Unconfigured Ad

Collapse

Walkera z500 (36) motorproblem

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Falcon
    • Aug 2005
    • 350

Walkera z500 (36) motorproblem

Jeg har et sånnt et og jeg har problemer med at når jeg hoovrer det så detter det ned etter et halvt minutt .
    Altså den har ikke krefter nok til og holde det i lufta . Når jeg sjekker motoren så er den glovarm og man kan ikke ta på den . Det er den orginale motoren og den er så og si ubrukt . Batteriene jeg bruker er 3S 1700 mah 20/30 C (hextronic) . Skal ikke være batteriene det står på ?

Man skal da ha mer flytid på 1700 mah enn 30 sekunder !

Noen som flyr dette på den orginale Børstemotoren og hvor lang tid har dere på batteriene deres ?
    Falcon
    -------------------------------------------
    Morten Rolfsen
    Kristiansund

Jeg kræsjer aldri ... Jeg har bare veldig harde landinger .
  • Heliman
    • Mar 2006
    • 1254

Høres ut som om du har for mye pitch og for lite turtall...
    Mvh
    Bjørn Tore Espevik

Team Visa...

Comment

• Falcon
      • Aug 2005
      • 350

Jeg sjekka det nå og jeg har +9 positiv og -5 negativ i flight 1 . Alt dette er som den kom fra fabrikk . Fant også ut at det sitter en metallring utenpå motoren som hadde glidd ned over luftehullene i motoren . Jeg fjernet liksågodt hele metallringen men den blir fortsatt like varm .
      Falcon
      Morten Rolfsen
      Kristiansund

Comment

• Falcon
        • Aug 2005
        • 350

Fant dette på helighost.com .

Ser visst ut som om det er en børsteløs motor jeg trenger .

Sitat " First test after received:
        - The helicopter is working but it seems difficult to fly it up.

Spent about 2 - 3 hours in trimming the helicopter and adjust the mainblade angle. Charged the battery again.

2nd test after the trim work
        - The helicopter now is flying good and can fly up, but still not as I expected.

Trim the helicopter again with took and also do some tests when I was trimming the helicopter, The helicopter was flying better but the motor seems not provided enough power (the helicopter fly up, but not good enough as I expected).

Took off the the brushless motor from my other helicopter and installed it in the No. 36 helicopter.

Run the test again with the brushless motor installed. Fly again, the result is great. With the brushless motor, the helicopter lift up easily and it run very good. The deisgn of the helicopter is good and the quality of the helicopter body frame is also good too. I have couple very hard landing and nothing damaged in result.

In summary: If you like to buy the Walkera No. 36, make sure you ordered the one with brushless motor as the stock brush motor is not powerful enough for this helicopter if you really want to have fun.
        " Sitat slutt
        Falcon
        Morten Rolfsen
        Kristiansund

Comment

Working...