Unconfigured Ad

Collapse

T-Rex blader

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • FrankOA
    • Jan 2006
    • 92

T-Rex blader

Etter noen måneder uten flyging med min T-Rex 450XL, tenkte jeg det var på tide å ta den frem igjen. Etter lading av batterine, og en genrell sjekk, ble trottelstikken skjøvet fremover, men det var enorm viberasjon i helikopteret. Forsøkte flere ganger, med samme resultat. Gikk over helikopteret igjen, og sjekket pitch og linker, men kunne ikke finne noe galt. Sjekket rotorbladene, og de var helt bra (de hadde heller ikke vært med i noen krasj tidligere, så de så hele og fine ut). Samme resultat etter nytt forsøk. Tenkte da at jeg fikk bytte rotorblader, for å se om det likevell kunne vært noen feil, før jeg eventuelt plukket hele helikopteret fra hverandre. Riktignok, ved å bytte rotorblader, ble alt helt bra. Ingen viberasjon og helikopteret fløy som en drøm igjen.

Mitt spørsmål er, kan bladene ble skjeve etter å stå for lenge i rotorbladholderen som festes på bommen? Det har vært tørt og fint der helikopteret har stått, med jevn temperatur, så dette skal ikke ha none betydning. Bladene som jeg bruker, er Aligne 325 Pro.
    - Frank A -
  • Tintin
    • Jan 2005
    • 4631

Har ikke opplevd at de har slått seg og syns det låter rart. Det er ikke bare det at de nye sitter løsere eller hardere?
    Vibrerte det også på høyt turtall eller bare i oppstart før du tok av?

Comment

• ehaga
      • Feb 2005
      • 1173

Har hørt at dersom bladene står i direkte sollys vil de kunne endre form. Mulig dette også kanskje dersom de står i for varmt rom.
      - Erik -

------------------------------------------
      Logo 600SX + 6003D
      Logo 400SE

Futaba 18MZ

Comment

• FrankOA
        • Jan 2006
        • 92

Originally posted by Tintin
        Har ikke opplevd at de har slått seg og syns det låter rart. Det er ikke bare det at de nye sitter løsere eller hardere?
        Vibrerte det også på høyt turtall eller bare i oppstart før du tok av?

Sjekket og justerte slik at bladene ikke satt for hardt. Både de nye og de gamle satt omtrent like hardt. Det er jo vanlig at det blir en liten vibrasjon før de får rettet seg ut under oppstart, men dette vedvarte hele tiden. De gamle bladene ble kastet i søpla.
        - Frank A -

Comment

Working...