Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hvilket E-Helikopter?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hvilket E-Helikopter?

    Hei all sammen, jeg er helt ny her.

    Jeg er en av disse som har altid løpt etter et helikopter i luften for og se skjønnheten. Jeg er og har altid vært forelsket i heli

    Bare helt på moro, for et par uker siden, kjøpte jeg og min kompis et billig leke helikopter til under 400 kroner.....bare sånn opp og ned greie, men søren den fløy jo opptil 20 meter opp i luften! Jeg ble helt hekta og har brukt alle tider siden til å mekke på den og selvfølgelig lime knekte rotore me superlim! (Det er jo ikke mulig å bestemme hvilken retning den går i og målene på fotballbanen var mye større en jeg trodde....hehe.).

    Men nå tror jeg at jeg er klar for noe større, og jeg har valgt og gå for elektro helikopter, men sliter litt med hva som er bra, billig og passer meg......og ikke minst hvor jeg kan kjøpe.

    Har hørt my bra om Piccolo Fun og Hummingbird som bra begynner Heli.....men hvem selger de her i norge? Kan jeg eventuelt bestille fra folk som e Hobby House ??

    Har også sett på denne her http://home.tiscali.no/mikromotor/hawkGWS.html.....er den verdt pengen for en begynner som meg? Ser ut som han selger reserve deler til den også.

    Noen tips hadde vært bra. Takker for alle svar :P

  • #2
    Hei

    Når du først velger på laveste hylle så er det like greit å gjøre det så billigt som mulig. Med picolofun betaler du bare ekstra og det eneste du får er en litt bedre manual enn f.eks Aerohawk eller dragonfly. Aerohawk er nesten identisk med Piccolo og Dragonfly nesten identisk med Hummingbird. De oppfører seg relativt likt også i sin orginale utførelse. Disse heliene er skalert ned slik at du kan flyves innendørs osv, dette går ut over stabilitiet men gjør dem til gjengjeld meget kræsj tolerante og de kan faktisk flyves innendørs. Deler er stort sett også billig til disse og om du holder deg på denne skalaen(mange digger denne størrelsen) kan man oppgradere i øst og vest til lommeboken er helt tommelom .

    Comment


    • #3
      Takk for svaret!

      Ja, jeg har lest en del i det siste på alle forum jeg finner på nettet og har sett folk med både gode og dårlige erfaringer med alle modeller (piccolofun,dragonfly, hummingird, aerohawk....etc.), og noen modeller er faktisk kopi av en annen modell, så jeg tror det ikke det er så lurt å betale mye ekstra, når eneste jeg vil oppnå er litt flytid og erfaring i hobbiet.

      Det som jeg lurer mest på, og eg håper at noen kan svare, er det dumt og bestille fra utlandet? (F.eks USA eller Hong Kong?)

      Kommer det toll og moms på en sånn heli? Jeg har ikke veldig lyst og få en stor smell når jeg får den tilsendt og måtte betale mye mer.

      Jeg har sjekket Mikromotor sin side, og de har Aerohawk, men jeg tror han bare bestiller fra den fyren i Hong Kong, siden Mikromotor krever forhåndsbetaling (Som er faktisk ulovlig). Så jeg lurer på om jeg ikke skulle heller bare bestille sjølv direkte.

      Comment


      • #4
        Ja i denne prisklassen faller helikopterene på hendene til mange som ikke helt er inneforstått med hva det kreves for å få og holde et helikopter i luften, plugg and play er det ikke.

        Kjøpte selv min Aerohawk fra mikromotor, forhåndsbetalinger jo ikke akkurat noen uvanlig greie da i kjøp og salg, aldri tenkt på at det var noe ulovlig i det, teknisk betaler man jo på forhånd om man tar ting i oppkrav også så,,,.

        Om du bestiller i utlandet kommer du ingen vei uten å betale på forhånd, det som kan være dumt med disse er at lader er gjerne feil type, og frekvensbåndet er vanligvis 72mhz som er høyst ulovlig i norge. Ofte klaskes det på litt hånderingsgebyrer fra selger, porto koster endel fra andre siden av jorden og du må betale tollgebyr og 24% moms ved innføring til norge. Da bør det funke når du får den, retur av defekte varer koster til slutt mer enn varen selv. Jeg pleier selv å kjøpe masse deler og krimskrams i utlandet og har med 1 untak ingen dårlige erfaringer med det, bare litt feileveranser og slikt men det gjør somregel ikke så mye når det er deler og småtteri,, litt verre med større ting.

        Comment


        • #5
          er du fornøyd med Aerohawk ? fungerer den bra?

          Comment


          • #6
            Jeg lurer på det samme.....

            Du kan lese her om en som skryter mye av sin Aerohawk

            Comment


            • #7
              Det står jo helt på hva man forventer, jeg er imponert over hvor mye bank dette tåler,,, driver man inne er det lett å bli ivrig og kræsje i både tak og lage salat av potteplanter . Det skal nok ikke stikkes under en stol at de er mer vriene enn større helikopter, mindre stabil og strammere margin for 100% drift. Men når man tenker på hva et stort heli koster blir sammenligningen innlysende urealistisk, man må ta det for hva det er,,,, et lite "lekehelikopter" som tåler masse herjing og prøving men krever dikking og mekking for å fly ordentlig.

              Comment


              • #8
                Kjøpe Piccolo i Danmark

                Skal til Danamrk i påskeferien. Har funnet en butikk som selger Piccolo for 2150 DKK. Er ikke dette sinnsykt billig? En type på rc-marked.no ville selg en bruk, helt maken, for 2600 NOK! Det skal jo nesten ikke gå ann at det er så sro forskjell.

                Er det lurt av meg å kjøpe Piccolo. Har ikke noen store ambisjoner om å oppgradere, eller bli proff helikopterflyger. Har bare hele tiden hatt sinnsykt lyst til å prøve.

                Hvordan er Piccolo i forhold til Aerohawk/dragonfly?
                Hvorfor sitter du ved PCen? -Kom deg ut og fly!
                Jesper Stærkær

                Comment


                • #9
                  Protech har vel kommet med et nytt micro heli. Heter Zoom 400. kvalitenten ser veldig bra ut. Er 3D kapabelt rett ut av boksen. Videoer finnes på Protech sin hjemmeside.

                  Comment


                  • #10
                    du kan jo titte litt her: Siden finnes ikke

                    Comment


                    • #11
                      Jeg skal i løpet av våren (håper jeg) skrive en omtale av Hummingbird'en på modellflynytt.no. Er veldig spent på hvordan den er/flyr.
                      De som forhandler den i Norge er: www.ultramicro.no
                      Theodor Bastberget

                      Airplanes are for people who can't fly helicopters!
                      http://www.modellhelikopter.no

                      Comment

                      Working...
                      X