synes xillian burde komme til bygda her og demonstere litt når alt er klart
Announcement
Collapse
No announcement yet.
MA X-Cell Whiplash 90 G - monteringstråd
Collapse
X
-
Originally posted by bjornal View PostHvor mye må du ut med totalt? Sitter å vurderer W90e vs gasser versjon... Herlig befriende som du sier å bare fylle, nappe i snora og fly...
MA oppgir flyvekta på gasseren til 1 kg tyngre enn nitro versjonen. Elektro versjonen nærmer gjerne samme vekt, (avhengig av batterivalg), men da normalt med bøtter med power slik at vekta ikke hemmer den.
Ikke på noen måte for å rakke ned på denne, for her tror jeg MA virkelig har tatt steget videre på gasser fronten. Men vurder hva du er ute etter før du lar flytid og fuel kostnader gå på bekostning av prestanda. Xilian har gjort den vurderingen, og jeg tror han har gjort et veldig bra valg til sitt formål.arhennie
MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
http://hadelandmfk.no/
www.henniehobby.no/arne
Comment
-
Originally posted by bjornal View PostHvor mye må du ut med totalt? Sitter å vurderer W90e vs gasser versjon... Herlig befriende som du sier å bare fylle, nappe i snora og fly...
Originally posted by andersand View Postsynes xillian burde komme til bygda her og demonstere litt når alt er klart
Originally posted by arhennie View PostJeg har ingen tro på at gasser er noe alternativ til nitro eller elektro for de som er ute etter greie vekt/power forhold til 3d flyging.
Hele greia her er at jeg har et bra heli med lite vedlikehold og lang flytid.
Jeg har jo som signatur sier 2 heli til, men de blir aldri brukt. Enten må det
lades ørtogførti batteripakker, eller jeg må finne fram startere, nitrofuel ting og tang,
og etterpå må det vaskes og brukes after-run og mye greier.
Resultatet er at det ikke blir brukt...
Så målet er helt klart å få mer heli-tid i lufta.
Og hvis det skulle være noen tvil, så er jeg dårlig på å fly heli.
Det går i stall-turns, loops og roll.. Også en og annen tafatt flipp,
men ikke akkurat hovedattraksjonen på et helitreff.
Jeg har for øvrig vurdert å hive inn den nye bensinmotoren som passer
rett inn i 700'en... Men så ble det en Whiplash i stedet gitt. Det var jo syndTom I. Arntsen
Comment
-
Du får ta en tur på treff da. Kanskje blir du hovedattraksjon likevel jeg er i allefall klar for å se denne.arhennie
MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
http://hadelandmfk.no/
www.henniehobby.no/arne
Comment
-
Du har jo perfect excuse da, den er ikke laga for hard 3d, så er bare litt smooothe store loops, ailerron rolls og ymse innimellom så erre kult Spent på lyden egentlig, og hvor lang flighttime man får.
Synes du kanskje er er VEL? lat når du ikke orker lade elektro?
jeg har nå begynt en rutine med 4x 6s per ladebrett, i form av 2x 12s sticks, gjør det hele mindre komplisert, når jeg står opp om morran har jeg da 8-12 stickpacks klare på <1 time med minimalt tull og noen få minutter med kobling, samme på storage charge. SÅ hardt er det ikke
Comment
-
Originally posted by andersand View PostSynes du kanskje er er VEL? lat når du ikke orker lade elektro?
Sånn som i dag, etter en hel dag på stripa med masse flyging og mye greier er det deilig å bare
sette ting og tang på hylla, også er det greit.
med elektro og nitro er det jo vedlikeholdslading og afterrun og sånt.. Sorry altså, men gleden
for meg er å fly tinga, ikke alt det andreTom I. Arntsen
Comment
-
Originally posted by xilian View PostNæh. går mer på det at man må hele tiden passe på riktig bruk. Riktig oppbevaring, lading, bruk osv.
