Announcement

Collapse
No announcement yet.

Video filmet fra Eco 8.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Video filmet fra Eco 8.

    Jeg tok en snartur før middag i dag med kamera på nesa av helikopteret. Snurren i starten er forårsaket av den dårlige soft-starten i regulatoren. Jeg pleier snurre rotoren i gang for hånd for å unngå det.


    http://www.enrarot.net/videos/eco8/obeco05.wmv

  • #2
    Jeg dreit meg ut maksimalt i dag. Skjønner ikke at det går an å gjøre en sånn tabbe.

    Etter takeoff skulle jeg bare trimme litt i pitchaksen men kom borti throttle hold og slo motoren av og på igjen. Helikopteret spant rett i bakken før jeg fikk tid til å tenke. Sikkerhetsfunksjon ja. Jo mer idiotsikkert man lager noe, jo bedre idioter finner man opp.

    Her er en video av hendelsen. Fint vær i hvertfall:
    http://www.enrarot.net/videos/eco8/obeco06.wmv

    Comment


    • #3
      Uff da, håper det ikke ble alt for omfattende skader.... Tro om det er flybaren som lager spjoing lyden på slutten?
      Lurer på om Coolpix L3 vil gi like bra opptak som ditt kamera?
      Fred Larssen

      Comment


      • #4
        Spesifikasjonene er lovende. 640x480 30 fps er samme oppløsning som mitt. Bare en måte å finne ut om det blir bra kvalitet.

        Comment


        • #5
          Hvilket kamera bruker du?

          Comment


          • #6
            Heh ja han bør vel ta hintet snart da.

            Synes det virket som et stort kamera men funker det så funker det. Jeg har festet et slikt et;


            i cockpiten på et Lama som er offroad'a akkurat nå men skal bli spennende og se. Problemet er 9v batteriet som veier relativt mye så det blir spennende og se når jeg får inner shaftet mitt.

            Comment


            • #7
              Ja det blir spennende å se. Jeg har ikke noe særlig god erfaring med det jeg har liggende (samme som på bildet). Det fungerer slik passe greit men har dårlig rekkevidde og videokvaliteten er i bestefall slik passe sammenlignet med f.eks å benytte et digitalt fotoapparat.
              Espen Melby

              :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

              Comment


              • #8
                Om vi snakker Esky Lama så kan jeg mer eller mindre love at å slenge ombord det der med et 9v batteri kommer til A: å ta knekken på motorene eller B. knekke batteriet dit.

                Det heliet tåler svært lite ekstra vekt før det sliter skikkelig...har prøvd med større batteri men det likte det heller dårlig.

                Comment


                • #9
                  Hei


                  Fin film, men nå er det vel bare å sette seg bakpå en snøskuter og kjøre av gårde! Blir sikkert fett å fly litt lenger enn bare rundt rundt der du står...
                  Ellers er det jo upåklagelig kvalitet.
                  Med Vennligst Hilsen
                  Sondre Aabø
                  www.aircam.no

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Tintin
                    Om vi snakker Esky Lama så kan jeg mer eller mindre love at å slenge ombord det der med et 9v batteri kommer til A: å ta knekken på motorene eller B. knekke batteriet dit.

                    Det heliet tåler svært lite ekstra vekt før det sliter skikkelig...har prøvd med større batteri men det likte det heller dårlig.
                    Testet og sjekket at det kunne ta av ihvertfall, men det slo meg jo at kameraet krever 8V og jeg har et 7.2V batteri der allerede så jeg jobber med en løsning der. Og ja, kameraet er av dårlig kvalitet (og uten lyd).

                    Uansett var ikke meninga å hi-jacke tråden. Lager en egen en når jeg har testet.

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Sondre Aabø
                      Hei


                      Fin film, men nå er det vel bare å sette seg bakpå en snøskuter og kjøre av gårde! Blir sikkert fett å fly litt lenger enn bare rundt rundt der du står...
                      Ellers er det jo upåklagelig kvalitet.
                      Snørøverskuter er uinteressant for meg. De ødelegger bare den fine snøen jeg tar av fra.

                      Nå har jeg redigert signaturen min, så nå gjør det ikke noe om jeg glemmer å nevne kameraet senere. Jeg prøvde et sånt mikroskopisk trådløst kamera for et par år siden men det var ubrukelig. Et mikrohelikopter med børsteløs motor klarer å fly med et 9V batteri, men mindre modeller vil slite. Jeg byttet ut 9V batteriet med en liten strømforsyningskrets, en lineær spenningsregulator. Funka bedre enn batteri og veide ingen ting. Bildet var likevel for dårlig og jeg kunne kun fly utenfor huset mitt fordi jeg måtte ta opp videoen på PC med mottakeren. Et kompaktkamera er en mye bedre investering om man vil filme eller ta bilder fra lufta.
                      Last edited by tahustvedt; 15-03-07, 17:22.

                      Comment


                      • #12
                        Hva er minneforbruket ved VGA 30f/s?
                        Fred Larssen

                        Comment


                        • #13
                          Dette kameraet kan ta opp i ca 13-14 minutter med 1 GB minnekort.

                          Comment


                          • #14
                            Jeg har ett samsung kamera som har 640 og 30fps. Men har bare 64mb kort og da kan den ta bare 30sekunder Vil det fungere slik at dobbelt så stort minnekort gir dobbelt så lang filmtid?
                            Tom Nohr
                            Tennisveien 9
                            2450 Rena

                            Frsky taranis 9+
                            Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                            Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                            + diverse små ting

                            Comment


                            • #15
                              Tror noen kameraer ikke er i stand til å ta op mer enn et visst antall sekunder av gangen, mens andre fyller kortet. Jeg kjenner ikke ditt kamera.

                              Jeg fikk nytt helikopter i posten i dag. Bestilte det fra fxaeromodels.com i USA på mandag. Det var rimelig kjapt må en si. Jeg bor rimelig usentralt. Helikopteret er en ny utgave av Eco8, og det heter Eco8 Royal. Det er veldig forbedret i forhold til den gamle, med nytt rotorhode, ny ramme og ny canopy som de mest fremtredende forskjellene. Veldig velkomne forskjeller for de nye delene ser veldig bra ut. Det burde bli mye mindre slakk i rotorsystemet da det er bedre opplagring på enkelte steder og mye bedre geometri.

                              Comment

                              Working...
                              X