Unconfigured Ad

Collapse

TRex 450 - et par spørsmål....

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Fredrik
    • Dec 2006
    • 8

TRex 450 - et par spørsmål....

Sjiit - hadde akkurat skrevet et langt innlegg - så krasja exploreren min.... argh.

Uansett - får prøve igjen da....

Aller først: Takk til de som har hjulpet meg før.

Jeg har en oppgradert TRex 450 XL CDE - mangler bare ny ramme og ny ESC så har jeg en SE.

Spørsmål 1. I hover ca 1 meter oppe kan det plutselig styrte rett ned for så å stoppe 10 - 15 cm over bakken - hovrer der noen sekunder for så å returnere til sin orginale posisjon. Jeg klarer ikke å finne noe spesielt stor slark i rotorhodet og linkene der. Har vektbalanseringen av rotorbladene noe innvirkning? Blade Tracking er nesten 100%. Hva kan dette skyldes og hva kan jeg gjøre med det? Dette begynnte nå helt plutselig. Har flydd 20 - 25 batterier siste uka og ikke merket noen antydninger til slik oppførsel.

Spørsmål 2. Jeg bruker Hitec HS55 servoer (vet at de ikke får spesiellt mye skryt - men det er nå de jeg har da). Og ifbm feilsøking til punktet over så ser jeg at servoen som står bakerst på høyre side (sett bakfra) kun beveger seg ved endring av pitch. Ikke når kopteret skal sidelengs / evt frem og tilbake. Og senderen (Hitec Eclipse) er satt på heliprogram med 120 graders swash. Er dette normalt?

Fredrik
  • spitmk16
    • Oct 2005
    • 1367

For å være nysgjerrig, hva har oppgraderingen kostet?
    Begynte å fly i 2005 år. Eier av Formosa 2, Outrage G5 og Trex 450 Sport og noen billige innefly. Holder på kun med EL, og det vil jeg fortsette med. Fortsatt mye å lære i denne fantastiske hobbyen.

Comment

• Fredrik
      • Dec 2006
      • 8

Kjøpte det delvis oppgradert - jeg har selv bare ordnet alu deler til halen og bladholderene.... så totalpris.... aner ikke .f.

Comment

• Fredrik
        • Dec 2006
        • 8

Jeg har flikket og mekket i flere dager for å få det til.... men ikke noe skusess enda. Har bl.a. bytta alle plastlinker for å fjerne den minste slark.
        I n'te forsøk i dag ute i hagen så satte ESCen i gang med kraftige strømdipper (batteri er fullt). Kan dette ha vært årsaken i utganspunktet? At ESCen er sliten og har pulsert ved å kutte strømmen i et nanosekund eller 2?

.f.

Edit:

Ny ESC - ikke er det det som kødder det til heller....
        Pls Help!.

.f.
        Last edited by Fredrik; 08-02-07, 16:43.

Comment

Working...