følge i tåka. Ellers er heller ikke flyferdighetene mine noe å skrive hjem om, så for de som synes avslutningen av byggetråden ble et antiklimaks så er det bare å beklage. Men der bare for morro dette her så samma det egentlig

arhennie

www.henniehobby.no/arne

Comment

• jonny
                • Sep 2010
                • 710

Så ganske tåkete ut ja.
                Hvordan synes du forresten de logoene flyr i forhold til align sine heli?
                ---------------------------------------------
                Spektrum DX8 UTEN PROBLEMER
                Align T-Rex 450 pro BeastX + RJX - 6S
                Align T-Rex 600Efl Pro Vbar
                Mikado logo 600 3D Vbar
                Align T-Rex 700N DFC Vbar - Nitro rules

Comment

• ragge1
                  • Sep 2009
                  • 1598

alltig coolt med byggetråd , nice flygging .
                  helt ny med vbar , hade maiden med vbar / trex500 och den var veldigt bra samma som beastx
                  men på setup så var eg under grönn tror på rund 78% og det fikk 13 grade pitch og rund 69 för 8% cyclic , var rekomendera du , lar vara som den er ( fly bra ) eller mår eg pröver å håller meg på grönnt
                  Last edited by ragge1; 23-12-11, 23:00.
                  Goblin 700 : vbar 5,3 pro
                  Atom 6HV : vbar NEO pro rescue

HD 500 Cell : brain2

DX9

Comment

• arhennie
                    • Mar 2008
                    • 4316

Originally posted by ragge1
                    alltig coolt med byggetråd , nice flygging .
                    helt ny med vbar , hade maiden med vbar / trex500 och den var veldigt bra samma som beastx
                    men på setup så var eg under grönn tror på rund 78% og det fikk 13 grade pitch og rund 69 för 8% cyclic , var rekomendera du , lar vara som den er ( fly bra ) eller mår eg pröver å håller meg på grönnt
                    Jeg ville vel prøvd å flytte ett hakk på servohornene. Inn blir det vel da.
                    arhennie

www.henniehobby.no/arne

Comment

• arhennie
                      • Mar 2008
                      • 4316

Originally posted by jonny
                      Så ganske tåkete ut ja.
                      Hvordan synes du forresten de logoene flyr i forhold til align sine heli?
                      Om det er denne 400'en du tenker på så virker den lettere enn slik jeg husker min T-rex 500. Selv om den egentlig er en del tyngre så har den mye større disk. 36% større faktisk om jeg trekker fra rotorhodet. Logo 400se har jo mye lengre blader. I tillegg er bladgriperne lenger som gjør at arealet øker ytterligere. Men etter én flight i tåka er det ikke lett å komme med noen endelig dom. Må prøve den litt over tid først.

Har og en Logo 600se med 623 blader. Men jeg har aldri flydd en tilsvarende FBL elektro fra hverken Align eller noen andre så jeg kan ikke svare på vegne av den heller.

Men når det er sagt så det vel egentlig V-baren jeg føler når jeg flyr. (Dvs om vi ser bort fra vekt og løft). Og ikke mekanikken man føler som man ville gjort på en FB maskin. Og der synes jeg 3G er drit og V-bar er gull Noe annet har jeg aldri prøvd. Men jeg liker Align og jeg. Er veldig fornøyd med min T-rex 550E. Den og med V-bar da.
                      arhennie

www.henniehobby.no/arne

Comment

• Brumm
                        • Apr 2008
                        • 1816

Grattis med maiden og takk for knall byggetråd! Avslutningen var slettes ikke noe antiklimaks, Arne!
                        Logo 700 Xxtreme Vbar 5.3 Pro
                        T-Rex 700N DFC Vbar 5.3 Pro
                        T-Rex 500 DFC Vbar 5.3 Pro

Comment

• ehaga
                          • Feb 2005
                          • 1173

Jeg har flydd logo i flere år nå og har flere ganger lurt på hvorfor disse maskinene flyr så bra. En ting er at V-bar fungerer helt supert, men jeg har alltid tenkt at det må være noe mer. Min teori er at Mikado har funnet ut hvordan geometrien skal være i hode. Prøvde V-bar i en Freya 90 uten at dette var noe voldsom suksess.

Det som kanskje hadde vært morro var å prøvd et komplett hode (med swash) på et annet heli. Hadde man fått samme resultat da !!
                          - Erik -

------------------------------------------
                          Logo 600SX + 6003D
                          Logo 400SE

Futaba 18MZ

Comment

• arhennie
                            • Mar 2008
                            • 4316

Du har og 400se ser jeg ehaga. Hva er dine erfaringer?
                            Hadde du noen vibrasjonsproblemer, eller issues med v-bar sensor plassering?
                            arhennie

www.henniehobby.no/arne

Comment

• ragge1
                              • Sep 2009
                              • 1598

Originally posted by arhennie
                              Jeg ville vel prøvd å flytte ett hakk på servohornene. Inn blir det vel da.
                              japp det hjalp , håpper om eg får testa den imorgon
                              Goblin 700 : vbar 5,3 pro
                              Atom 6HV : vbar NEO pro rescue

HD 500 Cell : brain2

DX9

Comment

• ehaga
                                • Feb 2005
                                • 1173

Originally posted by arhennie
                                Du har og 400se ser jeg ehaga. Hva er dine erfaringer?
                                Hadde du noen vibrasjonsproblemer, eller issues med v-bar sensor plassering?
                                På en av mine 400 hadde jeg store problemer med vibrasjon. Jeg satte på 0.7 mod gear og etter veldig mye feilsøking fant jeg ut at hoveddrevet var i ubalanse. Kokte det i 5 min og satte en gryte på det slik at det ble helt rett.

Problemet med 400 er mellom hoveddrev og haledrevet. Dette må være 100 % rett i forhold til hverandre og ha riktig avstand (meash). Dette skaper vibrasjoner dersom man ikke får dette riktig.

Jeg prøvde meg med mini V-bar på en av mine. Det fikk ikke jeg til å fungere selv om jeg limte en carbon plate på toppen (hyllen). Det er et kjent problem at dette er det stedet på 400 hvor det er mest vibrasjoner. Mikado begynte å anbefall full-size V-bar i stedet for mini på 400 nettopp av denne grunnen. Da plasserer man sensoren under hale servoen. NB pass på at du har plass og at den ikke kommer i konflikt med servoarmen.

Ellers har jeg veldig god erfaring med 400. Enkel å grei. Har egentlig aldri likt at gearingen mot halen og at halen stopper så snart motoren stopper. Men i praksis betyr ikke dette så mye. Du kan autorotere med den selv om halen stopper. Eneste er at du ikke har kontroll på halen helt på slutten.
                                - Erik -

------------------------------------------
                                Logo 600SX + 6003D
                                Logo 400SE

Futaba 18MZ

Comment

Working...