Sånn som i dag, etter en hel dag på stripa med masse flyging og mye greier er det deilig å bare
sette ting og tang på hylla, også er det greit.
med elektro og nitro er det jo vedlikeholdslading og afterrun og sånt.. Sorry altså, men gleden
for meg er å fly tinga, ikke alt det andre
afterrunoil på nitro... husker den lukta sykt godt når jeg drev med det for uendelig år siden... men fy fan.... ble lite flyving husker jeg, alltid noe...
Comment
-
Venter på posten, så blir litt lesing i mellomtiden...
Her er litt om gyroen jeg skal ha. Thunder Tiger GT-5.1
Aldri testa, men gøy å prøve noe nytt
The GT5.1 is a high-performance, electric 3-axis gyro, designed to stabilise flybarless R/C helicopters.
The GT5.1 can be used with a wide variety of receivers (Rx) available on the market. When using Spektrum equipment, the GT5.1 can be patched directly into a traditional Rx, or the GT5.1 can be used as the primary Rx by fitting two Spektrum remote satellites directly into the unit. Be aware that neither Spektrum, nor Thunder Tiger, can guarantee full range and functionality when the GT5.1 is used solely with remote satellites.
Due to the huge variety of different electrical receiving equipment on the market, Thunder Tiger offer no guarantee against induced failure or equipment damage caused by the use of third-party receiving equipment: unless a direct malfunction of the GT5.1 unit is positively detected.
The GT5.1 unit has not been directly tested and approved by Thunder Tiger to operate on jet-turbine powered R/C helicopters. Therefore, use of the GT5.1 with this type of R/C helicopter is NOT recommended and at the user’s own discretion and/or risk.
Thunder Tiger may remind users that the GT5.1 is designed solely for use on R/C helicopters. These machines are not toys and should never be flown by unaccompanied children and always on approved flying fields with the landowner’s permission. Always be extremely careful not to harm yourself and others or cause damage to other people’s property.
Any liability due to users ignoring the above mentioned notes would be disclaimed by the manufacturer ‘Thunder Tiger Europe’ and its associated retailers.
Display Screen 96 x 64 pixels OLED
Input Touch Pad
CPU 32-Bit High Speed Processor
Sensor-Speed MEMS mir ± 500°/sec for X-Y-Z Axis
Tail-Impulse 1500us/970us/760us
Tail-Frequency 50Hz – 333Hz
Swash-plate-Frequency 50Hz – 200Hz
Swash-plate-Types 90° 120° 135° (140°)
Dimensions 29.5 x 32 x 16mm
Weight 15g
Operate Voltage 4.8~8.4V
Features
1. Very precise electronic 3-axis stabilising system
2. OLED Display with icon-based user interface
3. Touch-Pad’ for easy programming without the need of additional hardware
4. Supports normal PPM receivers, Spektrum & JR satellite-receivers, Futaba S-Bus receivers and many others
5. Suitable for Futaba and JR Servo- & RC-plug-systems
6. Compact size and lightweight
7. High-quality aluminum case for optimal heat dissipation
Tom I. Arntsen
Comment
-
Veldig enkelt å svare på. Jeg har bedt om å få Whip med 95-blyfri-motor.
Jeg skal ha alt som behøves (utenom Rx og Tx) og alt skal funke 100%.
Er det noe som ikke funker, så blir det haraball.
Jeg har fått det Hobby24.no anbefaler.
Om ting funker eller ei gjenstår å se, men som vanlig blir både
positive og negative erfaringer delt.
Foreløpig er jeg kun negativ til Posten som ikke har kommet seg
ut av Tromsø engang (Innlevert 31.01 14:46, og siste lyd fra
pakka var 31.01 kl 18:08 «Under transport til terminal»)Tom I. Arntsen
Comment
-
-
Skal du kjøre BEC på den???arhennie
MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
http://hadelandmfk.no/
www.henniehobby.no/arne
Comment
Comment