Resette passord? Klikk HER
Har du en gammel konto, men ny mail? Send en melding, så fikser vi det. Bare si brukernavn og gammel + ny mailadresse
Vi kan også smelte sammen 2 brukere til 1, hvis du har registrert deg på nytt.
Vi setter pris på at alle logger seg inn, selv om du ikke skriver noe, dette for å se aktivitet.
Byggingen av T-Rex 600'en nærmer seg seg slutten men en del "finpussing" gjenstår som bl.a. sensorer til Eagletree Micropower E-logger. På versjon 2 av E-logger er det bare plass til bare en enkel temp.-sensor, i motsetning til versjon 1 som hadde 2.
Da er spørsmålet: Hva er da viktigst å overvåke tempen på, motor, ESC, eller batteri?
Tror jeg ville valgt det komponentet jeg var minst sikker på... Hvis esc er i minste laget ville jeg målt den. Hvis motoren koster det hvite ut av øynene, mål den. Har batteriet tatt litt juling mål, det... Eller start den opp, kjør den hardt, og se hva som blir varmest, og mål det. Har egentlig ikke peiling. Pleier bare å kjøre på og håpe at det blir i lufta til jeg vil ha det ned, så du bør vel egentlig ikke høre på meg.
Ikke kast den! jeg tar`n, kan sikkert brukes til noe!
Ta en session med hver først. Jeg hadde nok prioritert motoren (dersom jeg noen gang skulle bli eier av en inrunner). Overflatetemperaturen på lipo sier ikke all verden, og en ESC skal vel som regel passe tempen selv...
Hva slags turtallsensor bruker du?
Bare så det er nevnt så er Aligns motor til 600n en outrunner akkurat som alle deres andre helimotorer selvom den ytterste "kanna" ikke snurrer. den innenfor gjør det.
En tur med hver virker fornuftig men om du bruker høy throttlesetting så hadde jeg ikke bekymret meg for esc eller motor i første omgang (så lenge du ikke flyr i tåke og får rim på rotoren...)
Batteriet tar fortere skade av for mye varme og det kan bli varmt så senere hadde jeg nok prioritert det.
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment