Announcement

Collapse
No announcement yet.

E-heli med rotordiameter 70-130cm..?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • E-heli med rotordiameter 70-130cm..?

    Hadde satt umåtelig stor pris på om noen kunne komme med noen konkrete tilbakemeldinger eller anbefalinger på ulike helikoptre med rotordiameter på ca.70-130cm.

    Trex står det nok om på dette forumet og miniTitan fra TT trenger vel heller ingen videre omtale.

    I utgangspunktet så er jeg på undersøkelsesstadiet når det gjelder litt større maskiner enn f.eks trex, gjerne nærmere meteren eller mer i rotordiameter... Det bør helst fly bra på enten 3 eller 6 lipoceller.

    Ambisjonene er sports-/3D flyging.
    Espen Melby

    :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

  • #2
    Det er vel kansje lurt å tenke på den nye logo 500 3d, ser at det går an å forhåndsbestille hos readyheli...

    readyheli.com - Dette nettstedet er til salgs! - readyheli Ressurser og informasjon

    Ellers så snakkes det om at Align kommer med en modell som skal ligge mellom 450 og 600, det kommer visstnok også en trex 600 nitro om ikke så lenge..
    Mvh
    Bjørn Tore Espevik

    Team Visa...

    Comment


    • #3
      jeg har en LipolyV2 med ca 80 cm rotor http://www.heli-tuning.com/
      fantastisk helikopter, mye carbon, tysk grundighet og kvalitet og med utmerkede flyegenskaper, kan settes opp villt eller snillt!
      Ellers sikler jeg på MiniJokeren fra Minocopter 404 Not Found
      som om det ligner på sin storebror MaxiJoker2 (som jeg har) må være veldig bra! Det får mye skryt på nettet og i magasiner.
      Tilslutt på min liste står de nye Logoene 404 Not Found
      http://www.runryder.com/helicopter/r.../Nurnberg2007/ scroll ned til Mikado
      som også ser utrolig bra ut. Logo har alltid vært fine heli og de nye er både elegante å se på og har noen finurlige løsninger. De tre overnevnte er ikke rangert i noen rekkefølge, de er like bra alle tre.
      Så har du jo japanske Hirobo Lepton som også er bra, The page cannot be found
      men koster en formue pluss moms, ThunderTiger MiniTitan er jo helt nytt og ser lovende ut selv om Lorents og Dr.Phil hadde en del motforestillinger i sin gode(godt skrevne) anmeldelse. Du kan jo gå på ElRaptor, trygt og greit og tungt? For ikke å snakke om T-Rex 600..........
      Så det begynner å bli en god del å velge mellom.
      mvh
      Reidar Otto
      som har Hirobo XRB, T-Rex450XL. T-Rex450SE, LipolySE og MaxiJoker2
      i sin elektriske hangar.



      Comment


      • #4
        Hvordan er det med deletilgang på Lipoly'n og de andre du nevner (med unntak av trex600 og raptor50)?
        Sikla på Lipoly før xmode satte kroken på døra, og tilfeldighetene ville ha det til at jeg ikke fikk summa meg til å kjøpe. Nå i etterkant er det dette med deletilgang på de ulike helikoptrene som er den største motforestillingen mot å kjøpe helikoptre i denne klassen siden det er få (om noen) som har komplette delelagre i norge. Jeg snakker da ikke om Trex og Raptor så klart.

        Jeg vet også at det kommer noen nye hjulvisper fra protech. Zoom425 på størrelse med trex450, zoom450 som er litt større enn trex450'n og en zoom500 eller 600, husker ikke helt.

        Fuelheli er uaktuelt for min del, solgte nettopp en raptor50 og handla lader mm. egnet til litt større elektroppsett... Er ferdig med slik søl jeg hehehe
        Og som sagt syntes jeg 50-sizene blir litt for store og dyre. Skulle veldig gjerne ønske at noen av de norske forhandlerene tok inn noe i klassen mellom 50size og "trex"-størrelsen.
        Espen Melby

        :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

        Comment


        • #5
          Lipoly

          Originally posted by esmel
          Hvordan er det med deletilgang på Lipoly'n
          Tror ikke det er noen her på berget som har deler, men http://www.heli-tuning.com/ har alt til Lipolyen. Har foreløpig ikke hatt behov for å handle der, men har vært i mailkontakt og spurt - skulle ikke være noe problem.

          Flymessig er Lipolyen super - meget stabil med lav headspeed - hissig med HS på 2600
          Gikk selv fra TREX til Lipoly, og dette er en helt ny verden. Forskjellen mellom 50'en og det lille elktroheliet ble plutselig ikke så stor mht flyegenskaper.

          Forøvrig er rotordiameteren på 90cm, ikke 80 som heliro2r hevder.
          Knut Eirik Lyngmo

          Bodø Modellflyklubb http://www.bodomfk.net/portal/

          Comment


          • #6
            Originally posted by limvingen

            Forøvrig er rotordiameteren på 90cm, ikke 80 som heliro2r hevder.
            Det er faktisk så at på min LipolySE så er diameteren 80 cm, målte akkurat for å være sikker, MAH Carbon 395 blader, MEN det er mulig å ha 10 cm lengre blader på.

            Og jeg burde kanskje skifte?

            mvh
            RO



            Comment


            • #7
              I norge pr. i dag så er det kun to typer så vidt jeg vet som er eller i nærmeste fremtid kommer ut for slag. Den ene er som sagt zoom450EP som antagelig blir lagt ut for salg til uka så vidt jeg vet, den andre er Stinger 6 (MS Composite) som selges av technoflight med rotordiameter på noe over 80cm. Er det forresten noen som har siklet på noen av disse og som evnt. kan slenge ut noen gode linker el.? Disse vil det jo være mulig å kjøpe deler til lokalt (dvs. innenfor landets grenser). Dette er jo positivt.

              Samtidig så er det jo flere tyske doninger som gir inntrykk av å være veldig bra mtp. kvalitet, men så koster de gjerne rundt 1000 Euro uten utstyr... da kan en jo like gjerne velge en trex600 eller lignende.

              Jeg har vel et inntrykk etter å ha lest litt rundt om kring at e-heli har tatt noen store steg fremover i riktig retning mtp. flyegenskaper/stabilitet og kvalitet de siste årene, så selv om det ikke er snakk om 50-size helikopter så ser det jo ut som tingene begynner å bli flybare å vel så det...
              Espen Melby

              :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

              Comment


              • #8
                Originally posted by esmel
                I norge pr. i dag så er det kun to typer så vidt jeg vet som er eller i nærmeste fremtid kommer ut for slag. Den ene er som sagt zoom450EP som antagelig blir lagt ut for salg til uka så vidt jeg vet, den andre er Stinger 6 (MS Composite) som selges av technoflight med rotordiameter på noe over 80cm.
                Det er korrekt Esmel. Stinger 6 har en rotordiameter på 86cm med standard (treblader) eller 38,5 cm karbonblader. Stinger 3 er i klasse med T-Rex 450, men aningen større (73 cm rotor). For øvrig er det stort sett bare chassis, halebom og rotorblader som skiller Stinger 6 og 3. Stinger-modellen er resultatet av et samarbeid mellom MS Composit og tyske Ikarus, hvor sistnevnte markedsfører sine (nærmest identiske) versjoner under navnet Viper 90 og 70.

                Originally posted by esmel
                Disse vil det jo være mulig å kjøpe deler til lokalt (dvs. innenfor landets grenser).
                Helt riktig...

                ------------------
                Jørgen Dahl
                TechnoFlight
                Jørgen Dahl
                Innehaver av www.technoflight.no
                fra 2006 til 2008...

                Comment


                • #9
                  Originally posted by heliro2r
                  Det er faktisk så at på min LipolySE så er diameteren 80 cm, målte akkurat for å være sikker, MAH Carbon 395 blader
                  Ikke for å drive flisespikkeri, men man måler vel rotordiameter med bladholdere og hub?! Jeg bruker Mah's 385 blader og har nøyaktig en rotordiameter på 89cm.
                  Knut Eirik Lyngmo

                  Bodø Modellflyklubb http://www.bodomfk.net/portal/

                  Comment


                  • #10
                    Ville venten 1mnd før jeg gjorde ett ev. kjøp hvis jeg var deg, Trex 500 (og Trex 600 nitro, grøss) lanseres nemlig i slutten av februar. Mulig den er her på markedet i april/mai.
                    Morten Smøraas

                    Comment


                    • #11
                      Som ihugga Mikado fan så må jeg jo si at den nye Mikado 500 ser veldig bra ut. Det som er fint med disse modellene er at både 500 og 600 bruker samme ramme, så man kan oppgradere på kryss og tvers av modellene. 500'en skal også kunne fly greit på 4S lipoer og blir en 3D maskin med 6S lipoer.

                      Ellers kan du jo vurdere Lepton som er nevnt tidligere i tråden her eller Robbe Eolo. Du har også noe som heter Century Swift og en liten særing som heter Hurricane 550 (du kan lese litt om den her Hurricane 550 is here, cheap, light and flies just awsome! - RC Groups). TT har jo også E-raptor 550.
                      Hvor er lipoen din a?

                      www.airheads.no
                      www.bmk-rc.com/

                      Comment


                      • #12
                        For det første så kan en jo bare glemme å kjøpe om en skal vente til helikopter x skal komme på markedet. Det vil vel hele tiden være noe nytt som kommer. For det andre så er jeg enig med deg Lorentes, Mikado 500 ser "heit" ut hehe. Dessuten hadde det passet fint da jeg har ei 6s pakke på tur i posten...

                        Men slik jeg ser det så er det to ting som kommer til å veie mest på vektstanga. 1) Enkelt og god deletilgang 2) Pris.

                        Mikadoen behøver ikke bli så dyr siden jeg allerede har handlet batteri, lader og balanserer, samtidig så kan det fort bli dyrt om jeg må drive å handle deler i utlandet. I værstefall blir det lite med flyging pga. venting på deler. Men når det er sagt så har vel flere erfaring med at delene strengt tatt kommer raskere fra utlandet enn fra butikker lokalisert innaskjærs...

                        Om jeg skal ha noe større blir det å vente på Mikado500 tror jeg, er jo ikke sikkert det er så dumt i lengden. Om det blir noe av de mindre så blir det en av de som er tilgjengelige her i landet. Minititanen ser fin ut den men tror hverken den eller Trex blir handlet her i huset, til det er jeg for nysjerrig på de andre modellene.

                        Er det noen som vet når de nye Mikadoene blir tilgjengelige?

                        Nå drar jeg i hvert fall å sikler og klår på zoom450ep

                        Supert at det begynner å bli en del å velge mellom og at interessen for e-heli i denne størrelsen driver å foretar en aldri så liten eksplosjon
                        Espen Melby

                        :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

                        Comment


                        • #13
                          Tror Mikado modellene blir shippet ut fra tyskland i mars en eller annen gang - helst på slutten tenker jeg

                          Det er mulig jeg skal selge en eller begge av mine logo 10'er for å bare å fly 600-size med 10S pakker. Har i så fall til salgs:

                          - En Logo 10 3D med Ney 1910-1Y, CC45HV, GY 502, 3 stk. TP 6S2P 15C pakker.

                          - En yber-oppgradert Logo 10 3D med karbonramme, alu greier, Tango 45-10, Kontronik Jazz 80, CSM 720 og 1 ny EVO 6S 3700 pakke. Går som en kule!

                          Er ikke helt sikker enda, men hvis noen er interessert er det bare å sende en PM.
                          Last edited by Lorents; 12-02-07, 10:20.
                          Hvor er lipoen din a?

                          www.airheads.no
                          www.bmk-rc.com/

                          Comment


                          • #14
                            Dumma meg ut igjen................

                            Originally posted by limvingen
                            Ikke for å drive flisespikkeri, men man måler vel rotordiameter med bladholdere og hub?! Jeg bruker Mah's 385 blader og har nøyaktig en rotordiameter på 89cm.
                            Du har nok rett, min feil

                            Så til valg av heli, Lipoly er kult, men det er nok litt for spesiellt, har noen
                            snodige løsninger når du skal bygge det bl.a, det oser av kvalitet, men blir
                            nok aldri et heli for alle. Så jeg heller til Lorents utsagn om den nye
                            Logogenerasjonen,( eller for den del et brukt av de som er på markedet nå)
                            Og som tidligere Logoeier (og ganske sikkert en kommende etter å ha sett de nye,)
                            kan jeg også skrive under på at det er kvalitet hele veien, og at det er lett
                            tilgang på deler.
                            RO



                            Comment


                            • #15
                              Kommer trolig tilbake med omtale av Zoom450EP ila. uka...
                              Har kikka på en i dag og det ser veldig bra ut i første øyekast. Har en gammal zoom stående og dette kan ikke sammenlignes! (!!!!)
                              Se forøvrig her: http://www.runryder.com/helicopter/r...07-Protech.flv
                              (Scroll ned til Protech og titt på videoen)

                              NÅR jeg en eller annen gang skal ha noe som er større (30-50 size) så må jeg innrømme at jeg ser frem til en evnt. omtale av mikado-vispene...
                              Espen Melby

                              :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

                              Comment

                              Working...
                              X