Announcement

Collapse
No announcement yet.

To t-rex batteri pakker

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • To t-rex batteri pakker

    Jeg leste at Hurycane fløy på to t-rex battri pakker. Huricane er kansje et litt ukurant heli her i landert, selv om det sikkert er et bra helli
    Men er det noen vet om noen andre hellier som flyr greit på to t-rex batteri.
    Hva med det nye mikado 500.


    Martin Hjelseth

  • #2
    Hallo Martin,

    Det er teoretisk mulig å fly en Logo 500 (eller en Logo 10) på to trex batterier i serie, men da bør det være bra batterier (det har jo du) men den trives best på 6S 3500-4500 batterier så med 6S 2100 (som to trex batterier blir) får du kanskje noe sånt som 4 minutter flytid pluss at du får et baktungt helikopter.

    Noen som vet hvor lenge man kan fly en Huricane på to trex batterier?

    Hmm, fant denne i den andre tråden. Høres nesten for utrolig ut til å være sant
    Har sett av flytider opp mot 20 minutt er oppnåelig, noe som frister stort.
    Hvor er lipoen din a?

    www.airheads.no
    www.bmk-rc.com/

    Comment


    • #3
      Originally posted by Lorents

      Noen som vet hvor lenge man kan fly en Huricane på to trex batterier?

      Hmm, fant denne i den andre tråden. Høres nesten for utrolig ut til å være sant
      Og det er det nokk også har uttrykt meg litt uklart her.

      En frå Ezfly.se (Tom-Viper på div. forum) har flydd hurricanen med 5s 4000mah batterier og med det gikk 15-20min flott.

      Naturligvis minker effekten med 5s men for min del er det null problem, skal først og fremst lære å hovre.
      4000mah batteriene som ezfly selger veg 549g eg vurderer å kjøpe 5s5000mah batterier, dei veg 590g så det blir kanskje i tyngste laget?
      Last edited by Lbjordal; 17-03-07, 16:46.

      Comment


      • #4
        Her er sitatet frå rcgroups

        "I flew mine today and tried a friends 5S1P 4400mA pack, it was a one year old pack that he used in a plane. After 22 minutes it was to cold to continue, I couln't feel the sticks anymore.. But, there was plenty of power still in it. I was flying it on my 6S setup, 15T pinion, and the HS was about 1750. Didn't do any 3D, just cruising around and doing some rolls. Ok, some inverted as well, but my friend (the lipo pack owner) didn't like that much. continous saying...hey, stop that, fly easy/safe

        But, for a someone who just wants a long flight time, the 5S4400 is the key!
        I like the 6S better for 3D, so light and fast, flighttimes are around 7 minutes on a 2250mA pack, little longer on the 2500mA packs."

        Comment

        Working...
        X