Announcement

Collapse
No announcement yet.

T-Rex 450 og servoer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • T-Rex 450 og servoer

    I dag når jeg skulle se over rexen oppdaget jeg plutselig at 2 av 3 servoer til swash er gåen. Når jeg gir full throttle henger plutselig en eller to og står bare og spinner. Det samme skjer når jeg trekker stikka mot meg igjen..
    Jeg har Hitex HS-55 på swash. Er det noen her som har vært borti dette før?

    Tenkte først jeg skulle bytta innmat i disse, men fant ut at jeg like så godt kan bytte dem inn i nye. Valget stod mellom Waypoint og Hitec, men det var til slutt Hitec HS-65MG som dro det lengste (og dyreste) strået.

    Noen som har erfaring med HS-65MG i trex??
    -=-Trondheim Mfk-=-
    * Raptor 50 Titan (SE)
    * T-Rex 450SE
    * E-Sky CP2 (Solgt)
    * Vortex
    * E-Starter
    * Slow Stick
    * Spektrum DX7

    No helicopters were harmed in the creation of this post

  • #2
    Originally posted by strutings
    Noen som har erfaring med HS-65MG i trex??
    Jeg flyr med HS-65 på min trex. En kompis har HS-65MG. Men vi testet men et lite verktøy som vi legger over swash'en og det er nok litt forskjell på servoene. Men i og med at det er litt slark "her-og-der" i align hode ser ikke dette ut til å ha noen innvirkning. Mao, det fungerer helt supert.
    - Erik -

    ------------------------------------------
    Logo 600SX + 6003D
    Logo 400SE

    Futaba 18MZ

    Comment


    • #3
      Originally posted by ehaga
      Jeg flyr med HS-65 på min trex. En kompis har HS-65MG. Men vi testet men et lite verktøy som vi legger over swash'en og det er nok litt forskjell på servoene. Men i og med at det er litt slark "her-og-der" i align hode ser ikke dette ut til å ha noen innvirkning. Mao, det fungerer helt supert.
      Har bestilt et slikt verktøy fra readyheli.com, men tar tid å få det..
      Håper bare at disse servoene er bedre enn hs55. De bør tåle mer enn det jeg har utsatt dem for. Ikke har jeg hatt binding i dem heller..
      -=-Trondheim Mfk-=-
      * Raptor 50 Titan (SE)
      * T-Rex 450SE
      * E-Sky CP2 (Solgt)
      * Vortex
      * E-Starter
      * Slow Stick
      * Spektrum DX7

      No helicopters were harmed in the creation of this post

      Comment


      • #4
        Det burde de, HS 55 har vel ikke verdens beste rykte.

        Comment


        • #5
          Originally posted by strutings
          Har bestilt et slikt verktøy fra readyheli.com, men tar tid å få det..
          Håper bare at disse servoene er bedre enn hs55. De bør tåle mer enn det jeg har utsatt dem for. Ikke har jeg hatt binding i dem heller..
          Du vil nok ikke bli skuffet, flyr selv med HS-65HB, og utifra ytelsen skulle man tro det er digitalservoer. Sentrerer meget bra, er er veldig "smooth" i bevegelsene. Kjører de på 6V, så rask er de også. Vil ikke tro forskjellen mellom HB og MG er stor, men godt mulig det er litt mer slark i MG-servoene pga. metallgiret.
          Morten Smøraas

          Comment


          • #6
            Jeg gikk over alle linkene og sjekka dem med H.T sitt link verktøy i dag, og fant ut at noen av linkene også har feil lengde. Ikke mye, men sikkert nok til at det blir litt krøll. Skal vente med å dra det i lufta til jeg har fått swash-leveling verktøyet også. Vil være 100% sikker på at det er rett denne gangen

            Har drevet å skrudd litt og inspisert hvordan raptoren er bygd opp, og blir mer og mer fornøyd med det mekaniske på den. Liker oppsetttet med servoene mye bedre enn på rexen der 3 servoer styrer swash i motsetning til R50 der det kun er 1. Litt mer idiotsikkert det
            -=-Trondheim Mfk-=-
            * Raptor 50 Titan (SE)
            * T-Rex 450SE
            * E-Sky CP2 (Solgt)
            * Vortex
            * E-Starter
            * Slow Stick
            * Spektrum DX7

            No helicopters were harmed in the creation of this post

            Comment


            • #7
              Å det er nå 3 på Raptoren også da selvom de kan jobbe uavhengig av hverandre men du har fortsatt 3, 1 til pitch, en til roll og en til nick.

              CCPM har både fordeler og ulemper. En ulempe er det bla at det stiller høyere krav til servoene, de må jobbe dønn likt og må da som regel være dønn like.
              På en vanlig nitro Raptor (Eller TRex HDE) kan man jonglere litt ettersom de jobber separat.

              Comment


              • #8
                Originally posted by Tintin
                Å det er nå 3 på Raptoren også da selvom de kan jobbe uavhengig av hverandre men du har fortsatt 3, 1 til pitch, en til roll og en til nick.
                Var det jeg mente, er bare litt treig til å forklare mange ganger.

                CCPM har både fordeler og ulemper. En ulempe er det bla at det stiller høyere krav til servoene, de må jobbe dønn likt og må da som regel være dønn like.
                På en vanlig nitro Raptor (Eller TRex HDE) kan man jonglere litt ettersom de jobber separat.
                Har snart bytta ut alt det orginale på min XL nå. Kan vel i grunn bare døpe den om til SE med en gang

                Jeg bruker en pitchmåler fra E-flite på rexen min, men syns den er helt jævlig å få riktig måling på. Noen her som vet av en som er bedre?
                Bruker en annen på R50 og den er helt ok, men får desverre ikke til å bruke den på rexen
                -=-Trondheim Mfk-=-
                * Raptor 50 Titan (SE)
                * T-Rex 450SE
                * E-Sky CP2 (Solgt)
                * Vortex
                * E-Starter
                * Slow Stick
                * Spektrum DX7

                No helicopters were harmed in the creation of this post

                Comment


                • #9
                  Align sin pitchmåler fungerer meget bra, billig er den også. Elefun har den sikkert inne.
                  Morten Smøraas

                  Comment


                  • #10
                    Istemmer den, Align sin er billig og bra.

                    Comment


                    • #11
                      Er selv nybegyner med en 450se og HG-65HB. Driver forsatt med justering av linker. Bestilte servoene mine dobbelt opp ved en feil, så jeg har tre ekstra NYE HG-65HB til salgs. Du kan få dem får 600,-kr + porto
                      Bedre å spørre en gang for mye enn en styrt for mye

                      walter@retlaw.no

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by retlaw
                        Er selv nybegyner med en 450se og HG-65HB. Driver forsatt med justering av linker. Bestilte servoene mine dobbelt opp ved en feil, så jeg har tre ekstra NYE HG-65HB til salgs. Du kan få dem får 600,-kr + porto
                        Du ble litt for sein der.. Kjøpte tre stk HS65MG og rexen ble som en ny maskin
                        -=-Trondheim Mfk-=-
                        * Raptor 50 Titan (SE)
                        * T-Rex 450SE
                        * E-Sky CP2 (Solgt)
                        * Vortex
                        * E-Starter
                        * Slow Stick
                        * Spektrum DX7

                        No helicopters were harmed in the creation of this post

                        Comment

                        Working...
                        X