i enkelte sammenhenger. Å være et petimeter er vel ikke å betrakte som en hedersbetegnelse men av og til lønner det seg å være det.
Byggingen av T-Rex 600 ble ferdig for noen dager siden og den har bare stått og ventet på testing/takeoff. Kantinen på jobben ble ryddet for stoler og bord. I utgangspunktet så var det først og fremst for å sjekke at alt hang sammen og at tracking og RPM var i området som forventet. Jeg satte meg bak noen solide trebord, spolte opp, sjekket tracking, som var "spot on". Lyd mm. hørtes ok ut og ingen tegn til vibrasjoner og halen var stø. Da var det jo bare å løfte litt på det. Og, etter min ringe forstand fant jeg ingenting å sette fingeren på, på første "turen". Dette var jeg veldig fornøyd med da jeg langt fra er erfaren og utesesongen i fjor ble avsluttet med 'Nose in' øvelser med T-Rex-450.
Setup var som følger:
Stock 600L motor og pinion.
CC HV-85 Esc
TP 6S1 5000 mAh batt.
Align CF hovedplader
Stock tail-blader.
Ubec
Eagletree e-logger med RPM og motorremp.-sensor
Det eneste jeg kunne sette fingeren på var RPM med bla. 75% throttle(govenor) kanskje er noe høy. Jeg fikk med 75% ca. 1995 RPM. Stillte ned til 70% og fikk 1950 og med 65% 1930.
For mitt nivå, der mer flytid er pri.1, burde vel RPM være ca. 1750.
Men er det noen som vet om det er tilrådelig å gå ned med i throttle-% med HV-85?
Uansett, jeg er meget fornøyd med erfaringen og jeg må virkelig si at det er litt av en overgang fra 450'ien, i positiv forstand.
(Har forøvrig liggende 600XL motor, RAdix blader foran og bak, carbon boom,painted canopy etc., men de får bli liggende til de første krasjene er lagt bak meg.)
Bilder kommer etterhvert.
Stein
PS. Takk for tips fra bl.a. Northwood, Lorents og Tintin underveis.
Byggingen av T-Rex 600 ble ferdig for noen dager siden og den har bare stått og ventet på testing/takeoff. Kantinen på jobben ble ryddet for stoler og bord. I utgangspunktet så var det først og fremst for å sjekke at alt hang sammen og at tracking og RPM var i området som forventet. Jeg satte meg bak noen solide trebord, spolte opp, sjekket tracking, som var "spot on". Lyd mm. hørtes ok ut og ingen tegn til vibrasjoner og halen var stø. Da var det jo bare å løfte litt på det. Og, etter min ringe forstand fant jeg ingenting å sette fingeren på, på første "turen". Dette var jeg veldig fornøyd med da jeg langt fra er erfaren og utesesongen i fjor ble avsluttet med 'Nose in' øvelser med T-Rex-450.
Setup var som følger:
Stock 600L motor og pinion.
CC HV-85 Esc
TP 6S1 5000 mAh batt.
Align CF hovedplader
Stock tail-blader.
Ubec
Eagletree e-logger med RPM og motorremp.-sensor
Det eneste jeg kunne sette fingeren på var RPM med bla. 75% throttle(govenor) kanskje er noe høy. Jeg fikk med 75% ca. 1995 RPM. Stillte ned til 70% og fikk 1950 og med 65% 1930.
For mitt nivå, der mer flytid er pri.1, burde vel RPM være ca. 1750.
Men er det noen som vet om det er tilrådelig å gå ned med i throttle-% med HV-85?
Uansett, jeg er meget fornøyd med erfaringen og jeg må virkelig si at det er litt av en overgang fra 450'ien, i positiv forstand.
(Har forøvrig liggende 600XL motor, RAdix blader foran og bak, carbon boom,painted canopy etc., men de får bli liggende til de første krasjene er lagt bak meg.)
Bilder kommer etterhvert.
Stein
PS. Takk for tips fra bl.a. Northwood, Lorents og Tintin underveis.
Comment